Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

annacnummertre skrev 2015-12-08 16:05:55 följande:

Är inte det typ hulka? Snillen spekulerar här men, haha. 

Japp, klökas är skånska för att få kväljningar/hulka.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2015-12-08 16:24:42 följande:

HHahaha tack!! Jäklans skåningar och ha massa egna ord.

Otäckt folkslag!
  • Symetrical
    sebbejonte skrev 2015-12-08 17:24:34 följande:

Skånska? Jag är iallafall smålänning :P

Haha. Okej! Ja, men vi verkar ha lite liknande uttryck i Skåne, Blekinge, Halland och Småland.
  • Symetrical
    My102 skrev 2015-12-08 22:38:17 följande:

Det är svårt att hålla sig från att testa grav test vid oregelbunden mens!! När har jag ÄL lixom? När ska mensen komma denna månaden? Hade den 25 nov och min cykel blev i genomsnitt 36!! dagar! Eftersom den var så sen sist. Enligt min app.

Så jobbigt :( å inte veta

Kände lite stickningar osv i fredags så vi får se. Vi ligger som aldrig förr i alla fall, fast sambon nästan halv sover haha. Nackdelen är att vi inte vet en specifik vecka eller så utan det blir varje/varanann dag till nyår..alltså hur orkar man månad ut å månad in vid oregelbunden mens? Tips å tricks?

Läge att köra ältest och tempa kanske..?
  • Symetrical
    mammaA93 skrev 2015-12-08 23:58:18 följande:

Förresten, hade ÄL 1/12 och på den 7/12 fick jag ordentlig "mensvärk"-ont i livmodern, någon som vet vad det kan bero på?

BIM 15/12

Låter som att det kan vara infästningsmolvärk!

Jag har också bim 15:e! :-P
  • Symetrical
    My102 skrev 2015-12-09 08:55:00 följande:

Jag körde stickor ett tag men tyckte det var svårt å jobbigt att analysera. Sen har jag kört på CB ett tag men det blir sååå dyrt i längden.

Tänkte försöka ligga så mycket som möjligt istället..men jag kanske får testa på billiga ÄL stickor igen. :P vill ju inte heller förstöra liggandet med att hela tiden känna att "vi måste". Kanske kör denna månaden för att se, sen ta upp stickor igen.

Hur fungerar temp? Behöver man ha nån super duper eller funkar en vanlig? :P

Aha okej! Nej, en vanlig temp duger gott. Man tar tempen på morgonen ungefär samma tid innan man går upp ur sängen och då syns det tydligt när äl varit, då tempen ökar med minst 0,2-0,3 grader. Fertility friend är en bra app där man kan föra in resultatet i, så räknar den sen ut ens äl. På så vis vet ni i alla fall när ni slipper tvångsligga mer.
  • Symetrical
    SSK13 skrev 2015-12-09 10:11:04 följande:

En sexfråga!

Eftersom jag fått MA visste jag inte ÄL-dagar eller när fertiliteten skulle öka, hade tänkt ha sex varannan dag. Har tagit cb digital ÄL-test som haft blinkande smiley nu tre dagar i rad. Vi har haft sex måndag och tisdag, tre ggr. Idag fick jag ju blinkade smiley igen, kan vi hoppa över idag utan att riskera något?

Vet ju inte hur länge jag kommer få blinkande smiley... Börjar bli lite öm redan nämligen ;) hoppas på fast smiley imorgon eller fredag. Då vill jag iaf ha sex de dagarna. Hur hade ni gjort?

Har inte berättat om ÄL för min man så han börjar nog undra vart denna fantastiska sexlust snart ha kommit från. Ville inte säga något än för att jag inte vill att han ska känna sig tvungen. Tänkte säga när smileyn blir fast att ÄL sker :)

Du kan absolut hoppa över en dag! Den är ju inte ens fast än, så äl är minst 2-3 dagar bort.
  • Symetrical

[quote=76097887][quote-nick]pärlsnäcka skrev 2015-12-09 11:18:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Nedsläpp närsomhelst nu!

• Symetrical
    HCS skrev 2015-12-10 06:50:51 följande:

Äl+5 här idag. Fortsätter vänta, blir test efter helgen! :)

Samma här.
Svar på tråden BIM-DECEMBER