• Tokgurkan

Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?

Hej!
    Tänkte att det vore kul att hitta fler i Stockholm som nyligen plussat, kanske hittar man en/fler man kan följas upp med? : -)

Börjar med att presentera mig själv:
    Jag bor i Hägersten, är gift och vi båda är 27 år. Yogar och rör på mig en hel del, allmänt jätteintresserad av träning och hälsa.
    Plussade i veckan och har BF 4 maj enligt appen Gravid & Baby. Har bokat tid för inskrivning på Mama Mia Söder 26 september : -)

• Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?
  • Tokgurkan
    Tokgurkan skrev 2016-09-02 11:03:45 följande:
    Ja absolut! Fixar det : -)
    Hur ändrar man rubriken? Letar efter en "ändra" knapp men hittar ingenstans : -P
  • Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-02 11:05:18 följande:
    Hur ändrar man rubriken? Letar efter en "ändra" knapp men hittar ingenstans : -P
    Hm vet inte. Ska kolla
  • Vvvvv

Hej,

Jag hänger gärna med i fb-grupp eller liknande, om ni planerade att starta en?
    Är 27 år, bor på Söder med min sambo och vi väntar vår första bebis i början av april, är i v.10. Hade inskrivningssamtal nu i veckan på mama mia och fick ett jättebra intryck av alltihop där! Vi är först ut i vår närmsta vänskapskrets med att vänta barn, så det hade varit kul att lära känna fler blivande mammor i Stockholm:)

• Kammmmm

Hej,

Väntar också mitt första barn, men i mitten på mars. Är 29 år och bor i Hägersten med min man. Skulle också gärna hänga med i en FB-grupp.

• Lillon
    Vvvvv skrev 2016-09-04 00:48:51 följande:

Hej,

Är 27 år, bor på Söder med min sambo och vi väntar vår första bebis i början av april, är i v.10. Hade inskrivningssamtal nu i veckan på mama mia och fick ett jättebra intryck av alltihop där! Vi är först ut i vår närmsta vänskapskrets med att vänta barn, så det hade varit kul att lära känna fler blivande mammor i Stockholm:)

Är i liknande situation som dig! :) Också 27 år och först ut med att vänta barn i vår vänskapskrets. Både roligt och jäkligt läskigt haha. Är i v 8.
  • Lillon
    Hellapella skrev 2016-09-02 09:44:58 följande:

Då går vi till samma! :) 

Kul! :) Vilket ställe valde ni att ta ultraljud på? Vi valde ultraljudbarnmorskorna och ska på kub 10 okt.
  • Lillon

Om vi skapar en fb-grupp så måste den vara closed, annars kan andra se vad som skrivs i gruppen och det är ju inte så kul då man kanske vill diskutera lite privata saker. ;) Vi har inte heller gått ut till "allmänheten" att vi väntar barn.

Dock kan man bara bjuda in personer som man är vän med, så då får man tillfälligt bli vänner på fb för att kunna bjuda in.

• Hellapella
    Lillon skrev 2016-09-04 09:04:44 följande:
    Kul! :) Vilket ställe valde ni att ta ultraljud på? Vi valde ultraljudbarnmorskorna och ska på kub 10 okt.
    Vi har inte valt ännu, vi ska på inskrivningssamtalet på onsdag, ska höra vad dom säger då. Men mycket möjligt att vi väljer Ultraljudbarnmorskorna, fridhemsplan är nära och bra för oss :) 
  • Hellapella

Hej,

Håller helt med, tycker också vi borde starta en fb-grupp! Är i liknande situation som dig, 27 och väntar första barnet :) 
  • Inelg

Hej,

Hej. Välkommen :)
    Vi tänkte starta en FBgrupp om vi blir några stycken fler :k) det ser ju lovande ut. Va kul! :)
    Grattis till första bebisen :) härligt att det kändes så bra på inskrivningen. Det är super viktigt. Verkligen kul att lära känna fler Stockholmsmammor. :)
Svar på tråden Fler i Stockholm som nyligen plussat och vill följas åt?