• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • shrigley
    Juliii86 skrev 2016-10-31 11:34:54 följande:

Japp, två tydliga streck. Grattis!

Tack! Verkar starkare idag :)

• Juliii86
    shrigley skrev 2016-10-31 19:26:29 följande:
    Tack! Verkar starkare idag :)
    vad kul! hoppas det fortsätter så.
  • jagkan

vi gjorde insättning idag. Ser ut som om vi kan få 4 stycken till frysen, vilket var bättre än förväntat. Men nu hoppas vi på att den här tar sig

• Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-10-31 10:12:53 följande:

Tjuvtest RD 9 (igår). Är det två begynnande streck...?
    Stort grattis! jag fick också positivt på dag 9 :)
  • typjag
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-31 21:07:26 följande:
    Stort grattis! jag fick också positivt på dag 9 :)
    Va kul! Grattis! Testade du tidigare också? Hur många dagar var embryot?
  • jagkan

ok, jag hade inga problem att ta lutinus efter ÄP, förutom att mycket rinner ut, men det skall nog vara rätt normalt. Vad jag har upptäckt efter ET är att den blir svårare att få in, nästan som om att det inte finns lika mycket plats som förut, är det vanligt? blir det bättre?

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-01 11:52:31 följande:

ok, jag hade inga problem att ta lutinus efter ÄP, förutom att mycket rinner ut, men det skall nog vara rätt normalt. Vad jag har upptäckt efter ET är att den blir svårare att få in, nästan som om att det inte finns lika mycket plats som förut, är det vanligt? blir det bättre?

Så var det med mig efter ÄP att det var så trångt och det gick inte få in hela men det blev bättre efter några dagar. Jag fick tips att använda binda om det skulle kännas jobbigt att det rinner så det gjorde jag. Inte så kul att ha binda hela tiden men det hjälpte.
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-11-01 12:26:44 följande:
    Så var det med mig efter ÄP att det var så trångt och det gick inte få in hela men det blev bättre efter några dagar. Jag fick tips att använda binda om det skulle kännas jobbigt att det rinner så det gjorde jag. Inte så kul att ha binda hela tiden men det hjälpte.
    ja precis, fast efter ÄP var det rätt ok, och binda har jag haft hela tiden. Trodde inte så mycket skulle rinna ut, men det märkte jag ju rätt snabbt, och bindan hade jag ju i alla fall eftersom jag blödde lite efter ÄP. Men jag försöker igen, var väldigt trångt i morse, och mer än normalt rann ut så jag får försöka lite mer helt enkelt. Sedan känner man sig ju inte helt motiverad kl 4.30 på morgonen hahaha
  • Veronicasnart30
    typjag skrev 2016-11-01 08:09:59 följande:
    Va kul! Grattis! Testade du tidigare också? Hur många dagar var embryot?
    ja, jag tjuvtestade en hel vecka innan testdagen. Embryot var 2 dagar gammalt vid insättning. Jag ringde kliniken några dagar innan testdagen och berättade om beskeden men det ville att jag skulle vänta till testdagen ändå.
  • Niaa

Vad roligt att läsa om alla som lyckas här i tråden, grattis till er <3 jag håller mig lite passiv tills nästa och tredje försöket som troligtvis blir efter nästa mens som ska komma i slutet av november men är inne och kikar hur det går för er lite då också då :) för er som också fortfarande kämpar och står inför ett nytt försök håller jag alla tummar för att nästa gång blir vår tur :)

Svar på tråden IVF-hösten 2016