• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    Monsan skrev 2016-07-05 08:55:39 följande:

Hur går det för dig? Vågat dig på ett test nu på morgonen.. :)

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P
  • corran

Det finns ju 2 olika rfsu stickor. En röd förpackning och en lila.

Den lila är testa tidigt och den röda visar mycket senare än de flesta andra test.

Jag fick tokstarkt med cb på bim förra graviditeten och samtisigt visa rfsu röd nästan blankt. Konstigt det där... :/

• Monsan
    corran skrev 2016-07-05 10:40:24 följande:

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P

Haha, okej, jag som missuppfattade och trodde du skulle testa imorse oxå... :).. när har du bim?
  • corran
    Monsan skrev 2016-07-05 11:00:04 följande:

Haha, okej, jag som missuppfattade och trodde du skulle testa imorse oxå... :).. när har du bim?

9e :) på lördag
  • DevilsDaughter

mamalolo: Brukar försöka ha det, men blir inte alltid så,

monsan: När du testade positivt BIM+2, testade du negativt innan då?

Blir snart knäpp av detta. RFSUtestet som jag kunde ana ngt väldigt svagt på blev blankt en stund efter att tiden gått ut.. Så nu räknar jag bort det eftersom det var så ultrasvagt, var säkert bara testremsan som lös igenom, sk spök.

Testa-tidigttestet på 10mlu som jag gjorde tidigt imorse blev mycket svagt positivt sen efter att tiden gått ut, man ser det tydligast om man håller det mot ljus, vilket jag inte tänkte på att testa tidigare imorse när testet fortfarande va giltigt, så detta ska man ju inte heller gå efter.
    Öppnade även detta testet (det gjorde jag redan innan tiden gått ut imorse) och det var ett svagt streck där, men fullt synligt utan tvekan. Så synligt att om det var på ett vanligt test eller hade synts genom rutan på testet så hade jag sagt att jag är gravid. Men man ska ju inte behöver öppna testet för att se strecket. Det står dessutom på bruksanvisningen att man inte ska öppna testet SkämsTungan ute.

Jag har alltså två stav-tester (testa tidigt), ett från igår och ett från idag, som jag har öppnat och i båda finns det två helt klart synliga streck. Ser inte teststrecket genom plastrutan där man ska se det förutom på det ena nu (dagens) efter att tiden gått ut och då är det vääldigt svagt. 
    Har försökt hitta trådar på nätet om fler som öppnat test och om det lätt blir två streck på stickan i staven utan att det är ngt, men hittar bara de som öppnat digitaltest.
    Alltså när och hur blev jag en sådan som öppnar test? Dumma stavar! Varför finns inte testa tidigt som stickor istället? Ska ha mens imorgon och jag brukar få på em/kväll oftast så är ju en bit kvar att vänta :( Så det enda jag typ kommer göra tills dess är att analysera detta. 

• Anonym (marsbebis)

Oj vad ni skriver, jag hinner inte med alls. 
    Bim -3/4 idag och börjar bli nervös. Negativt test igår men har inte testat idag. 
    I flera dagar har jag känt mig gravid men nu känner jag inget alls längre s
    å magkänslan har ändrat sig från "jag är nog gravid" till "nej, det gick inte den här månaden heller". Men jag hade inga direkta symptom vid dom tidigare graviditerna heller men det är bara att vänta och se. 

Till er som plussat säger jag grattis och för er andra h
    åller jag tummarna. Vi verkar vara flera som har bim närmaste dagarna. 

• Kynisen

Tror jag har äl typ nu :) haft näääästan fullt utslag på ältesterna (aldrig haft det förut) sen i lördags och har fortfarande (lite skumt dock borde ju avta eller stegra lite till) trådiga flytningar i helgen, våt/hal från fredags och är ff och molat lite till och från, mycket i söndags och i dag gör det nästan ont i den högra. Enligt app baserat på förra cykeln så borde äl va i dag dag13, vi har haft sex varje dag sen i torsdags så på det planet birde vi vara safe ;) å vi kör väl på till torsdag sen åker sambon bort över helgen. Så sen är det bara att hålla tummar att det blev en liten bebis :)

Svar på tråden Bim Juli 2016