• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 12:31:57 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag försöker också tänka att det fortf är positivt, och kanske att Ovitrelle haft ett finger med i spelet. Det är väl det här som är kruxet med att testa för tidigt, man jämför jämt med det senaste testet.

Pratade med kliniken och de sade att Ovitrellen i alla fall hade gått ut vid det här laget och att det kan handla om en tidig graviditet, men att det är för tidigt för att veta om den är normal (befintlig o tilltagande) eller inte (avtagande). Imorgon, på RD 14, borde Clearblue digital väl visa på "2-3 v" om allt är i sin ordning?
    Hur går det för dig???
  • shrigley
    jagkan skrev 2016-11-04 14:20:28 följande:

Hur går det för dig???

Ingen stegring dessvärre. Fortfarande "1-2 v" och svagt plus :( Börjar befara det värsta.
  • shrigley
    jagkan skrev 2016-11-04 14:20:28 följande:

Hur går det för dig???

Här är dagens test..

• typjag
    jagkan skrev 2016-11-04 14:19:33 följande:

Jättegrattis!!! Och då tidigt du fick pluss!!!!

Ja! Kände att de va nåt som va lite annorlunda å tänkte typ att " bättre prova för tidigt å få minus så kan mam iaf känna att de finns hopp sen" å så blev de såhär ? kan knappt fatta det själv.
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 17:12:49 följande:
    Ja! Kände att de va nåt som va lite annorlunda å tänkte typ att " bättre prova för tidigt å få minus så kan mam iaf känna att de finns hopp sen" å så blev de såhär ? kan knappt fatta det själv.
    jätteroligt! hur var det annorlunda, om man får vara lite nyfiken och fråga?
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-04 17:20:07 följande:

jätteroligt! hur var det annorlunda, om man får vara lite nyfiken och fråga?

Alltså jag vet inte helt. De sista två dagarna har de känts i magen som att jag varit nervös eller nåt. Pirrat liksom. Å ner mot.. ja du vet. Som att de varit lite pirr å svidit lite när jag kissat. Å idag pyttepytte molvärk men mest att jag inte känt nåt egentligen. Inge pms å inge mensvärk. De andra gångerna har jag känt mig negativ pga pmssymtom. Men vem vet vad som är vad egentligen.. kanske bara inbillning alltihop. Men absolut inget i brösten än.
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 18:27:45 följande:
    Alltså jag vet inte helt. De sista två dagarna har de känts i magen som att jag varit nervös eller nåt. Pirrat liksom. Å ner mot.. ja du vet. Som att de varit lite pirr å svidit lite när jag kissat. Å idag pyttepytte molvärk men mest att jag inte känt nåt egentligen. Inge pms å inge mensvärk. De andra gångerna har jag känt mig negativ pga pmssymtom. Men vem vet vad som är vad egentligen.. kanske bara inbillning alltihop. Men absolut inget i brösten än.
    intressant! Jag är bara på dag 4, men väntan är olidlig.
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-04 18:45:35 följande:

intressant! Jag är bara på dag 4, men väntan är olidlig.

Ja. Jag förstår. Håller tummar. När ska du tjuvtesta? Ska du?
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 19:46:02 följande:
    Ja. Jag förstår. Håller tummar. När ska du tjuvtesta? Ska du?
    jag vet inte om jag vågar... just nu går man och tänker att det är ju högre chans att det skall lyckas, och bara tanken att man kanske kan vara gravid är ju lite som att gå på moln, och testar man tidigt så kommer man snabbt ner på jorden igen. men på samma gång så vill man ju veta NU! och testar man tidigt, jag vet inte hur länge hcg finns kvar efter ovitrelle, så det kan ju bli falskt också.
Svar på tråden IVF-hösten 2016