• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter
    corran: Är det vanligt med "torkstreck", kommer det efter tiden gått ut?

Alexandra: Det mäter 10(mlu?). Har beställt på nätet och så hade jag bara 25:or hemma, men hittade ett apotek här som sålde som mäter 10, så det ska jag testa med imorgon :)

josefinenyberg: Vad tråkigt:( Spelar ingen roll att det är första försöket, man kan bli ledsen ändå. Hur brukar det fungera med en äggstock? Får du ägglossning varannan månad då eller tar den äggstocken över helt?

EL: Ja, det har ju lite med när ägget fäster att göra när man plussar, men jag "måste" ju plussa tidigt för att få någon graviditet eftersom jag får mens på ÄL+10 :/

Hoppfull: vad tråkigt:( Men kul att du är med för en omgång till i juli;)

IA89: Tror också det kan vara nyttigt, svårt att släppa på det när man är här mkt. Vi kanske ses då! Trevlig semester!!

Lindgrenmaria: Precis så känner jag med. Ömhet i magen och en hel del mensvärk. ÄL+8

EL: Om jag hade haft det som symptom, att det kom massa flytningar, så hade jag absolut trott att jag vart gravid, men sen är det ju olika från person till person vad som tillhör vanligheterna. Men jag hoppas verkligen det är ett gravtecken för dig!

lägtarså: Låter lovande!!

E.L: Tror absolut att du är gravid! Det kan ta ett tag innan det går med digitaltest.

Mixxi: Räkna med ungefär ett 12h-24h från sista positiva ÄLtestet. Det är då de flesta har ägglossning tror jag. 

copycat: haha.. Ja jag hade då inte kunnat hålla mig!

Lycka till alla!! Spännande nu när det är nära BIM för många i tråden!
    Vi är nog några stycken nu som kommer testa imorgon!
  • copycat
    Lägtarså skrev 2016-07-04 20:48:08 följande:
    Uppdatering imorgon då :)
    Absolut:) har nu på kvällen rätt stark mensvärk så det känns himla nojigt. Samtidigt vet jag ju att mensvärk också kan vara växtvärk när livmodern växer. Så var det med min dotter. Jag vaknade på BIM (hade inte testat nåt innan) med världens mensvärk så jag visste att mensen kommit precis som vanligt. Snopet när inget blod fanns i trosan. Mensen brukade alltid komma på morgonen. Antog att sen väl skulle komma senare på dagen men icket. Nästa morgon tog jag test som var positivt:) men mensvärk är ju ändå alltid nojjigt, så kan inte låta bli att bli lite nedslagen:/ blir intressant imorgon :) ÄL+11 då så fortf rätt tidigt...
  • corran

Tror nog att jag fick ett positivt graviditetstest ikväll. Eller vad tror ni? Är på äl+9 och köpte ett testa tidigt test, kunde inte låta bli.

Är svagt men fullt synligt irl. Men ska ta ett digitalt om ett par dagar få se.

Det "sjukaste" är att vi endast hade sex en gång 5 dagar innan ägglossningrn. Trodde aldrig att det skulle bli något! Men där ser man, inte alltid så viktigt att ha sex precis den minut man har ägglossning :)
  • Skyrocket
    corran skrev 2016-07-04 21:25:46 följande:

Tror nog att jag fick ett positivt graviditetstest ikväll. Eller vad tror ni? Är på äl+9 och köpte ett testa tidigt test, kunde inte låta bli.

Är svagt men fullt synligt irl. Men ska ta ett digitalt om ett par dagar få se.

Det "sjukaste" är att vi endast hade sex en gång 5 dagar innan ägglossningrn. Trodde aldrig att det skulle bli något! Men där ser man, inte alltid så viktigt att ha sex precis den minut man har ägglossning :)

Jag ser två streck. Grattis!!
  • corran

Ser ju nu att bilden blev väldigt otydlig. Men det finns ett rosa streck där!

• Crazy catlady

Kan man få ägglossning tidigt bara så där ?

Har alltid haft regelbunden ägglossning på cd 16-17 .. men är nu på cd 10 och har tydliga symtom.. ont som fasen i magen och brösten och mycket äggviteflytningar och öm vid samlag.. känns precis som vid ägglossning.. Har inte ältest hemma eftersom vi tänkte låta bli med test-hysterin denna månad..

Kan det komma en vecka för tidigt bara så där ??

• DevilsDaughter

Corran: åh du fuskade! Haha..! Va kul att du fick ett plus! Eftersom ni hade sex fem dagar innan äl är de störst chans för flicka :)

Crazy c: efter att ha testat mkt med ältest så har jag erfarit att ibland börjar symptomen tidigare utan att äl kommer tidigare. Men kan ju också va så att äl är tidigare för dig denna månaden. Ha sex för säkerhetskull ;)

• Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-04 15:17:37 följande:
    Hörni... Jag ska ju ha äl imorgon enligt appen. Idag har jag dock sjukt ont i magen, bak i ländryggen och i huvudet, känner mig oerhört lättirriterad, har svullen mage och mår allmänt konstigt. Har dessutom riktig sega, trådiga/slemmiga flytningar (förlåt för info ;)). Är det här vanligt vi äl? Kan inte minnas att jag mått så någonsin förut annat än dagarna precis innan mens..
    Det låter som du har peak day idag! En väldigt bra dag att ha sex på. Flört När man få sådant sekret tyder det på att ägglossningen är nära! Om det imorgon känns vattnigt och inte trådaktigt sekretet så har du med största sannolikhet ägglossning den dagen! Skrattande Man är ju som mest fertil 1-2 dagar innan ägglossning, inte alla som vet.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-04 22:00:58 följande:

Corran: åh du fuskade! Haha..! Va kul att du fick ett plus! Eftersom ni hade sex fem dagar innan äl är de störst chans för flicka :)

Crazy c: efter att ha testat mkt med ältest så har jag erfarit att ibland börjar symptomen tidigare utan att äl kommer tidigare. Men kan ju också va så att äl är tidigare för dig denna månaden. Ha sex för säkerhetskull ;)

Tack! :)

Hahaha ja man är ju hopplös som inte kan låta bli dessa test... men blev överraskad att de här testet visa så tydligt, ett extra känslogt test som hette predictor early om jag inte minns fel. Så det rekommenderas till alla testgalna ;).. väldigt tydligt streck för att vara äl+9 :)

Blir spännande att se din uppdatering imorgon, visst ska du testa? :)

Ja det där med pojk/flick teorin låter intressant. Spännande att se om der stämmer! Vore kul med en flicka då jag har 2 pojkar redan :)

Och ja jag tror det är ganska vanligt med torkstreck :/ men dom blir grå inte rosa :) dom kommer ibland när testet torkat.
  • Milie

Jag märker att många påstår att då ägglossningstesten slutar vara positiva så har ägget släppt. Vad har ni fått det ifrån? Tänkte om jag missat något. Så vitt jag vet får man endast information utifrån när testet blir positivt. Då kommer sannolikt (ej garanterat) ägglossning ske inom 0-48 timmar. Vissa säger 36 timmar. Men när man fått positivt test ger det ingen ytterligare information att fortsätta testa.

Svar på tråden Bim Juli 2016