BF 27 Maj-3 Juni
Hej!
tänkte kolla om de är fler än mig som har BF någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )
Hej!
tänkte kolla om de är fler än mig som har BF någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )
Jag går oxå in i v7 i morgon, eller på lördag. Fram tills idag visste ingen mer än jag och mannen men mamma kom förbi en sväng och frågade en direkt fråga i eftermiddags och då kunde jag inte ljuga. :) Annars hade jag tänkt cänta tills jag vet att det är något i magen. Typ efter Kub då. I vilken vecka ska det tas?
härligt, jag va på VUL igår så har sett hjärtat ticka, men för mig behöver de tyvärr int betyda att de går vägen, i våras fick i ett MA och då hade jag sett hjärtat slå 2 gånger, MA:t upptäcktes dagen innan KUB. så därför vi väntar med att berätta för mannens familj tills efter det. Om det inte skulle gå vägen så kommer vi säkert att berätta de för hans föräldrar iaf så de förstår varför jag kanske beter mig på ett specifikt sätt.
Kub görs mellan 11+0 till 13+6 om jag inte minns fel :) kommer vara 12+0 när vi gör kub.
Hej:), grattis till er alla!
Jag är i v.6 med bf 28/5. Mitt och min sambos första barn, jag är 25år och han 27????.
Skönt att läsa att andra har symtom redan för kände mig först lite larvigt som redan kände en del, illamående, en slags mensvärk och huvudvärk och denna trötthet.. Men de verkar vara vanligt så får vara glad och hoppas på att kunna hjälpa och peppa varandra här :).
En fråga, vi var utomlands och kom hem för en vecka sen, jag med svamp tyvärr :\.. tar cannesten (pratade med kvinnan på apotek o berättade om min tidiga graviditet) hon sa att jag skulle kunna använda cannesten men varsamt. Hur ska jag göra om jag vill bli av med svampen.. Smörjer med krämen morgon o kväll men hade hoppats på att vara bättre vid detta lag.. Någon med bra tips eller tidigare erfarenhet som kan säga vad du/ni gjorde ? :)
Kul att vara med här :)
Typ nå sånt tänkte jag också göra. Eller att yngsta håller upp en lapp där de står storasyster. Eller en filmsnutt där dom säger att de är en bebis i mammas mage. Många idéer haha
Hej! Bra initiativ med en lite mindre grupp. Har bf 30 maj så är också 5+2 idag, så antar att jag också har exakt samma datum som flera av er?
:) Första barnet för oss, mkt glada men också lite svårt att förstå att det faktiskt är nåt litet som växer i magen :)
Vi har precis blivit färdiga med vårt hus som vi totalrenoverat sen februari så vi började flytta in förra helgen. Berättade då för bådas föräldrar eftersom de var med och hjälpte till och flytta, och jag varken mådde bra eller kunde bära tungt. Sen kunde jag inte hålla mig från att berätta för min bästa kompis när hon kom och överraskade oss i huset :)
Hur ser ni andra på att berätta så tidigt? Jag tänker att om det händer nåt galet så kmr man ju ändå berätta det för sina nära.
Resten av omvärlden får såklart vänta tills det känns lite tryggare.
Roliga idéer tror du folk har förväntat att ni ska skaffa en till eller tror du dom blir chockade?
Hej! Bra initiativ med en lite mindre grupp. Har bf 30 maj så är också 5+2 idag, så antar att jag också har exakt samma datum som flera av er?
:) Första barnet för oss, mkt glada men också lite svårt att förstå att det faktiskt är nåt litet som växer i magen :)
Vi har precis blivit färdiga med vårt hus som vi totalrenoverat sen februari så vi började flytta in förra helgen. Berättade då för bådas föräldrar eftersom de var med och hjälpte till och flytta, och jag varken mådde bra eller kunde bära tungt. Sen kunde jag inte hålla mig från att berätta för min bästa kompis när hon kom och överraskade oss i huset :)
Hur ser ni andra på att berätta så tidigt? Jag tänker att om det händer nåt galet så kmr man ju ändå berätta det för sina nära.
Resten av omvärlden får såklart vänta tills det känns lite tryggare.
härligt, jag va på VUL igår så har sett hjärtat ticka, men för mig behöver de tyvärr int betyda att de går vägen, i våras fick i ett MA och då hade jag sett hjärtat slå 2 gånger, MA:t upptäcktes dagen innan KUB. så därför vi väntar med att berätta för mannens familj tills efter det. Om det inte skulle gå vägen så kommer vi säkert att berätta de för hans föräldrar iaf så de förstår varför jag kanske beter mig på ett specifikt sätt.
Kub görs mellan 11+0 till 13+6 om jag inte minns fel :) kommer vara 12+0 när vi gör kub.