• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • typjag
    Humla85a skrev 2016-11-12 15:07:10 följande:

Grattis!!!

Åh tack alla. Surrealistiskt. Trodde nästan att det aldrig skulle hända. Blir ett fantastiskt telefonsamtal till kliniken på måndag!
  • typjag

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida

• Humla85a

Finns också en tråd som heter vi som plussat efter ivf hösten 2016. Men jag är gärna med överallt det går

• jagkan
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

Grattis!!!!
  • Juliii86
    Jadu skrev 2016-11-12 13:42:14 följande:
    Ja klart de ska göra det :)

V 3 blir nästa äggplock för oss.

Så känns som skönt att ha stressfri vardag tills dess. Så 2017 blir vårt år ist:)
    Jaha ok så ni får göra det nästa år istället :) men det är ändå ganska snart så det är ju inte så lång tid väntan. Åh hoppas att det tar sig för er nästa år :)

• Juliii86
    typjag skrev 2016-11-12 13:44:33 följande:
    4 försöket!
    glömde förstås skriva grattis till dig :) Ok, vad skönt att det inte blev mer än så.
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-12 20:44:07 följande:

Jaha ok så ni får göra det nästa år istället :) men det är ändå ganska snart så det är ju inte så lång tid väntan. Åh hoppas att det tar sig för er nästa år :)

Aa de sa att jag måste vänta en cykel och sen även om det inte hade behövts var de fullbokade året ut.

Det hoppas jag med.

Så nu tar jag paus från familjeliv och återkommer nästa år:)
  • jagkan

jag skall ringa kliniken imorgon, men lite nyfiken, vad är det som händer från och med nu? Kommer dem att ta blodprov eller skickar dem vidare en till MVC direkt för att skrivas in?

Svar på tråden IVF-hösten 2016