• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-04 19:57:26 följande:

jag vet inte om jag vågar... just nu går man och tänker att det är ju högre chans att det skall lyckas, och bara tanken att man kanske kan vara gravid är ju lite som att gå på moln, och testar man tidigt så kommer man snabbt ner på jorden igen. men på samma gång så vill man ju veta NU! och testar man tidigt, jag vet inte hur länge hcg finns kvar efter ovitrelle, så det kan ju bli falskt också.

Just ja, det får man också tänka på. Jo men likabra vänta lite till då!
  • shrigley

Officiell testdag idag, är på resa men kunde inte låta bli. Det har väl tagit sig?

• jagkan
    shrigley skrev 2016-11-05 07:07:11 följande:

Officiell testdag idag, är på resa men kunde inte låta bli. Det har väl tagit sig?

det ser mycket lovande ut!
  • Veronicasnart30

Grattis! :) Är det 2 embryon dom satte in?

• Newbie84

Ser bra ut! Grattis :)
  • shrigley
    Veronicasnart30 skrev 2016-11-05 20:16:54 följande:

Grattis! :) Är det 2 embryon dom satte in?

Tack alla! Ja, de satte in två tredagars embryon (ett superfint på 8 celler och ett inte lika fint - men bra! - på 12 celler). Första försöket. Dock oklart om hCG stigit som det ska, får kolla på måndag när jag är hemma igen. Känner ikväll ilningar längst ned i "kutteriet", innanför blygdbenet, hoppas det är bra.
  • shrigley

Noterade stegring igår morse och mår så DÅLIGT, illamåendet från HELL har slagit till. Kan knappt arbeta, sitter o sväljer o sväljer o tror jag ska kräkas hela tiden. Har köpt åksjukearmband o hoppas de ska hjälpa, det är illa precis hela dagen o kvällen, inte bara morgonen. Hjälp, tips??
  • jagkan

usch vad jobbigt att må så där! Men om man tänker positivt så är det ju ett väldigt bra tecken att det är något som händer där inne!

• Newbie84
    shrigley skrev 2016-11-08 10:28:05 följande:

Noterade stegring igår morse och mår så DÅLIGT,illamåendet från HELL har slagit till. Kan knappt arbeta, sitter o sväljer o sväljer o tror jag ska kräkas hela tiden. Har köpt åksjukearmband o hoppas de ska hjälpa, det är illa precis hela dagen o kvällen, inte bara morgonen. Hjälp, tips??

Jag fick Hyperemesis och verkar få det nu med. Om inte postafen funkar så uppsök läkare för receptbelagd medicinering. Annars säger de att ingefära kan hjälps och torra kex typ...Lider med dig!
Svar på tråden IVF-hösten 2016