• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Newbie84
    shrigley skrev 2016-10-31 19:26:29 följande:

Tack! Verkar starkare idag :)

Grattis! Vad roligt :)
  • shrigley
    Newbie84 skrev 2016-11-02 00:19:26 följande:

Grattis! Vad roligt :)

Men svagare idag...

• Newbie84
    shrigley skrev 2016-11-02 08:13:48 följande:

Men svagare idag...

Men det är ju olika test så då kan man väl inte riktigt jämföra? Det är ett plus fortfarande :) sen beror det väl på hur utspätt urinet är i början innan hcgt börjat öka ordentligt?

Jag plussade i förra veckan när vi bokat in provtagning av spermier inför ivf. Hoppas bara att det tar sig nu bara, var på VUL för att jag ville se så att det såg normalt ut så att vi inte avbryter utredningen etc i onödan. är lite i chock för detta var verkligen inte väntat då pergotime inte verkade funka och jag fick nej på att höja dosen och beskedet att ivf är det med bäst möjligheter...
  • shrigley
    Newbie84 skrev 2016-11-02 17:32:01 följande:

Men det är ju olika test så då kan man väl inte riktigt jämföra? Det är ett plus fortfarande :) sen beror det väl på hur utspätt urinet är i början innan hcgt börjat öka ordentligt?

Jag plussade i förra veckan när vi bokat in provtagning av spermier inför ivf. Hoppas bara att det tar sig nu bara, var på VUL för att jag ville se så att det såg normalt ut så att vi inte avbryter utredningen etc i onödan. är lite i chock för detta var verkligen inte väntat då pergotime inte verkade funka och jag fick nej på att höja dosen och beskedet att ivf är det med bäst möjligheter...

Hoppas du slipper ivf! Gjorde ett digitalt test på lunchen, det var positivt, men hormonnivån är oroande låg o jag har NOLL symptom. Hm.

• Angeldevilbabyxoxo83

Hej

Jag kanske också ska göra ivf. Har lågt amh på 0,1. Är 32 år gammal. Väntar på läkarens utlåtande efter äggledarspolning. Min sambos spermier är ok.

Jag ska gå på alupunktur o har lagt om kosten till feta mejeriptodukter dullkorn nassa frukt o grönt samt protein. Är vegetarian. Vi fortsätter prova naturligt innanbivf. Vore sååå skönt att slippa horminbehandlingar. Håll tummarna för oss! O lycka till.

• shrigley

RD 13 och oförändrat läge, borde väl bli en stegring om allt var som det ska... Jag känner intr av några symptom i kroppen :( Testdag 5/11, i övermorgon.
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 07:55:27 följande:
    RD 13 och oförändrat läge, borde väl bli en stegring om allt var som det ska... Jag känner intr av några symptom i kroppen :( Testdag 5/11, i övermorgon.
    det är ju i alla fall fortfarande positivt. Vad jag undrar är om det var starkare förut för att du kanske hade hcg i kroppen från ovitrelle kvar? och ju mer av den som försvinner u kroppen, så blev testet svagare. Jag bara spekulerar här, men det ser ju inte ut att bli svagare i alla fall. Du får vänta till testdagen, och sedan kanske be om blodprov också för att vara på säkra sidan att det går i rätt riktning?

Lycka till! 
  • shrigley
    jagkan skrev 2016-11-03 11:16:56 följande:
    det är ju i alla fall fortfarande positivt. Vad jag undrar är om det var starkare förut för att du kanske hade hcg i kroppen från ovitrelle kvar? och ju mer av den som försvinner u kroppen, så blev testet svagare. Jag bara spekulerar här, men det ser ju inte ut att bli svagare i alla fall. Du får vänta till testdagen, och sedan kanske be om blodprov också för att vara på säkra sidan att det går i rätt riktning?

Lycka till! 
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag försöker också tänka att det fortf är positivt, och kanske att Ovitrelle haft ett finger med i spelet. Det är väl det här som är kruxet med att testa för tidigt, man jämför jämt med det senaste testet.

Pratade med kliniken och de sade att Ovitrellen i alla fall hade gått ut vid det här laget och att det kan handla om en tidig graviditet, men att det är för tidigt för att veta om den är normal (befintlig o tilltagande) eller inte (avtagande). Imorgon, på RD 14, borde Clearblue digital väl visa på "2-3 v" om allt är i sin ordning?
  • shrigley
    jagkan skrev 2016-11-03 11:16:56 följande:

Lycka till! 
    Hur tidigt kan man eg göra blodprov för att testa hCG? När jag frågade kliniken sade de att det var för tidigt för det (?). Men blodprov är väl långt känsligare än urinprov tänker jag.. konstigt.
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 12:31:57 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag försöker också tänka att det fortf är positivt, och kanske att Ovitrelle haft ett finger med i spelet. Det är väl det här som är kruxet med att testa för tidigt, man jämför jämt med det senaste testet.

Pratade med kliniken och de sade att Ovitrellen i alla fall hade gått ut vid det här laget och att det kan handla om en tidig graviditet, men att det är för tidigt för att veta om den är normal (befintlig o tilltagande) eller inte (avtagande). Imorgon, på RD 14, borde Clearblue digital väl visa på "2-3 v" om allt är i sin ordning?
    det är möjligt, men allting beror ju på när det fäste och började utsöndra hcg... Så jag skulle ge det ett par dagar i alla fall. Visar det inte 2-3 så stressa inte ut över det.
Svar på tråden IVF-hösten 2016