• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-18 10:22:01 följande:

Här är läget lite knepigt.. testade ett gravtest igår (billiga tester) och fick ett uber svagt streck.. det syns men ändå inte.. alltså mega svagt.. men jag testade gravsticka idag som man har i fertlitetsmonitorn och den sa inte gravid... jag har även fått lite blod på pappret vid ett tillfälle i går och idag... jag har haft lite ont i brösten fram till igår.. så det är kanske ett tidig mf igen eller så visar det billiga gravtestet fel... det återstår att se vad det blir av detta... men faan så jobbigt det är denna kamp mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

Engsan, hur går det för dig?

Hm.... men ett positivt test ska ju vara ett positivt test?! Du får väl testa igen om någon dag om det inte börjar blöda mer.

Har inte kommit nå mer brunt för mig!
    Var på ett läkarbesök igår och fick mitt provsvar på sköldkörteln.... tsh ska ligga under 2.5 och var uppe i 6! Så levaxinet fick höjas direkt till 125 från 75! Då tänker jag ju lite så att "något" stjäl ju levaxinet av mig, så det gav mig lite lite hopp!
    Idag började jag må jätte illa, fick gå kräkas!
    Samtidigt är jag ju jätte kass i magen, så man undrar ju om det är av grav, eller om det är vinterkräksjukan på g???!!!
  • Mariana79

En uppdatering från mig.. gjorde ett gravtest till I fredags och där fanns ett svagt tunt streck.. Fick igång blödningen rejält i lördags med stark smärta, värken gav med sig under dagen och har kommit och gått sen dess. Blödningen börjar nu avta.. så jag tror och känner att det var ett tidigt MF...

Idag ringde jag min läkare och ska dit 8/12 för att köra igång ivf'n igen. Om jag får grönt ljus gällande vikten så sätter vi igång i januari igen...

Tills dess blir det full fokus på träning & kost.

Hoppas det inte var kräksjuka engsan och att du mår bra!

Kram!

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-21 12:42:14 följande:

En uppdatering från mig.. gjorde ett gravtest till I fredags och där fanns ett svagt tunt streck.. Fick igång blödningen rejält i lördags med stark smärta, värken gav med sig under dagen och har kommit och gått sen dess. Blödningen börjar nu avta.. så jag tror och känner att det var ett tidigt MF...

Idag ringde jag min läkare och ska dit 8/12 för att köra igång ivf'n igen. Om jag får grönt ljus gällande vikten så sätter vi igång i januari igen...

Tills dess blir det full fokus på träning & kost.

Hoppas det inte var kräksjuka engsan och att du mår bra!

Kram!

Oj då, så tråkigt om det blev så! Men för att se något positivt så blev du ju spontant gravid i så fall!
    Hoppas ni får komma igång med ivf snart!

Verkar inte vara någon kräksjuka. Inte heller fler blödningar. Så jag helt enkelt hoppas på att det har med graviditeten att göra. Mått illa idag på förmiddagen igen, men vet inte om det känns som graviditetsillamående! Men det lär väl visa sig! Magen är fortfarande orolig, gasig och illaluktande! Huh! Men nu är det bara att stå ut och vänta till nästa måndag! Då får vi förhoppningsvis se ett litet pickande hjärta! Men vågar knappt hoppas! Så nervös så jag börjar må illa av att bara tänka på det. Så orolig att det ska visa MA som dom två ggr vi upplevt det förut!
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-11-21 14:30:21 följande:

Vad tråkigt Mariana.

Hoppas allt går bra nu Engsan.

Tack MoM11
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-11-21 13:07:03 följande:

Oj då, så tråkigt om det blev så! Men för att se något positivt så blev du ju spontant gravid i så fall!

Hoppas ni får komma igång med ivf snart!

Verkar inte vara någon kräksjuka. Inte heller fler blödningar. Så jag helt enkelt hoppas på att det har med graviditeten att göra. Mått illa idag på förmiddagen igen, men vet inte om det känns som graviditetsillamående! Men det lär väl visa sig! Magen är fortfarande orolig, gasig och illaluktande! Huh! Men nu är det bara att stå ut och vänta till nästa måndag! Då får vi förhoppningsvis se ett litet pickande hjärta! Men vågar knappt hoppas! Så nervös så jag börjar må illa av att bara tänka på det. Så orolig att det ska visa MA som dom två ggr vi upplevt det förut!

Ja jag ser det faktiskt så också.. körde progesteronkräm denna månaden så det kanske var den som gjorde det.. det känns fruktansvärt tråkigt men samtidigt så händer det ju nått iallafall.

Tack engsan och mom

Ta hand om er!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-21 18:11:33 följande:
    Ja jag ser det faktiskt så också.. körde progesteronkräm denna månaden så det kanske var den som gjorde det.. det känns fruktansvärt tråkigt men samtidigt så händer det ju nått iallafall.

Tack engsan och mom

Ta hand om er!
    Kanske är den, progrestoronet, som gör susen. Jag kör ännu lutinus. Normalt skulle jag slutat på testdagen, men fick ordination att fortsätta fram till ultraljudet, pga tidigare missfall.

Stor kram och lycka till, hoppas på nytt plus, kanske du får ett till innan ni börjar ivf:en!
    Håller tummar!
  • engsan

Då har vi vart på vul!
    Jag svävar på moln, där i magen fans en liten böna på 12 mm med ett fint tickande hjärta!
    Några kritiska veckor till att härda ut!

• Mariana79
    engsan skrev 2016-11-28 11:01:11 följande:

Då har vi vart på vul!

Jag svävar på moln, där i magen fans en liten böna på 12 mm med ett fint tickande hjärta!

Några kritiska veckor till att härda ut!

Wooow! Herrejösses så underbart att höra! Nu kommer allt gå bra <3 jätte mega stort grattis! ! !
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-28 17:59:06 följande:
    Wooow! Herrejösses så underbart att höra! Nu kommer allt gå bra <3 jätte mega stort grattis! ! !
    Ja det känns otroligt! Det känns ofattbart!
    Jag bara längtar nu att veckorna flyger fram!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?