• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • EmManny
    Akire-84 skrev 2015-11-13 19:51:52 följande:

Måste bara kolla om det är nån mer här som känner sig deppig? Mitt humör är katastrof just nu, känner mig arg på allt och alla och har inte lust med nånting. Känns som mina hormoner spelar mig ett spratt. Vill/borde ju vara lycklig nu så jag blir så frustrerad och besviken på mig själv.. Är bara i vecka 9 med tredje barnet, hoppas att det vänder snart.

Var det så i tidigare graviditeter också? Hormoner kan verkligen ställa till det för en men det vänder säkert efter första trimestern, som det mesta verkar göra.

Tror förresten inte att jag presenterat mig i denna tråden än. Läser i den här och den gamla tråden men den här är ju klart positivare!!

Jag är 33 och väntar andra barnet. Har en dotter på 21 månader. Bf 5/6. Går in i vecka 12 på söndag och på tisdag har jag tid för vul. Om allt ser bra ut då kommer jag nog känna mig lugn framöver.
  • mariechen

[quote=76000055][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-11-13 19:51:52 följande:[/quote-nick]Måste bara kolla om det är nån mer här som känner sig deppig? Mitt humör är katastrof just nu, känner mig arg på allt och alla och har inte lust med nånting. Känns som mina hormoner spelar mig ett spratt. Vill/borde ju vara lycklig nu så jag blir så frustrerad och besviken på mig själv.. Är bara i vecka 9 med tredje barnet, hoppas att det vänder snart.[/

Har känt mig halvt förtvivlad mellan varven men kan härleda det till mitt fysiska mående. Konstant illamående, som inga tabletter bitit på sen V 6, och en förlamande trötthet. Att aldrig känna att man orkar eller vill, att man är en belastning för familjen. Ja det gör inte under för humöret. Sen toppade vi det med konstanta blödningar i tre veckor... Jag känner mig som en tickande bomb. Men man får ta några djupa andetag och påminna sig om att det går över, att det blir bättre. För det blir det även om det känns tungt just nu.

• Gweny
    Akire-84 skrev 2015-11-13 19:51:52 följande:

Måste bara kolla om det är nån mer här som känner sig deppig? Mitt humör är katastrof just nu, känner mig arg på allt och alla och har inte lust med nånting. Känns som mina hormoner spelar mig ett spratt. Vill/borde ju vara lycklig nu så jag blir så frustrerad och besviken på mig själv.. Är bara i vecka 9 med tredje barnet, hoppas att det vänder snart.

Vill också vara lycklig. Men oroar mig och nojar mig så fort jag inte känner av något. Det har tagit hårt på psyket, då vi trott det blev mf och blödningar...

Hoppas det kan släppa mer ju tiden går.
  • Tiana

Har sovit bort precis hela kvällen ikväll. Visste ju att man blir trött, men detta är ju extremt. Bara lite snuvig och utslagen!

• Akire-84

Ja jag hoppas att det vänder snart, mitt humör var inte på topp de andra graviditeterna heller. Men man glömmer ju fort! Vill bara bli som vanligt igen, barnen tror väl att jag är knäpp.

• gruvan

Idag fick några kollegor veta om graviditeten. Vi skulle dricka glögg och äta middag tillsammans och jag tackade nej till alkoholen och åt sushi med bara avokado. En kollega frågade då eftersom hon även lagt märke till en liten bula under mina stora tröjor (är rätt slank annars så magen är inget man lägger märke till i vanliga fall). Jag har så svårt för att ljuga, speciellt nu när vi ändå har kommit en bit. Är i v 11 så jag valde att berätta. Kul och rätt skönt också. De blev så glada för vår skull! Samtidigt var jag noga med att säga OM det går bra eftersom vi fått mf tidigare vilket dessa kollegor vet. Om två veckor är det kub och ser det bra ut då tror jag att jag kommer kunna släppa den här oron och faktiskt tro på att det kommer gå bra. Jag längtar så mycket till dess!

• Mamma Lotta
    gruvan skrev 2015-11-13 23:03:05 följande:

Idag fick några kollegor veta om graviditeten. Vi skulle dricka glögg och äta middag tillsammans och jag tackade nej till alkoholen och åt sushi med bara avokado. En kollega frågade då eftersom hon även lagt märke till en liten bula under mina stora tröjor (är rätt slank annars så magen är inget man lägger märke till i vanliga fall). Jag har så svårt för att ljuga, speciellt nu när vi ändå har kommit en bit. Är i v 11 så jag valde att berätta. Kul och rätt skönt också. De blev så glada för vår skull! Samtidigt var jag noga med att säga OM det går bra eftersom vi fått mf tidigare vilket dessa kollegor vet. Om två veckor är det kub och ser det bra ut då tror jag att jag kommer kunna släppa den här oron och faktiskt tro på att det kommer gå bra. Jag längtar så mycket till dess!

Du vet att det är ok att äta sushi bara den är nygjord? Jag har ätit mycket sushi denna graviditet och förra var det typ det enda jag kunde äta.. Tänkte så du inte missar något som är gott och ok att äta lycka till på ditt kub!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Mamma Lotta

Jag var på UL idag för att fastställa graviditetsvecka och den stämde på dagen så nu inväntar jag moderkaksprov den 1 december. Pyret var en livlig en och hjärtat slog så fint! V 10 (9+6)

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • gruvan
    Mamma Lotta skrev 2015-11-13 23:25:43 följande:

Du vet att det är ok att äta sushi bara den är nygjord? Jag har ätit mycket sushi denna graviditet och förra var det typ det enda jag kunde äta.. Tänkte så du inte missar något som är gott och ok att äta lycka till på ditt kub!

Tack! Äter inte sushi så ofta och blir osäker så då tar jag det säkra framför det osäkra. Dessutom tycker jag de med avokado är godast så det passade ju extra bra. :) Men bra att veta till nästa gång!
  • Gweny
    gruvan skrev 2015-11-13 23:38:38 följande:

Tack! Äter inte sushi så ofta och blir osäker så då tar jag det säkra framför det osäkra. Dessutom tycker jag de med avokado är godast så det passade ju extra bra. :) Men bra att veta till nästa gång!

Finns sushi-ställen som har anpasade sushi-rätter för gravida med.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016