• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • FyrAAAA

Så irriterande! Ser inga bilder som någon lagt upp från, förstår inte varför! Är på semester o har inte tillgång till dator ????

Grattis till tidiga plus till några!!!! ????

• Anonym (EL)

Alltså jag har verkligen NOLL symptom. Lite ont om jag klämmer på brösten. Lite molvärk någon kväll/morgon. Hade halsbränna två kvällar men inget ikväll. BIM på onsdag/torsdag. Känns som det inte blev något den här månaden.

• corran
    Milie skrev 2016-07-04 22:43:22 följande:

Jag märker att många påstår att då ägglossningstesten slutar vara positiva så har ägget släppt. Vad har ni fått det ifrån? Tänkte om jag missat något. Så vitt jag vet får man endast information utifrån när testet blir positivt. Då kommer sannolikt (ej garanterat) ägglossning ske inom 0-48 timmar. Vissa säger 36 timmar. Men när man fått positivt test ger det ingen ytterligare information att fortsätta testa.

När testen blir svagare så tyder det på att hormonen sjunker igen. Vilket det gör snabbt efter att ägget släppt :)
  • corran
    Anonym (EL) skrev 2016-07-04 22:57:39 följande:

Alltså jag har verkligen NOLL symptom. Lite ont om jag klämmer på brösten. Lite molvärk någon kväll/morgon. Hade halsbränna två kvällar men inget ikväll. BIM på onsdag/torsdag. Känns som det inte blev något den här månaden.

Jag är näst intill symptomlös :) håller tummarna!
  • DevilsDaughter

Milie: Det kan bli så att man får positivt ÄLtest i flera dagar och då brukar ägget inte släppa förren efter sista positiva testet. Har hört detta här på FL så har ingen säker källa för detta. Vet dock någon i en tråd som fick positivt ÄLtest i tre dagar och efter tredje dagen kände hon ÄLsmärta. Dock inte så vanligt har jag förstått att man testar positivt flera dagar i rad.

corran: Japp det ska jag. Ja oddsen för flicka ska ju vara högre men sen så är det nog ändå närmare 50/50. 

EL: Du behöver inte ha symptom. Kan va ngt ändå! Jag tycker när man får alla PMSsymptom samtidigt så börjar man ge upp lite smått. Det sista PMSsymptomet för mig brukar va finnar, men så länge jag inte känner så mkt alls så är jag mer hoppfull.

• Anonym (Mamu)

En fråga om ältest, spelar det någon roll om teststrecket syns svagt eller inte alls? I flera dagar nu är teststrcket ungefär lika starkt varje dag, ca hälften av kontrollstreckets styrka. Betyder det att en stegring är på g eller visar den teststrecket oavsett om lh finns eller inte? Luddig fråga kanske, hoppas någon förstår :)

Grattis till plussen!!

• Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-07-04 22:18:04 följande:

Det låter som du har peak day idag! En väldigt bra dag att ha sex på. När man få sådant sekret tyder det på att ägglossningen är nära! Om det imorgon känns vattnigt och inte trådaktigt sekretet så har du med största sannolikhet ägglossning den dagen! Man är ju som mest fertil 1-2 dagar innan ägglossning, inte alla som vet.

Så himla typiskt att maken var tvungen att lägga sig tidigt idag då :( men vi har fått till det nästan varje dag sedan mensen slutade och imorgon ska vi ligga -så det så. Tror du att det är kört för att vi missade idag? :(
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-05 00:13:06 följande:
    Så himla typiskt att maken var tvungen att lägga sig tidigt idag då :( men vi har fått till det nästan varje dag sedan mensen slutade och imorgon ska vi ligga -så det så. Tror du att det är kört för att vi missade idag? :(
    Tror jag absolut inte. Glad Hade ni sex igår också så finns det ju spermier kvar!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-07-05 00:47:06 följande:

Tror jag absolut inte. Hade ni sex igår också så finns det ju spermier kvar!

Ja då. Igår fick vi till det ;) men nu ligger jag ju här vaken och irriterad. Tänk om vi missar den här månaden för att han vill sova. Inte okej, haha!
Svar på tråden Bim Juli 2016