• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    shrigley skrev 2016-11-16 21:01:11 följande:
    När får du börja igen? Hur snabbt? Gjorde idag tidigt (privat) VUL i v 6+1 och det konstaterades att det inte fanns något foster, bara en liten tom hinnsäck. Min klinik sade att det inte lät bra men att man måste vänta till v 8 innan man kan veta säkert. Ska dit på måndag men är naturligtvis helt inställd på att det är kört. Fick även liten blödning på em. Smått panik det hela eftersom jag är 41 o redan drabbats av två MF i år
    Jag ska börja så fort min mens kommer och den ska komma nästa vecka. Men nej :( Fy så hemskt! Hoppas att de kan se ett foster i vecka 8.. usch vilken jobbig situation.. skickar en stor kram <3
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-11-17 09:48:52 följande:
    Jag väntar också på mensen som ska komma nästa vecka men kör ju långa protokollet så sprutor börjar jag inte med förrens i mitten/slutet av december någon gång :) ska ni köra samma behandling som tidigare eller det blir någon förändring denna gången?
    Jaha :) vad kul! Då kan vi följas åt och hoppas att det blir vår tur vid nästa omgång. Japp, vi ska köra samma behandling som förra gången, korta protokoll med högre dos i 4 dagar, 150 gonal-f och de 3 sista dagarna 125 gonal-f och 0,25 orgalutran. Jag var lite rädd att jag skulle börja med långa protokoll för då skulle jag inte hinna med en ny omgång denna månad.

• Juliii86
    typjag skrev 2016-11-16 20:35:11 följande:
    Ååh va skönt! Kanske är det din tur nu? Många plus nu ja, så bara åk med i den vågen
    Jag hoppas det verkligen :) Jag vart ju jätte ledsen vid första försök så jag hoppas att den här gången blir bättre. Håll tummarna för mig att jag får åka med i vågen :D
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-11-17 19:00:32 följande:
    Jag hoppas det verkligen :) Jag vart ju jätte ledsen vid första försök så jag hoppas att den här gången blir bättre. Håll tummarna för mig att jag får åka med i vågen :D
    Jag förstår det. För oss misslyckades det tre gånger.... man blev avgrundsledsen och kände sån hopplöshet. men ge inte upp!
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-18 12:46:11 följande:

Jag förstår det. För oss misslyckades det tre gånger.... man blev avgrundsledsen och kände sån hopplöshet. men ge inte upp!

Så skönt att det gick på 4:e försöket för er :) Nä vi ska försöka inte ge upp än! :)
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-11-19 10:13:38 följande:

Så skönt att det gick på 4:e försöket för er :) Nä vi ska försöka inte ge upp än! :)

Ja! Vi var nog nära att ge upp. Vet inte hur många fler vi orkat med. Man troe ju på nåt sätt att ivf är lösningen å att man ska bli gravid direkt. Först när man är inne i svängen fattar man att man kanske behöver göra många försök....
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-19 10:16:55 följande:

Ja! Vi var nog nära att ge upp. Vet inte hur många fler vi orkat med. Man troe ju på nåt sätt att ivf är lösningen å att man ska bli gravid direkt. Först när man är inne i svängen fattar man att man kanske behöver göra många försök....

Jag förstår dig precis. Jag hade också den tanken när jag började med ivf att jag skulle få många ägg och att det skulle lösa sig snabbt men nu i efterhand förstår man hur det går till. Första försöket är det svårt att veta hur starka eller svaga medicin man behöver för att lyckas. Jag hoppas ialla fall att jag inte behöver göra för många försök innan man får plus. Det får man se :) Både jag och min är livrädda för denna försök att det inte ska gå vägen så vi försöker inte tänka så mycket på det.
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-11-19 13:03:14 följande:

Jag förstår dig precis. Jag hade också den tanken när jag började med ivf att jag skulle få många ägg och att det skulle lösa sig snabbt men nu i efterhand förstår man hur det går till. Första försöket är det svårt att veta hur starka eller svaga medicin man behöver för att lyckas. Jag hoppas ialla fall att jag inte behöver göra för många försök innan man får plus. Det får man se :) Både jag och min är livrädda för denna försök att det inte ska gå vägen så vi försöker inte tänka så mycket på det.

Förstår det. De dubblade min mängd medicin på andra försöket men fick ut ÄNNU färre ägg då. Bara 3 stycken. Men de 3 var toppen och den sista av dem ligger i mig nu. Så de e inte mängden som avgör heller. Jag är fullt inställd på ETT barn och tänker att det är lyxigt nog. Att få ett. Så att vi inte har fler ägg i frysen spelar inte så stor roll just nu. Försök ta hand om varandra och tänk positivt. Sista gången nu när jag lyckades så var det som att jag VÄGRADE tänka att det inte hade tagit sig. Jag orkade inte ens tänka det. Utan tänkte bara att jo men kanske!
  • shrigley
    typjag skrev 2016-11-19 18:01:46 följande:

Förstår det. De dubblade min mängd medicin på andra försöket men fick ut ÄNNU färre ägg då. Bara 3 stycken. Men de 3 var toppen och den sista av dem ligger i mig nu. Så de e inte mängden som avgör heller. Jag är fullt inställd på ETT barn och tänker att det är lyxigt nog. Att få ett. Så att vi inte har fler ägg i frysen spelar inte så stor roll just nu. Försök ta hand om varandra och tänk positivt. Sista gången nu när jag lyckades så var det som att jag VÄGRADE tänka att det inte hade tagit sig. Jag orkade inte ens tänka det. Utan tänkte bara att jo men kanske!

Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.

Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-19 18:01:46 följande:
    Grejen är att jag fick bara ett ägg som klarade sig av 4 ägg som de plockade så därför tänkte jag att det kanske är mängden men jag får se. Jag förstår att du blir glad av att få ett barn än inte ha någon alls. Jag har alltid velat fler barn än ett men det hoppas jag det blir :) Jag är ändå ganska ung nu så jag har tid att göra fler försök bara det att det kommer kosta en hel del vilket det känns inte bra men vad ska man göra? Ja man börjar i slut ändan inte försöka tänka så mycket på om det har tagit sig eller inte..det är väldig jobbig process man går igenom. Jag gjorde samma sak, jag letade inte symtom eller testade mig tidigt men ändå blev det inget. Märkte redan innan att jag började få konstiga flytningar och det var tecken på det inte gick denna gången. Så jag var redan inställd på negativ.
    Ja, vi får försöka ta hand om varandra nu så får vi se vad det blir för resultat.
Svar på tråden IVF-hösten 2016