• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Niaa

Hej tjejer! Hur går det för er? Vi har fått klartecken att börja ny behandling nu i december. Långa protokollet igen men denna gång menopur / icsi och lutinus istället för gonal f /" vanlig" befruktning och crinone. Beräknat Äp v.2

Denna gången måste det bara ta sig.. känns så oerhört psykiskt jobbigt att detta är vårt "sista" försök.

• Juliii86
    Niaa skrev 2016-11-29 08:21:04 följande:

Hej tjejer! Hur går det för er? Vi har fått klartecken att börja ny behandling nu i december. Långa protokollet igen men denna gång menopur / icsi och lutinus istället för gonal f /" vanlig" befruktning och crinone. Beräknat Äp v.2

Denna gången måste det bara ta sig.. känns så oerhört psykiskt jobbigt att detta är vårt "sista" försök.

hejsan! Min mens har strulat sig och var nästan säkert på att jag inte skulle hinna med göra ett nytt försök detta året. Läkaren ville då kolla upp med VUL för att se om allt ser bra ut och slemhinnan. Fick ett ok att börja med sprutorna igår så nu är jag inne på andra dagen. Ska på nytt vul på tisdag och kanske går på en till VUL då jag fick en tid på dag 6 istället för dag 7 då det var fullt bokat.

Åh hoppas det tar sig för er, ska hålla mina tummar stenhårt för er. Förstår att det känns jobbigt att veta att man inte har många försök kvar.
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-12-02 19:56:05 följande:

hejsan! Min mens har strulat sig och var nästan säkert på att jag inte skulle hinna med göra ett nytt försök detta året. Läkaren ville då kolla upp med VUL för att se om allt ser bra ut och slemhinnan. Fick ett ok att börja med sprutorna igår så nu är jag inne på andra dagen. Ska på nytt vul på tisdag och kanske går på en till VUL då jag fick en tid på dag 6 istället för dag 7 då det var fullt bokat.

Åh hoppas det tar sig för er, ska hålla mina tummar stenhårt för er. Förstår att det känns jobbigt att veta att man inte har många försök kvar.

Men vad härligt att ni hann med ett försök till innan jul önskar också att vi fick göra korta protokollet, känns som det är så mycket smidigare... när beräknas ÄP?
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-12-04 22:23:16 följande:

Men vad härligt att ni hann med ett försök till innan jul önskar också att vi fick göra korta protokollet, känns som det är så mycket smidigare... när beräknas ÄP?

Jag måste erkänna att jag var rädd för att de skulle ge mig långa protokollen men som tur är så fick jag korta igen. Det vet jag inte än, måste vänts imorgon för att se när ÄP blir inbokad. Har ju bokat i förväg vecka 50 men det återstår och se med vul. Är så livrädd att det ska gå åt skogen med detta försök också :( Då har jag bara en kvar efter denna. Försöker inte tänka så mycket på behandlingen och bara fokusera på annat i stället.
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-12-16 16:05:09 följande:

Hej tjejer, hur går det för er? Jag är på ruvardag 2 med 5dagars Eskimå.

Hej gammelpysen, vad kul o se dig :) var det frysförsök nu?

Började spraya i onsdags och beräknat Äp vecka 2 så det känns långt dit men kommer nog gå snabbt med alla helger och roligheter som händer så här års :)
  • typjag

Åååh håller alla tummar för ett plus vid jul! Ska du tjuvtesta? Jag gjorde det rd 6 och fick ett svagt men ändå tydligt extra streck hejar på!
  • gammelpysen
    Niaa skrev 2016-12-16 17:10:26 följande:

Hej gammelpysen, vad kul o se dig :) var det frysförsök nu?

Började spraya i onsdags och beräknat Äp vecka 2 så det känns långt dit men kommer nog gå snabbt med alla helger och roligheter som händer så här års :)

Ja, frysförsök. Kände mig betydligt starkare nu än vid ÄP, tränade en jäkla massa innan, åt god mat, hoppas det hjälpte. Inför ÄP mådde jag som en gammal tant..

Tiden går fort. Hoppas du mår bra under julen.
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-12-17 10:03:27 följande:

Åååh håller alla tummar för ett plus vid jul! Ska du tjuvtesta? Jag gjorde det rd 6 och fick ett svagt men ändå tydligt extra streck hejar på!

Ja, vi tjuvtestar nog. Har regelbunden mens så borde ju ha ganska starka misstankar när det närmar sig BIM.

Vad roligt för dig! Vilken vecka är du i nu? Tog det på färsk- eller frysförsök?
  • Juliii86

Hej gammelpysen! Vad roligt att se dig igen :D Vi lyckades göra en ny omgång innan stägning under julen. Är på ruvar dag 4 med 2 dagars embryo. Denna gången fick jag 12 ägg utplockade men 4 stycken delade sig :) och nu ska de frysa 3 st med förhoppning att det ska överleva. Vi kommer få brev hur många som överlevde till frysen. Hoppas hoppas på alla!

Åh vad roligt att ni gjorde ett nytt försök :) Hoppas och håller tummarna för er!
Svar på tråden IVF-hösten 2016