• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Pumpalens
    Smultrontjejen skrev 2015-11-01 16:44:59 följande:

Jag har BIM 1-3 och jag känner precis som du. Förra veckan hade jag ömma bröst och "mensvärk" dessutom.

Tog test i morse men vet inte om jag inbillar mig en skugga av ett streck. Ännu inga tecken på mens i alla fall.

Kanske ska gå och köpa ett test och se. Värt att testa :) håller tummarna att du får ett starkare steck:)
  • Pumpalens
    halo83 skrev 2015-11-01 17:02:34 följande:

Jag har bim den 5:e tog ett test i motse och på EM som båda visade svagt plus.. Känner ingenting

Grattis så himla roligt :)
  • MaryCherry

ÄL +17 el ngt sådant idag. Har oregelbunden mens så vill inte kolla för tidigt men jag tror att jag är gravid. Har varit småyr, hungrig och haft småont i magen i ngn vecka. Ska ta test ihop med min kille ikväll. Med första barnet så visste hag själv ett oar dagar men vill att vi aka få det bekräftat tillsammans den här gången. Var inte riktigt beredd på att det skulle gå så fort men är jag gravid så är det jättekul såklart :)

• Saoirse

Är det någon mer än jag som inte har någon aning om när ni har BIM? Min Vykel varierade mellan 28-40 dagar innan jag började ned p-piller för två år sedan. Då hade jag dock precis kommit ur många års anorexi och hade ännu inte fått normal menstruation. Det är troligast att jag har bim någon gång i början av november, men om jag hade haft/har 28 dagars cykel så skulle bim varit den 28/10. Jag testade negativt den dagen. Dagen efter började jag må illa och det har hållt i sig sedan dess. Jag har varit extremt känslig för dofter, allt luktar starkare och mycket som jag har gillat luktar plötsligt äckligt. Min ena (!) bröstvårta gör ont och det ilar i tjejmagen.

Det verkar helt orimligt att det är en graviditer det rör sig om. Kan symptom dyka upp så plötsligt och bara en dag efter att ha testat negativt? Kan symptomen till och med komma när det ännu är för tidigt för ett gravtest? (Det skulle ju kunna vara en ny version av pms... Ska nog vänta några dagar/någon vecka med att testa, om nu inte mensen dyker upp.)

• bamboobaby
    Saoirse skrev 2015-11-01 18:29:27 följande:

Är det någon mer än jag som inte har någon aning om när ni har BIM? Min Vykel varierade mellan 28-40 dagar innan jag började ned p-piller för två år sedan. Då hade jag dock precis kommit ur många års anorexi och hade ännu inte fått normal menstruation. Det är troligast att jag har bim någon gång i början av november, men om jag hade haft/har 28 dagars cykel så skulle bim varit den 28/10. Jag testade negativt den dagen. Dagen efter började jag må illa och det har hållt i sig sedan dess. Jag har varit extremt känslig för dofter, allt luktar starkare och mycket som jag har gillat luktar plötsligt äckligt. Min ena (!) bröstvårta gör ont och det ilar i tjejmagen.

Det verkar helt orimligt att det är en graviditer det rör sig om. Kan symptom dyka upp så plötsligt och bara en dag efter att ha testat negativt? Kan symptomen till och med komma när det ännu är för tidigt för ett gravtest? (Det skulle ju kunna vara en ny version av pms... Ska nog vänta några dagar/någon vecka med att testa, om nu inte mensen dyker upp.)

Du kan ju haft din ÄL senare än vad du tror och HCG halterna lägre och då inte ännu mätbara när du testade :) Vissa får ju symptom hur tidigt som helst och andra inga. Jag har inga förutom mensvärk och ilska och det är ju precis det samma som innan mens så det är hopplöst att känna efter känner jag :D
    Du är klok som väntar har svårt att se att jag hade klarat av det haha :)
  • nepe
    halfmoon skrev 2015-11-01 12:25:22 följande:
    Frysta spermier överlever 12-24 timmar, färska kan nog leva i upp till en vecka. Har även läst att spermierna behöver träffa på ägget inom 6 timmar då de placeras direkt i livmodern, verkade ha att göra med att miljön där inne inte är gjord för att de ska vara där så länge. Vid samlag stannar de visst kvar i sekretet innan livmodern och lever där. Vet dock inte om det stämmer. :)

Så det är frågan om bra tajming för att ens få en chans. :) Sen finns ju alltid risken att det råkar tajma just den månaden äggen är kassa och så tajmar man fel på de bra ägget.

Ju mer man läser om allt desto mer förundras man av att det faktiskt lyckas. Men det har ju bevisligen tajmat en gång för mig så då kan det ju funka igen, får bara hoppas att det vill stanna kvar den gången och att det inte dröjer så länge. :)
    Ja, verkligen! Jag håller alla tummar för er!!
  • lillverra

Jo jag håller tummarna... Vill bara mensen ska ta slut nu. Ska försöka inte tänka så mycket på att jag vill bli gravid. Då brukar det aldrig ta sig. Man ska bara låta det ske av sig själv.

sebbejonte skrev 2015-10-31 20:51:21 följande:

Ajdå då är det värre. Vi har väldigt mycket sex även när vi inte har äl :) nästan varje dag.

Hoppas vi får till en knodd nu båda två

• 8airam8

Vill någon vänlig själ som har en dator flytta fram mig på BIM-listan till den 10 november? Ägglossningen var lite sen.

• sebbejonte
    lillverra skrev 2015-11-01 19:08:01 följande:

Jo jag håller tummarna... Vill bara mensen ska ta slut nu. Ska försöka inte tänka så mycket på att jag vill bli gravid. Då brukar det aldrig ta sig. Man ska bara låta det ske av sig själv.

Ja jag försöker också inte tänka så mycket utan bara leva. Förra månaden undvek jag alkohol o tänkte hela tiden o kände efter hela tiden o blev så ledsen när mensen kom.

Nu tänker jag bara låta det vara, har däremot kommit på att jag alltid stiger upp direkt efter o går på toa så denna månaden har jag varje gång legat kvar en bra stund för att spermierna ska få en chans att simma rätt :)
  • lillverra

Ja jag dricker inte ens alkohol, inte gjort på fem år. Varken snusar eller röker.. Så där ska det då inte vara problem. Brukar också ligga kvar fem minuter typ bara för att de ska få simma dit de ska....

Nästa BIM för mig är

29/11

Fertil mellan 11-16/11 någon gång.

Så håller tummarna att det tar sig denna månad, men ska som sagt försöka att inte tänka så mycket.

sebbejonte skrev 2015-11-01 20:27:22 följande:

Ja jag försöker också inte tänka så mycket utan bara leva. Förra månaden undvek jag alkohol o tänkte hela tiden o kände efter hela tiden o blev så ledsen när mensen kom.

Nu tänker jag bara låta det vara, har däremot kommit på att jag alltid stiger upp direkt efter o går på toa så denna månaden har jag varje gång legat kvar en bra stund för att spermierna ska få en chans att simma rätt :)

Svar på tråden BIM november 2015