Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

Crazy catlady skrev 2015-12-02 20:16:09 följande:

Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..

Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)

Sorry för kapning, men man kan titta på stickan när man tar ut den ur monitorn för att så se hur starkt teststrecket är o förhållande till kontrollstrecket. Om du vill kan du spara de stickorna och jämföra dagligen, för att på så vis se ökningen.

/testnörden
  • Symetrical
    Crazy catlady skrev 2015-12-02 21:02:12 följande:

Aaha man kan även se på dom stickorna. . Läste att man inte skulle kolla på dom strecken. . Men de kanske funkar lika dant som de billiga ? Om teststrecket blir starkare så närmar jag mig äl ?

Exakt! Tror de skriver så för att man inte skall analysera själv när man tror själva äl är, men en stegring har jag kunnat se lika tydligt på de testerna som på vilka älstickor som helst.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-12-05 20:59:46 följande:

Blir galen. Har värk som om mensen skulle komma när som och illamående och allt annat minskar. Inte mycket hopp kvar för i år. Hoppet som är kvar är för att jag vill hoppas, önskar.

Ändå är jag bara på cd 18. Skit!

Men om du bara är på cd 18 är det säkert äl-illamående som avtagit nu efter att ägget släppt. Vad säger tempen?

Hade själv nedsläpp igår (på cd 17) och har lite efterdyningar idag som vanligt. Borde avta tills imorgon dock.

När har du bim?
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-12-06 09:05:37 följande:

De andra gångerna har allt suttit kvar tills mensen kom, nu är de ju ca 10 dagar kvar. Tempen är fortsatt högre iofs.

Enligt FF ska jag ha mens den 18.de men kan komma lite tidigare, inte riktigt säker på min cykel ännu (pendlar mellan 28-30 dagar och FF räknar 30)

Ursäkta min okunskap, men att ägget släpper är samma som ägglossning va? Och de hade jag ju ca cd 15 även fast FF är envis och säger cd 10 hur jag än försöker rätta.

Äh, skit i ff! Jag tror också att du snarare hade äl på cd 15-16 (tjuvkikade på din graf i ff-tråden nyss ) Har du testat discarda den där ensamt höga tempen du hade på typ cd 11 och sett hur ff reagerar då..? Tror nämligen att det är den som kan förvirra.

Precis, det är samma sak. Hoppas att du får tillbaka molvärk och diverse andra symptom om några dagar då.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-12-07 08:07:34 följande:

Äntligen!!!! Strecket dök upp direkt :)

Sitter helt förstenad på toa :D

Åh, nu fick jag rysningar! Stort grattis raring, verkligen er tur! <3
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-12-07 09:22:40 följande:

Stort tack. Känns lite galet men ändå hur naturligt som helst :)

Know the feeling.

Hoppas att jag kan joina dig i en bf aug 2016-tråd här om en dryg vecka!
  • Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-12-07 17:46:05 följande:

Jag vet att man inte ska testa på kvällen och inte innan BIM. Helt säker på att jag kunde hålla mig. Kom hem nyss och hade ont i bröstet, helt säker på att jag inte haft såhär innan vid mens. Rykte åt mig ett av gravidkollens tester och tog ett test fast jag sa till mig själv hela tiden att jag inte ska göra det. Vågar inte kolla på det nu... Innan det rosa lagt sig som färgar hela Stickan tyckte jag mig urskilja ett sträck. Dock inte i färg utan vitt i det rosa. Men så har mina äl-test sett ut ibland innan de torkat. Ska intala mig att det är negativt innan jag kollar igen. Har aldrig sett så på de andra gravtester jag tagit förut... Letade inte ens efter ett. Var mer att "se nu är det negativt så du kan vänta till BIM".

Nå..?
  • Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-12-07 19:20:23 följande:

Tyckte mig skymta något, svagt svagt svagt. Knappt så man såg det. Gick att urskilja lättare om man höll testet mot ljuset. Men jag vet inte. Nu en bra stund senare är det fortfarande svårt att se något. Men alla andratest jag tagit har jag inte ens kunnat ana något. Så det är lite nytt. Men vågar inte hoppas än. Så svagt och så tidigt.

Spännande! Kan du inte lägga upp en bild på det?
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-12-08 14:27:43 följande:

Måste hitta kronan!

Skulle rekommendera lloyds egna test. Överlägset bäst enligt mig och de mäter från 10 miu. Finns dock bara på lloyds egna apotek, så gäller att man har ett sådant i närheten. Går att googla sig fram till var de finns.
  • Symetrical
    annacnummertre skrev 2015-12-08 14:31:40 följande:

Vilka mäter 10? Eller har jag hittat på det? :p

Lloyds.
Svar på tråden BIM-DECEMBER