• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    larssonc skrev 2017-01-10 09:30:25 följande:

Hej,

Hoppar gärna in här. Min sambo och jag är båda 27 och ska på vårt första samtal om ivf den 24 jan. Jag fick igår reda på att jag har ett amh värde på 0,3 och få ägg kvar. Har tidigare trott att det inte är några fel alls på mig (sökte till privatgyn för mellanblödningar som jag trodde berodde på p-piller stopp) så beskedet om att ivf nog är vår enda chans kom från ingenstans..

Jag kan ingenting om ivf, knappt hört ordet tidigare. Googlat lite men valt allt inte läsa så mycket innan vi pratat med läkaren. Vi skulle börja så fort som möjligt så jag antar att behandling (?!) sätts in direkt och man försöker plocka ägg snarast.

Hoppas verkligen att detta kan få vändas till en solskenshistoria och att vi kan få en liten.

Hej på dig!
    Vi håller alla tummar och tår att det går bra för er med ivf:en.
    Har själv lyckats på vårt 3:e ivf försök och är i vecka 15!
    Kram
  • larssonc
    engsan skrev 2017-01-19 13:56:53 följande:
    Hej på dig!
    Vi håller alla tummar och tår att det går bra för er med ivf:en.
    Har själv lyckats på vårt 3:e ivf försök och är i vecka 15!
    Kram
    Tack så mycket! <3 Vad härligt att höra att ni har lyckats! Hoppas hela graviditeten flyter på bra :)
  • engsan
    larssonc skrev 2017-01-19 17:15:30 följande:
    Tack så mycket! <3 Vad härligt att höra att ni har lyckats! Hoppas hela graviditeten flyter på bra :)
    Tack det hoppas vi verkligen!
    Uppdatera hur det går för er :)
  • engsan

I måndags fick jag höra lillens hjärtljud och allt blev så verkligt! Efter mkt tvekan och en tid då det känts som att inget händer så känner jag mig nu trygg. De där hjärtljuden gav mig ett sånt lugn!
    Hur går det för er alla andra?

• engsan

Hela min värld rasa just samman! När nu äntligen graviditeten går vägen så får jag det värsta beskedet jag någonsin fått!

Jag har elakartad cancer i sköldkörteln!
    Vad ska jag göra nu?????
    Jag har cancer!!!!!

• MoM11

Vilka fruktansvärda nyheter Engsan!
    Hur upptäcktes det, fanns det någon misstanke? Vad säger läkarna?
    Hittar inte ord. Hoppas det går att bota. Varma kramar

• Loppan6

Engsan 

Sikken soppa :(...men vad säger läkarna om bäbisen i magen? Hur kommer detta påverkas? Går det att tänka positivt fortfarande? 

Hur kom det sig att du fick veta detta? Hade du symptom för detta?
    Några symptom förknippade med din behandling för IVF?

Detta som påverkat hela ofrivilliga barnlösheten för dig tidigare eller?

Hoppas verkligen på goda nyheter för dig

• engsan

Jag har bekräftad hypotyreos sedan 4 år tillbaka. Min sköldkörtel har vart förstorad lika länge. Men dom har aldrig kollat upp den. Bara skrivit ut mediciner.
    Nu i november när jag blev gravid fick jag automatiskt besöka en läkare när vi gick till mvc.
    Jag ifrågasatte då varför man inte kollar upp den när det är en knöl. Fick till svar att det är olika rutiner i olika landsting men att hon skulle skicka en remiss att kolla upp den då det inte var gjort. I måndags var jag då och gjorde ultraljud på den och det visade sig att jag många förstorade lymfkörtlar kring sköldkörtel och hon ville göra en biopsi på en gång. Provsvaren kom igår med besked elakartad cancer!
    Vet egentligen inte mkt mer än att den kommer opereras bort snart och sen får man se om strålbehandling blir aktuellt. Dock fick jag beskedet från min vårdcentral och min allmänläkare ville inte uttala sig mer då det inte är hennes område utan väntar på att en kirurg kommer ringa idag och vi får tid till möte för mer information.
    Ang graviditeten så vet jag inte hur det kommer bli. Hon sa igår att operationen kan man göra under graviditet men tiden efter måste jag ta ställning till med kommande läkare! Hon trodde inte att det hade något samband med behandling för ivf då det är helt olika hormoner och område. Men vad vet man! Känner mig helt tom! Hur länge har jag haft cancer? I fyra år sedan knölen kom? Hade jag inte frågat om remissen hade jag antagligen inte fått veta detta på många år kanske! Jävla sjukvård, fan för mig själv att jag inte frågat tidigare!

• Ccilla
    engsan skrev 2017-02-03 08:25:28 följande:
    Jag har bekräftad hypotyreos sedan 4 år tillbaka. Min sköldkörtel har vart förstorad lika länge. Men dom har aldrig kollat upp den. Bara skrivit ut mediciner. Nu i november när jag blev gravid fick jag automatiskt besöka en läkare när vi gick till mvc. Jag ifrågasatte då varför man inte kollar upp den när det är en knöl. Fick till svar att det är olika rutiner i olika landsting men att hon skulle skicka en remiss att kolla upp den då det inte var gjort. I måndags var jag då och gjorde ultraljud på den och det visade sig att jag många förstorade lymfkörtlar kring sköldkörtel och hon ville göra en biopsi på en gång. Provsvaren kom igår med besked elakartad cancer! Vet egentligen inte mkt mer än att den kommer opereras bort snart och sen får man se om strålbehandling blir aktuellt. Dock fick jag beskedet från min vårdcentral och min allmänläkare ville inte uttala sig mer då det inte är hennes område utan väntar på att en kirurg kommer ringa idag och vi får tid till möte för mer information. Ang graviditeten så vet jag inte hur det kommer bli. Hon sa igår att operationen kan man göra under graviditet men tiden efter måste jag ta ställning till med kommande läkare! Hon trodde inte att det hade något samband med behandling för ivf då det är helt olika hormoner och område. Men vad vet man! Känner mig helt tom! Hur länge har jag haft cancer? I fyra år sedan knölen kom? Hade jag inte frågat om remissen hade jag antagligen inte fått veta detta på många år kanske! Jävla sjukvård, fan för mig själv att jag inte frågat tidigare!

Men engsan så tråkigt att höra! Hoppas verkligen att allt kommer bli bra. Lider med dig. Fy fan så orättvist livet kan vara! Stor kram till dig!
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-02-03 21:37:00 följande:

Men engsan så tråkigt att höra! Hoppas verkligen att allt kommer bli bra. Lider med dig. Fy fan så orättvist livet kan vara! Stor kram till dig!
    Tack
    Fick i alla fall besked igår att det är den "snällaste" typen av dom elaka!
    Så nu är det bara att kämpa på
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?