• Tokgurkan

Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?

Hej!
    Tänkte att det vore kul att hitta fler i Stockholm som nyligen plussat, kanske hittar man en/fler man kan följas upp med? : -)

Börjar med att presentera mig själv:
    Jag bor i Hägersten, är gift och vi båda är 27 år. Yogar och rör på mig en hel del, allmänt jätteintresserad av träning och hälsa.
    Plussade i veckan och har BF 4 maj enligt appen Gravid & Baby. Har bokat tid för inskrivning på Mama Mia Söder 26 september : -)

• Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?
  • Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-02 11:05:18 följande:
    Hur ändrar man rubriken? Letar efter en "ändra" knapp men hittar ingenstans : -P
    Jag har kollat runt nu och lyckas inte hitta något sätt att ändra i överskriften. Jaja strunt samma. Folk verkar ju hittat hit ändå.
  • Inelg
    Kammmmm skrev 2016-09-04 06:13:24 följande:

Hej,

Väntar också mitt första barn, men i mitten på mars. Är 29 år och bor i Hägersten med min man. Skulle också gärna hänga med i en FB-grupp.

Hej. Välkommen till gruppen. Kul att fler hittar hit :)
    Samma här. Mitten av mars :) Grattis till bebis. Skrev tidigare att vi samlar ihop några stycken först och så gör vi en FB grupp :) en hemlig.
  • Inelg
    Hellapella skrev 2016-09-04 09:35:32 följande:
    Vi har inte valt ännu, vi ska på inskrivningssamtalet på onsdag, ska höra vad dom säger då. Men mycket möjligt att vi väljer Ultraljudbarnmorskorna, fridhemsplan är nära och bra för oss :) 
    Där ska vi göra kub på tisdag :)
  • Inelg
    Lillon skrev 2016-09-04 09:08:52 följande:

Om vi skapar en fb-grupp så måste den vara closed, annars kan andra se vad som skrivs i gruppen och det är ju inte så kul då man kanske vill diskutera lite privata saker. ;) Vi har inte heller gått ut till "allmänheten" att vi väntar barn.

Dock kan man bara bjuda in personer som man är vän med, så då får man tillfälligt bli vänner på fb för att kunna bjuda in.

Exakt :)
  • Tokgurkan
    Vvvvv skrev 2016-09-04 00:48:51 följande:

Hej,

Jag hänger gärna med i fb-grupp eller liknande, om ni planerade att starta en?
    Är 27 år, bor på Söder med min sambo och vi väntar vår första bebis i början av april, är i v.10. Hade inskrivningssamtal nu i veckan på mama mia och fick ett jättebra intryck av alltihop där! Vi är först ut i vår närmsta vänskapskrets med att vänta barn, så det hade varit kul att lära känna fler blivande mammor i Stockholm:)

Grattis!! Är i liknande situation jag med, känner inte så många mammor och dom få jag är bekant med har lite äldre barn och umgås med mammor där barnen är i samma ålder. Så skönt att läsa att du fick ett bra intryck av Mama Mia, har inskrivning där den 26 september.

Vi får nog starta en hemlig FB grupp nu känner jag, vi har ju blivit några stycken nu..
  • Tokgurkan
    Kammmmm skrev 2016-09-04 06:13:24 följande:

Hej,

Väntar också mitt första barn, men i mitten på mars. Är 29 år och bor i Hägersten med min man. Skulle också gärna hänga med i en FB-grupp.

Grattis och välkommen! Kul att det är flera från just Hägersten här : -)
  • Tokgurkan

Vad säger ni? Ska jag starta en hemlig FB grupp? Tänker att den kan heta typ "BF 2017 i Stockholm" eller liknande..

• Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-04 10:45:37 följande:

Vad säger ni? Ska jag starta en hemlig FB grupp? Tänker att den kan heta typ "BF 2017 i Stockholm" eller liknande..

Do it!!
  • Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-04 10:45:37 följande:

Kan du döpa den. Typ Stockholm 2016 alt vinter /vår/sommar 2016? Vad säger ni?
    Tänker så att många känner sig välkomna.
  • Tokgurkan
    Inelg skrev 2016-09-04 16:52:57 följande:
    Kan du döpa den. Typ Stockholm 2016 alt vinter /vår/sommar 2016? Vad säger ni?
    Tänker så att många känner sig välkomna.
    Fast alla här har väl BF under 2017 eller? Eller va du beräknat nu i år? Blandar ihop nu haha
Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?