• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Monsan
    vronca skrev 2016-07-05 09:18:51 följande:

Grattis till plussen, vad roligt! Själv har man inte ens haft äl, blir om 5 dagar drygt. Usch denna väntan...

Jag väntar oxå på äl.. :).. borde komma inom några dagar då monitorn visat på hög 3 dagar i rad..
  • mamalolo

En fråga: brukar ni ha sex även dagen efter ÄL? Denna cykel hade jag fullt utslag lite längre (1 1/2 dygn) och hade sex dagen innan och första dagen med utslag men inget efter. Funderar på om jag borde försöka pricka ÄL lite bättre? Min mans spermier kanske inte lever så länge?

• Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 09:25:37 följande:

Jag testade toknegativt idag.... Alltså jag har inga PMSsymptom, brösten är enorma men inte så ömma. Min man tyckte jag kändes gravid igår och han vet inte om det halvpositiva testet igår. Jag kan ju ha fel men jag tror att jag kanske skulle kunna bli gravid nu om det inte vore för att jag ska få mens imorgon. Blir lite nedslagen när jag läser om de som plussar precis vid BIM, då har ju jag fått mens för fyra dagar sedan. Mitt ägg måste ju fästa tidigt för att kroppen ska hinna registrera graviditeten.. 

Vad roligt med alla plus i tråden :) Känns kul att gå in här och läsa! 

lägtar så: Jag gjorde faktiskt ett cb igår och det såg ungefär likadant ut som ditt, ev något svagare. Men har fått så förr utan att vara gravid. Gjorde ett testatidigttest imorse och det var negativt. Jag rekommenderar inget särskilt test, tycker alla utom cb är bra. CB är nog bra om man testar sent och då får ett starkt plus, de svaga plussen vågar jag inte lita på.

Jag testade svagt positivt med sonen på bim +2 och denna graviditet som slutade i mf testade jag svagt positivt på bim -4 så ge inte upp.. :)..
  • Monsan
    mamalolo skrev 2016-07-05 09:28:24 följande:

En fråga: brukar ni ha sex även dagen efter ÄL? Denna cykel hade jag fullt utslag lite längre (1 1/2 dygn) och hade sex dagen innan och första dagen med utslag men inget efter. Funderar på om jag borde försöka pricka ÄL lite bättre? Min mans spermier kanske inte lever så länge?

Det där är så himla olika.. sist jag blev gravid hade vi sex en gång 3 dagar innan maximalt utslag på äl monitorn.. andra gånger har vi haft sex varannan dag från hög på äl monitorn och inte lyckats.. fick mf för 2 veckor sedan och nu är min monitor på hög efter att ha gått från max till låg efter mitt mf.. sambon var sugen både söndag och måndag kväll och trots att jag hade velat vänta till max utslag körde vi på.. tror vi avvaktar nu tills monitorn visat max.. ägget släpper ju 24-36 timmar efter max så jag skulle nog avvakta tills testet är tok positivt.. :)
  • DevilsDaughter

Någon som har erfarenhet av rfsu:s test? Gjorde två stycken test nu på urin nr två, testade första vid fem imorse.
    Ett med sticka från gravidkollen och det var helt blank inte en tillstymmelse till någonting. Och så en sticka från rfsu och där kan man ana en skugga av ett streck. Det är så svagt så det är ju negativt, men jag kan ju ändå se någonting.. Vet att det typ alltid är så med CB, men rfsu? Testet är giltigt i 30 minuter så man har ju gott om tid på sig att titta och det finns verkligen ngt där.. Syns mest i vissa vinklar..

• Bäbiiiis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 10:06:29 följande:

Någon som har erfarenhet av rfsu:s test? Gjorde två stycken test nu på urin nr två, testade första vid fem imorse.

Ett med sticka från gravidkollen och det var helt blank inte en tillstymmelse till någonting. Och så en sticka från rfsu och där kan man ana en skugga av ett streck. Det är så svagt så det är ju negativt, men jag kan ju ändå se någonting.. Vet att det typ alltid är så med CB, men rfsu? Testet är giltigt i 30 minuter så man har ju gott om tid på sig att titta och det finns verkligen ngt där.. Syns mest i vissa vinklar..

Jag har testat rfsu några gånger och aldrig fått spök men jag upplever att man plussar lite senare med dom jämfört med test från billiga-tester.se. Det gjorde jag i alla fall nu senast. Billiga tester är både billiga, snabb leverans i brevlådan (2 dagar oftast) och har aldrig visat fel för mig. Jag har varit gravid 3 gånger (2 mf tyvärr) då jag använt dessa och har nu beställt både gravtest och ältest därifrån. Jag brukar köpa de billigaste stickorna.
  • corran
    Lägtarså skrev 2016-07-05 08:40:10 följande:

Vad tror ni om detta? Bim -4

Ser något iaf :) håller tummarna :D
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 10:06:29 följande:

Jag har hört att rfsu hör till dom testen som är väldigt känsliga och man kan plussa tidigt med..
  • corran
    Monsan skrev 2016-07-05 08:55:39 följande:

Hur går det för dig? Vågat dig på ett test nu på morgonen.. :)

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P
  • corran
    Monsan skrev 2016-07-05 08:55:39 följande:

Hur går det för dig? Vågat dig på ett test nu på morgonen.. :)

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P
Svar på tråden Bim Juli 2016