Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

knutan83 skrev 2015-12-11 10:14:13 följande:

Blir så stööööörd. Alla jäkla äl-tester visar neg ändå har jag molvärk i magen. Hade jag aldrig börjat med de där jäkla testerna hade jag varit hundra på att nu jäklar är äl:en igång.

Kanske skulle köpa den där dubbelindikatorn till nästa gång. Min man vill absolut att vi ska fortsätta med äl-tester. Haha.

Kan rekommendera dig att börja tempa. Då slipper du fundera över om du haft äl eller inte. vet många som aldrig fått positivt på ältest, men ändå bevisligen haft äl eftersom de blivit gravida.

Vilket älfabrikat har du? Testlagret har funkat skitbra för mig, men nu den här gången körde jag från graviditetskollen och de sög fet getballe! Vart starkt, men aldrig helt positivt och trots det hade jag äl (tempen ligger typ 0,5 grader högre nu än innan)
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-12-10 20:34:54 följande:

Hmmm.... fick en fläck på papperet när jag torkade mig i morse, fortfarande rikliga flytningar och svullen mage (kan inte ha jeans) och hög temp. Inte ens en antydan till blod nu oxh smärtan i magen lugnar sig, men finns kvar men mer som innan igår.

Tycker kroppen om att retas??!

Låter onekligen bra likt en nidblödning. Spännande värre! Var det det borde du kunna få positivt gravtest om ett par dagar.
  • Symetrical
    knutan83 skrev 2015-12-11 10:29:06 följande:
    Jag använder CB:s digitala, den "enkla" versionen. Men hur funkar det att tempa egentligen? Kan man använda vilken slags termometer som helst? 
    Ja då, det går hur bra som helst. Eftersom tempen ökar med minst 0,2-0,3 grader efter äl så syns det även om ma använder en termometer med bara en decimal. :)
    Det du gör är att ta tempen varje morgon innan du går upp ur sängen, helst ungefär samma tid. Sen kan du med fördel föra in resultatet i någon app, exv fertility friend, och så visar den när din äl varit. Då vet du i alla fall när/om du haft äl. 
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-12-11 10:40:28 följande:
    Men om de var en nidblödning tog det alltså 9 dagar för ägget att fästa?! Är inte de för lång tid???

Jag är så arg på gravidkollens tester som luras!!! Sen äl + 7 har jag tagit 5 tester, 2 med svagt svagt sträck från samma urin och 3 negativa. Blir ju besatt när de visar positivt först
    Nej, 9 dagar är helt normalt! vanligast är 7-10 dagar efter befruktning, men kan ske 5-12 dagar efter. :) Dessutom tror jag snarare att det fäste på typ äl +8, eftersom det kan ta nåt dygn för den lilla blödningen att ta sig ner från livmodern och ut på pappret. :P
    Fick ganska nyligen reda på att det finns teorier om att man hcg kan öka något kring infästningen, sen sjunka lite igen innan det börjar öka på "riktigt" så att säga. Vet inte om det ligger något i det, men isf kanske det var det du råkade ut för..!? Hade jag varit du hade jag testat imorgon igen. Senast!!! ;)
  • Symetrical
    Jennska skrev 2015-12-11 15:36:35 följande:

Jag vet faktiskt inte. Hade BIM 9e,men fick en blödning i månadsskiftet som höll bara 1,5 dygn. Sen inget mer. Fick lite äggviteslemtråds-aktiga flytningar efter den "mensen". Så jag känner mig helt förvirrad

Låter snarare som att du hade försenad äl då, med tanke på den lilla blödningen och äggvitesekretet.
  • Symetrical
    eid skrev 2015-12-11 16:30:05 följande:

Svårt det också, hoppas verkligen att den blir fast för dig snart! Finns så mycket tolkningsutrymme i "test-världen". Då är det bra att det finns forum som man kan skriva av sig lite i :)

Har du provat några andra test än cb med dubbel hormon indikator? Om det inte blir någon bebis den här månaden heller funderar jag på att köpa någon billig variant av teststickor bara för att kunna se någon typ av förändring (styrka i strecken)!

Ursäkte kapning, men man kan även kolla på de stickorna man sätter in i cb-monitorn sen när man tar ut dem, för att se om det blivit någon ökning i styrkan på teststrecket.
  • Symetrical
    finder skrev 2015-12-11 19:17:44 följande:

här kommer bilden..

wtf?

Felaktigt test, men skulle säga med 99 % säkerhet att du är gravid. Sällan att det skulle komma fram ett så tydligt halvt streck annars!
  • Symetrical
    SSK13 skrev 2015-12-12 08:28:50 följande:

Står i bruksanvisningen att man inte kan läsa av strecken?

Det kan man absolut göra. Tror bara att det står så för att de inte vill att man skall förlita sig på det. Jag har själv gjort så när jag använt den. Ffa när jag haft den rosa som bara visat rund ring eller fast smiley. Perfekt att kunna följa utvecklingen då.
  • Symetrical
    eid skrev 2015-12-12 08:56:15 följande:

:) Du behöver inte ursäkta dig, bara bra med fler personers erfarenheter! Jag har tittat på strecken på testen (även om jag vet att det i instruktionerna står att man inte ska göra det). Under de dagar jag tror att min ägglossning har varit har strecket synts starkare på stickan. Kan det vara något med att man ändå inte når upp till en viss nivå som ger utslag kanske?

Jo, så kan det absolut vara! Har du den som även visar blinkande smiley, eller bara ring alt fast..?

Mitt tips är att börja tempa, för då ser du tydligt om det släppt något ägg eller inte, så slipper man grubbla över det i alla fall. Finns så mycket annat att grubbla över så det räcker och blir över.
  • Symetrical
    mininiss skrev 2015-12-12 09:56:52 följande:

Hej!

En fråga allt de här med graviditet är nytt för mig jag har Bim 21 december tänkte kolla när börjar man känna av symtom dom har senaste dagarna har jag velat sova bara och mått illa känns konstigt i magen som de drar sig och spänner när kan man ta förstå testet eller måste man vänta till bim?

:)

Många kan få svagt plus på äl +10, så bättre att utgå ifrån äl än bim.
Svar på tråden BIM-DECEMBER