• Tokgurkan

Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?

Hej!
    Tänkte att det vore kul att hitta fler i Stockholm som nyligen plussat, kanske hittar man en/fler man kan följas upp med? : -)

Börjar med att presentera mig själv:
    Jag bor i Hägersten, är gift och vi båda är 27 år. Yogar och rör på mig en hel del, allmänt jätteintresserad av träning och hälsa.
    Plussade i veckan och har BF 4 maj enligt appen Gravid & Baby. Har bokat tid för inskrivning på Mama Mia Söder 26 september : -)

• Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?
  • Tokgurkan
    ccaassandra skrev 2016-08-31 15:58:42 följande:
    Tack! :) vi har nog inte hunnit smälta det riktigt. Sambon skrattar bara när vi pratar om det och "nu måste vi köpa en jäkla buss och det är dubbelt av allt" osv osv, haha :)

Jo var på vul igår och fick veta det. De rörde sig runt oså och han sa att de verkar leva båda två. Ska tillbaka om två veckor för att se så det slår två hjärtan. Är tvåäggs sa han.

Jaa, det är ju så kul att få se de på skärmen! Åh :) vilken vecka är du i?
    Alltså kan tänka mig vilken chock man måste få haha! Får vem som helst boka tidigt ultraljud eller måste man ha en anledning till det? Vet inte hur länge jag kommer kunna hålla mig haha. Enligt min beräkning är jag i vecka 6 nu : -)
  • Tokgurkan
    Lillon skrev 2016-08-31 18:14:59 följande:
    Har inga illamående alls vilket är väldigt skönt. Dock rätt trött och ont i tuttarna haha. Hur mår du? Jag bor i Globen-området :)
    Jag har haft pyttelite illamående lite fram och tillbaka men däremot är jag extremt trött jag med, vill bara sova hela tiden. Började få ont i tuttarna jag med i förrgår typ, jag som älskar att sova på mage men det kanske är lika bra att vänja sig haha..
  • Hellapella

Hej! 

Jag bor också i Stockholm och har bf 27/4. Är 27 år och min sambo är 28 år. Väntar vårt första barn. Har inte så många symtom är förutom ömma bröst. Ska till Västermalms barnmorskor nästa vecka för inskrivning :) 

• ccaassandra
    Tokgurkan skrev 2016-08-31 20:41:16 följande:

Alltså kan tänka mig vilken chock man måste få haha! Får vem som helst boka tidigt ultraljud eller måste man ha en anledning till det? Vet inte hur länge jag kommer kunna hålla mig haha. Enligt min beräkning är jag i vecka 6 nu : -)

Haha ja verkligen! Känns lite läskigt faktiskt..

Jag har ingen aning faktiskt? Men jag ville mest göra en gynundersökning och då såg han att det var två. Sen fick jag en ny tid om två veckor för att se så båda hjärtan slår. Det är tvåäggs sa han iaf. :)

Ja alltså man vill ju se så fort som möjligt, haha!
  • Inelg
    Hellapella skrev 2016-09-01 08:47:05 följande:

Hej! 

Jag bor också i Stockholm och har bf 27/4. Är 27 år och min sambo är 28 år. Väntar vårt första barn. Har inte så många symtom är förutom ömma bröst. Ska till Västermalms barnmorskor nästa vecka för inskrivning :) 

Hej välkommen. Kul med inskrivning. Jag hade min idag. Vilken vecka är du i? Grattis!
  • Inelg
    Hellapella skrev 2016-09-01 10:07:26 följande:

Tack! Är i vecka 6 (5+4) nu. Vilken vecka är du i? Hur gick inskrivningen? 

Inskrivning fick bra! :) tog massa prover urinprov och snackade mest hälsa.
    Bokade kub nästa vecka och läkarbesök. Nu är det i rullning iaf :)
    Jag är i v12.
  • Tokgurkan

Vilken MVC har ni andra valt? Jag har bokat tid på Mama Mia söder. Ni som redan har varit på inskrivning, känner ni er nöjda hittills? Fick ni ett bra intryck?

• Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-01 20:33:33 följande:

Vilken MVC har ni andra valt? Jag har bokat tid på Mama Mia söder. Ni som redan har varit på inskrivning, känner ni er nöjda hittills? Fick ni ett bra intryck?

Bra intryck :) hade min gamla BM jag hade innan. Jag är supernöjd.
  • Lillon
    Tokgurkan skrev 2016-09-01 20:33:33 följande:

Jag har valt Bb family vid Fridhemsplan. Bara varit på hälsosamtal än men det mötet kändes bra iaf! :) Ska på kub 10 okt.
Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?