• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-08 10:28:05 följande:
    Noterade stegring igår morse och mår så DÅLIGT, illamåendet från HELL har slagit till. Kan knappt arbeta, sitter o sväljer o sväljer o tror jag ska kräkas hela tiden. Har köpt åksjukearmband o hoppas de ska hjälpa, det är illa precis hela dagen o kvällen, inte bara morgonen. Hjälp, tips??
    Jag känner igen mig. Har precis likadant. Från att jag vaknar till jag går och lägger mig. Superillamående och kräkningar. Man vill inte klaga men fy va jobbigt det är. Har blivit sjukskriven för jag är nästan sängliggande. Äter lergigan Comp. som hjälpte mer förra graviditeten. Sist höll det i sig till vecka 14, Sex veckor kvar.... har inte så mycket tips än att småäta hela tiden men det hjälper inte så mycket heller.
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-08 07:49:04 följande:

hur går det för alla?

Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
  • shrigley
    Veronicasnart30 skrev 2016-11-08 19:55:43 följande:

Jag känner igen mig. Har precis likadant. Från att jag vaknar till jag går och lägger mig. Superillamående och kräkningar. Man vill inte klaga men fy va jobbigt det är. Har blivit sjukskriven för jag är nästan sängliggande. Äter lergigan Comp. som hjälpte mer förra graviditeten. Sist höll det i sig till vecka 14, Sex veckor kvar.... har inte så mycket tips än att småäta hela tiden men det hjälper inte så mycket heller.

Tack. Är du i v 8? Jag gick idag in i v6, på jobbresa o allt som serveras är typ gravlax, kryddiga piroger, torkad jamón, ädelost mm - jag spyr på allt, inte det jag vill äta just nu precis. Vill bara hem urk.
  • MrsLussebulle

Hej!

Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).

Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.

• Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-08 21:38:31 följande:
    Tack. Är du i v 8? Jag gick idag in i v6, på jobbresa o allt som serveras är typ gravlax, kryddiga piroger, torkad jamón, ädelost mm - jag spyr på allt, inte det jag vill äta just nu precis. Vill bara hem urk.
    Ja, jag är i v8+2 idag. Stackare, jag vet precis hur du känner dig. Hoppas det blir bättre snart för oss.
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:
    Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
    Håller tummarna att det blir i år så ni slipper vänta.
  • Veronicasnart30
    MrsLussebulle skrev 2016-11-08 23:11:41 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).

Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.

Välkommen till tråden och det kan ju ge positivt på lördag. Håller tummarna för er.
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:

Vet du om sahlgrenska stänger julveckan eller hur d gör?!
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-11-09 19:25:26 följande:
    Håller tummarna att det blir i år så ni slipper vänta.
    Det spelar nog inte så stor  roll längre om det blir av i år eller nästa :) Men jag blir ändå glad om får försöka i år.
    Jadu skrev 2016-11-09 20:03:36 följande:
    Vet du om sahlgrenska stänger julveckan eller hur d gör?!
    Jo bm sa att de tyvärr stänger i julveckan, fick en bokad tid vecka 50 så det är sista veckan för december som är öppet. Jätte tråkigt!

• Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-09 21:34:38 följande:

Det spelar nog inte så stor  roll längre om det blir av i år eller nästa :) Men jag blir ändå glad om får försöka i år.Jo bm sa att de tyvärr stänger i julveckan, fick en bokad tid vecka 50 så det är sista veckan för december som är öppet. Jätte tråkigt!

Attans, då blir det nytt försök nästa år för oss. Men kan vara skönt med paus nu under jul oså.
Svar på tråden IVF-hösten 2016