• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86

Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)

• typjag
    jagkan skrev 2016-11-13 09:46:36 följande:

jag skall ringa kliniken imorgon, men lite nyfiken, vad är det som händer från och med nu? Kommer dem att ta blodprov eller skickar dem vidare en till MVC direkt för att skrivas in?

Jag ringde baras kliniken å meddelade plus å ringde sen mvc själv och bokade tid.
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-11-16 20:02:57 följande:

Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)

Ååh va skönt! Kanske är det din tur nu? Många plus nu ja, så bara åk med i den vågen
  • typjag

Ödets ironi! Precis när vi plussar efter att ha lagt 100 000 kr på ivf detta året och precis använt vårt sista embryo på privatkliniken fick vi brev från sahlgrenska att det är vår tur i kön! Haha så kan de bli

• shrigley

När får du börja igen? Hur snabbt? Gjorde idag tidigt (privat) VUL i v 6+1 och det konstaterades att det inte fanns något foster, bara en liten tom hinnsäck. Min klinik sade att det inte lät bra men att man måste vänta till v 8 innan man kan veta säkert. Ska dit på måndag men är naturligtvis helt inställd på att det är kört. Fick även liten blödning på em. Smått panik det hela eftersom jag är 41 o redan drabbats av två MF i år
  • ammela
    typjag skrev 2016-11-16 20:38:31 följande:

Ödets ironi! Precis när vi plussar efter att ha lagt 100 000 kr på ivf detta året och precis använt vårt sista embryo på privatkliniken fick vi brev från sahlgrenska att det är vår tur i kön! Haha så kan de bli

Känns ju segt! Grattis till graviditeten!

När kom er remiss till sahlgrenska?
  • Niaa

Jag väntar också på mensen som ska komma nästa vecka men kör ju långa protokollet så sprutor börjar jag inte med förrens i mitten/slutet av december någon gång :) ska ni köra samma behandling som tidigare eller det blir någon förändring denna gången?
  • Niaa
    shrigley skrev 2016-11-16 21:01:11 följande:

När får du börja igen? Hur snabbt? Gjorde idag tidigt (privat) VUL i v 6+1 och det konstaterades att det inte fanns något foster, bara en liten tom hinnsäck. Min klinik sade att det inte lät bra men att man måste vänta till v 8 innan man kan veta säkert. Ska dit på måndag men är naturligtvis helt inställd på att det är kört. Fick även liten blödning på em. Smått panik det hela eftersom jag är 41 o redan drabbats av två MF i år

Det är inte rättvist.. att man aldrig ska få vara lugn.. kram <3
  • shrigley
    Niaa skrev 2016-11-17 09:49:38 följande:
    Det är inte rättvist.. att man aldrig ska få vara lugn.. kram <3
    Nä, det känns hårt. Jag inser nu att jag väntade för länge med barnafödandet, trodde väl jag var "odödlig", en "superwoman" eller nåt. Gjorde äggfrys för 3 år sen och har ett gäng obefruktade ägg i frysen som en extra back-up - bara för att nu sätta mig in i vad de senaste studierna säger om detta förfarande: osäkert, dyrt, många ägg klarar inte upptining, betydligt sämre än att använda färska ägg/embryon. Jag har lurat mig själv.
  • typjag
    ammela skrev 2016-11-16 21:32:06 följande:

Känns ju segt! Grattis till graviditeten!

När kom er remiss till sahlgrenska?

Slutet av maj!
Svar på tråden IVF-hösten 2016