• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    Mabe skrev 2016-10-30 11:15:21 följande:

Idag börjat blöda. Kan nog lägga ivf nr 7 bakom mig....

Fy så tråkigt :( finner inga ord. stor kram!
  • gammelpysen

Så tråkigt att höra. Ta hand om dig. Stor kram.
  • gammelpysen
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-28 21:03:13 följande:

Vi var hos läkaren i tisdags eftersom jag hade problem med lutinus. Läkaren gjorde då ett ultraljud och man kunde se ett hjärta slå. Läkaren såg också en gulsäck och jag kunde tack och lov sluta med lutinus. Det officiella ultraljudet är nu den 1/11.

Grattis! Vad roligt för er!!!
  • Veronicasnart30

fyfan va surt :( som Juliii86 skrev, finner inga ord. Stor Kram till er!
  • Veronicasnart30
    gammelpysen skrev 2016-10-30 18:22:21 följande:
    Grattis! Vad roligt för er!!!
    Tack! :) Vi är jätteglada men oroliga för det är ju fortfarande tidigt. Samtidigt blir man ledsen att det inte går bra för alla andra. Stor kram till alla och fortsätt kämpa. Tänker på er.
  • typjag

RD 2 här och nu börjar det jobbiga - redan. Jag känner efter och önskar och ber om ett hugg, en nidblödning eller något tecken på att det går vägen. I lördags vid insättning var jag så lycklig och allt kändes så bra, som att det skulle funka. Nu, 3 dagar senare är man helt nojig igen. Det kommer bli en lång ruvning....
    Hur går det för er andra som ruvar? Symtom?

• shrigley
    typjag skrev 2016-10-31 09:28:55 följande:

RD 2 här och nu börjar det jobbiga - redan. Jag känner efter och önskar och ber om ett hugg, en nidblödning eller något tecken på att det går vägen. I lördags vid insättning var jag så lycklig och allt kändes så bra, som att det skulle funka. Nu, 3 dagar senare är man helt nojig igen. Det kommer bli en lång ruvning....
    Hur går det för er andra som ruvar? Symtom?

Jag kände inget de första 4-5 dagarna, sen molvärk, ömmande bröst osv. Men det vet man ju inte vad det beror på, om det är progesteronet, början på mens eller kanske en graviditet... väldigt förvirrande. På RD 11 som jag är på idag mår jag dock SUPERILLA, kan knappt sitta kvar på jobbet.. Guld i mun
  • Juliii86
    shrigley skrev 2016-10-31 10:12:53 följande:

Tjuvtest RD 9 (igår). Är det två begynnande streck...?

Japp, två tydliga streck. Grattis!
  • typjag
    shrigley skrev 2016-10-31 11:23:05 följande:
    Jag kände inget de första 4-5 dagarna, sen molvärk, ömmande bröst osv. Men det vet man ju inte vad det beror på, om det är progesteronet, början på mens eller kanske en graviditet... väldigt förvirrande. På RD 11 som jag är på idag mår jag dock SUPERILLA, kan knappt sitta kvar på jobbet.. Guld i mun
    Åh tack. jag har ju gjort FET så får ju inga progesteronsymtom iaf... så om de kommer nåt så slipper man oroa sig över det OCKSÅ
Svar på tråden IVF-hösten 2016