Med dinosaurie skrev 2016-06-22 09:13:55 följande:
Usch vad jobbigt för er att inte kunna sova om nätterna! Själv vaknar jag också och måste gå upp, men somnar snabbt igen, det är jag jätteglad för. Svårt nog att få ihop en vettig mängd bra sömn ändå ju.
Jag jobbar fortfarande, dock inte denna vecka då jag sjukskrivit mig. Jag jobbar 24 h per vecka så långt ifrån heltid, och det är jag glad för. Jag började detta jobb för 6 veckor sedan så allt är fortfarande lite nytt. Får se om jag hinner med de två veckor jag har kvar sen, innan dotterns dagis stänger och jag och vi tar sommarledigt. Jag avslutade en utbildning förra veckan så det har varit lite mycket på sistone med examensarbete, nytt jobb och lite annat, så jag tror att det ska gå bra de veckor jag har kvar, men har så bra arbetskamrater som peppar mig att ta det lugnt och att de är fullt beredda på att jag inte kommer tillbaka och så vidare. Det är jätteskönt med den stöttningen. Det är klart att jag vet att jag har rätt att sluta jobba om jag mår dåligt, men det känns ändå bra att de är så tydliga med att de inte ser några problem med det, nu när jag är så ny och allt.
Problemet med BB-rummet var framför allt möblerna. Sängen var nån form av smal brits som inte gick att få ned i tillräckligt lågt läge för att jag skulle kunna komma upp utan att klättra (inte skönt med stygn!). Dottern fick inte plats där, så jag fick sitta och amma, i rummets enda stol, en smal, hög karmstol med smala träkarmar som jag inte kunde lägga armarna mot när jag skulle amma så fick sitta med dem högt upp i luften och fick enorm spänningshuvudvärk varje gång. Full lysrörsbelysning eller inget ljus alls då sänglampan var trasig. Svinkallt eller kokhett i rummet (troligtvis pga att vädret ändrade sig så drastiskt, det var plusgrader när vi kom och -20 när vi åkte två dagar senare). Och otrevlig personal på det, som gnällde på att jag låg och sov eftermiddagen efter förlossningen! Sambon var bara där och sov av olika anledningar så jag var olycklig och ensam och hade ganska svårt att glädja mig ordentligt åt min lilla unge. Gräsligt!
Usch vad jag gnäller! Förlossningen var däremot mycket bättre och det känns ju betydligt viktigare! Jag kommer ju inte undan förlossningen denna gång, men kan ju skippa BB om allt är bra! 29 dagar kvar nu!
Har ni långt till närmaste Förlossning och hur har ni tänkt ta er dit? Juulimamma, vad har ni för planer för syskonet när det är dags att åka in?
Känner igen de där att de inte var så pigga på o låta en sova på dagen. Men jag tror de hade o göra med att man läker bättre om man rör sig och är uppe pga blodcirkulationen. Tror de sa nått sånt till mig. Jag ville också ha rullgardinen nere på dagen men de fick man inte för bebisen behövde ju solljus. Din vistelse verkade inge vidare. Men då kanske de bara kan bli bättre den här gången :)
Vi har inte långt till förlossning ca 10 min med bil. Så vi borde hinna även om det går fort. Har ni långt till förlossningen? Min mamma är standby, hon är snabbt här när det drar igång :) så det känns tryggt med dottern. När åkte ni in förra gången? Vi åkte vid midnatt. Känns som alla förlossningar börjar på natten, har liksom utgått från att det kommer bli så nu med. Skulle kännas konstigt att åka in o föda barn på eftermiddagen.