• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 13:43:22 följande:

corran: tack :)) Hoppas på det men vågar inte tro på ngt.. Får se om mensen kommer imorgon eller om det blir något "riktigt" positivt test innan dess. När är/var din BIM? 

På lördag, är på äl+10/bim-4 idag :)
  • Anonym (Alexandra)
    Guffy78 skrev 2016-07-05 13:16:24 följande:

Jag har problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

Har använt monitor en gång bara. Hade sex den dagen den visade på max och plussade 13 dagar senare. Så den verkade vara pålitlig. Fertily friend och temp har jag dock ingen erfarenhet av alls, så svårt att svara på om de metoderna är mer pålitliga än monitorn.
  • Anonym (Alexandra)

För ett par timmar sen när jag låg och läste i soffan (ja, jag har semester ) så kände jag plötsligt något konstigt, det pirrade till i livmodern, en svag lite brännande känsla. Sen pirrade det till i resten av kroppen, typ samma känsla som när man har "fjärilar i magen ". Efter det har jag haft väldigt svag molvärk.

• DevilsDaughter

Trädockan: va inte orolig! Det påverkar inte din förmåga att bli gravid. Och lätta cellförändringar är inte farligt! Hade det varit det hade det inte varit rutin att vänta 3 månader för att se om de går bort av sig själv. Jag har jaft det och enligt läkaren var jag låg låg jag mellan sista stadiet cellförändringar och faktisk cancer men eftersom det var under så begränsad yta så plockade de bort större delen av livmodertappen. Om det skulle ha kommit tillbaka efter det skulle de ha tagit bort livmodern men de kom aldrig tillbaka. Va lite tveksamheter om jag skulle kunna bära barn (i magen) efter detta men det gick finfint då jag fått två barn efter.

lätta cellförändringar är inte farligt alls och det tar mååånga år för de att utvecklas till ngt annat!

Corran:då är du en dag före mig då:) kommer nog testa ikväll efter jobbet tror jag.. kommer nog inte kunna hålla mig..

Alexandra: spännande! Hoppas det betyder ngt!

• corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 15:09:05 följande:

Trädockan: va inte orolig! Det påverkar inte din förmåga att bli gravid. Och lätta cellförändringar är inte farligt! Hade det varit det hade det inte varit rutin att vänta 3 månader för att se om de går bort av sig själv. Jag har jaft det och enligt läkaren var jag låg låg jag mellan sista stadiet cellförändringar och faktisk cancer men eftersom det var under så begränsad yta så plockade de bort större delen av livmodertappen. Om det skulle ha kommit tillbaka efter det skulle de ha tagit bort livmodern men de kom aldrig tillbaka. Va lite tveksamheter om jag skulle kunna bära barn (i magen) efter detta men det gick finfint då jag fått två barn efter.

lätta cellförändringar är inte farligt alls och det tar mååånga år för de att utvecklas till ngt annat!

Corran:då är du en dag före mig då:) kommer nog testa ikväll efter jobbet tror jag.. kommer nog inte kunna hålla mig..

Alexandra: spännande! Hoppas det betyder ngt!

Köp ett sånt test jag tog igår. Predictor early. Köpte på apoteket :) finns 2 olika av de märket ett vanligt och ett tidigt. Det är det tidiga du vill ha, de rosa paketet :) tror de valoga va orangr typ.
  • Monsan
    Guffy78 skrev 2016-07-05 13:16:24 följande:

Jag har problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

Jag har aldrig haft problem med monitorn.. låter väldigt tidigt om den skulle reagera på gravid hormoner redan nu då det bara gått 4 dagar..
  • Anonym (EL)

Vad tror ni? ÄL + 12 imorgon och dagen innan BIM. Vågar jag testa då eller tror ni det är för tidigt.?

• Guffy78
    Monsan skrev 2016-07-05 15:37:56 följande:

Jag har aldrig haft problem med monitorn.. låter väldigt tidigt om den skulle reagera på gravid hormoner redan nu då det bara gått 4 dagar..

Ja, jag är medveten om detta, är så arg på mig själv att efter jag har sett att tempen gått upp, efter 3 dagar för säkerhetsskull tog jag för givet att ÄL har redan varit och tog en liten bit av Progesteron vagitorier - en halv tablett då jag är ordinerats 3 tabletter/dag så tänkte jag börjar försiktigt . Sen fick jag utslag på ÄL tester och monitor och eftersom jag kollade både flytningar och tappen imorse och det var inga tecken( krämiga klistriga flytningar och tappen stängd) men tog ut tablett fort som sjutton när jag såg Max på monitor men då har det hunnit smälta en liten del. Är nu orolig att det ska ställa till imoch ägglossning uterblir istället:( kollade tappen senare och den var lite öppen dock inga fertila flytningar...
  • copycat

Blir det nåt digitalt ikväll?:) har köpt ett cb digitalt nu (inte med veckoindikator, bara + eller -) som jag tror jag ska ta imorgonbitti...

corran skrev 2016-07-05 10:40:24 följande:

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P

Svar på tråden Bim Juli 2016