• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • typjag
    MrsLussebulle skrev 2016-11-08 23:11:41 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).

Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.

Abdolut! Välkommen! Och lycka till!
  • louise17

Yayy! Uppringd igår och ombedd komma på IVF första mötet om 6 dagar! Tror det var en avbokad tid som vi fick ta. Vi har väntat i ca 1,5-2 månad på detta samtal, så bilfärd 4 timmar bort väntar :) hoppas på snöovädret är snälla med oss i trafiken ;)

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:
    Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
    hoppas det blir snart!
  • jagkan

idag är jag på RD 10, på RD 7 tyckte jag att jag fick se ett streck på stickan, men det var väldigt väldigt svagt så jag antog att det var ett spökstreck. Detta lilla spökstreck har nu blivit lite starkare för varje dag, så om vi har tur, efter 15 års väntan, så blir det kanske ett litet sommarspöke att vänta sig...

• Humla85a
    jagkan skrev 2016-11-10 10:11:27 följande:

idag är jag på RD 10, på RD 7 tyckte jag att jag fick se ett streck på stickan, men det var väldigt väldigt svagt så jag antog att det var ett spökstreck. Detta lilla spökstreck har nu blivit lite starkare för varje dag, så om vi har tur, efter 15 års väntan, så blir det kanske ett litet sommarspöke att vänta sig...

Men shit vad kul! :D Håller tummarna för er
  • jagkan
    Humla85a skrev 2016-11-10 13:15:11 följande:
    Men shit vad kul! :D Håller tummarna för er
    tack!
  • louise17

Fråga till er som har IVF-besök på avstånd o gör IVF via landstinget.

Jag fick en tid på morgonen. 4 timmar resväg och vi överväger köra kvällen innan för att slippa gå upp 04:00 o köra.

Har inte fått mer info än att man Kan få pengar åter för boende.
    Hotellnätterna är rätt dyra i denna stad så söker dels billigare, men så undrar jag om man tar ett hotell med frukost som då går upp i pris. Har ni fått pengarna åter från landstinget mot uppvisande av kvitto?

• shrigley
    Veronicasnart30 skrev 2016-11-09 19:24:34 följande:
    Ja, jag är i v8+2 idag. Stackare, jag vet precis hur du känner dig. Hoppas det blir bättre snart för oss.
    Hur mår du idag? Tyckte det var bättre idag, och igår kväll (efter att jag tog en åksjuke-/gravidtablett) men det kom just nu tillbaks med full kraft. Känner nu också av tröttheten för första gången, det känns som all snö just landat på mina axlar.. Så trött!
  • Veronicasnart30
    shrigley skrev 2016-11-10 16:04:26 följande:
    Hur mår du idag? Tyckte det var bättre idag, och igår kväll (efter att jag tog en åksjuke-/gravidtablett) men det kom just nu tillbaks med full kraft. Känner nu också av tröttheten för första gången, det känns som all snö just landat på mina axlar.. Så trött!
    skit :) kämpar för att behålla allt jag äter. Tänk om man kunde bli nedsövd till v12 och hoppas det gått över när man vaknar. :)
  • Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-11-10 10:11:27 följande:

Grattis! Vad roligt för er. Så var det för mig också med strecken.
Svar på tråden IVF-hösten 2016