typjag skrev 2016-11-19 18:01:46 följande:
Förstår det. De dubblade min mängd medicin på andra försöket men fick ut ÄNNU färre ägg då. Bara 3 stycken. Men de 3 var toppen och den sista av dem ligger i mig nu. Så de e inte mängden som avgör heller. Jag är fullt inställd på ETT barn och tänker att det är lyxigt nog. Att få ett. Så att vi inte har fler ägg i frysen spelar inte så stor roll just nu. Försök ta hand om varandra och tänk positivt. Sista gången nu när jag lyckades så var det som att jag VÄGRADE tänka att det inte hade tagit sig. Jag orkade inte ens tänka det. Utan tänkte bara att jo men kanske!
Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.
Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?