BF 27 Maj-3 Juni
Hej!
tänkte kolla om de är fler än mig som har BF någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )
Hej!
tänkte kolla om de är fler än mig som har BF någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )
Hej! Hur går de för er alla?
Här är man så illamående och måste samtidigt äta hela tiden. V 9 imorn, så förhoppningsvis bara tre veckor kvar av detta mående. Gick över i v 12 med mina två andra..
Hej :), är i v.9 nu med bf 28/5 så kul! Första barnet för oss jag är 25 år och sambon 27år.
Jag mår mest illa på morgonen men de brukar släppa, har lite svårt för lukter under dagarna.
Jag är typ aldrig sjuk men under senaste två veckorna har jag haft feber är fortfarande grymt förkyld och känner mig ganska svag faktiskt. Något som käkar bra vitaminer och vill tipsa om de kanske?
Har första ultraljud 8/11 några fler som har snart?
Kul att läsa om alla!
Hej :), är i v.9 nu med bf 28/5 så kul! Första barnet för oss jag är 25 år och sambon 27år.
Jag mår mest illa på morgonen men de brukar släppa, har lite svårt för lukter under dagarna.
Jag är typ aldrig sjuk men under senaste två veckorna har jag haft feber är fortfarande grymt förkyld och känner mig ganska svag faktiskt. Något som käkar bra vitaminer och vill tipsa om de kanske?
Har första ultraljud 8/11 några fler som har snart?
Kul att läsa om alla!
Hade sen tidigare läkartid med vul inbokat 1/11 men mina symtom har börjat minska så jag ringde mvc och fick en extra tid nästa måndag, då är jag v 8+2. Detta då jag har haft flera missfall innan bägge flickorna. Detta är min sjunde graviditet på 4 år och då har jag fött 2 barn och efter första så började vi försöka efter 9 månader.
Armbanden kan du köpa på apoteket. Det är egentligen för åksjuka men sägs fungera mot gravid-illamående också. Funkar som ett slags akupressur. Väldigt delade meningar om effekten. Använde armbanden mot just åksjuka för några år sen men tyckte inte de gav någon effekt. Inte testat mot illamående ännu.
Aha oj de känns lite länge kanske eller iaf så känns de som att man vill göra ett litet besök innan v.16-18 de känns så himla långt dit men tiden springer iväg ska du se .
Åh superbra, tack för tipset då ska de inhandlas imorgon!
Godkväll.
I dag har vi varit på första hälsosamtalet ( vecka 8+3) oj vad det har ändrats på 7 år ;) Tydligen gör man numera två ultraljud här, första i vecka 11-13 och andra i 17-19. Skönt att slippa vänta så länge :) Jag har ju lite svårt att tro att det är på riktigt så jag vill ju gärna ha bevis. Sen kom ju frågan om KUB som alla tydligen erbjuds här också nu. Jag är väldigt tveksam till detta, hur ska ni göra? Hur tänker ni?
Jag vill också vara med
Lite osäker på exakt datum dock
Enligt appen den 23/5 enligt senaste UL 27/5
Har redan gjort två UL då det var problem i vecka 6 och nu ett vid inskrivning( ofostrig tvilling graviditet tidigare)
Har sett ett litet hjärta båda gångerna men när den lilla mättes så var beräkningen att BF blir runt 27/5.
Himla häftigt att se den röra på sig =)
Hej!
Grattis till nykomlingarna!
Imorgon bitti kl 8.10 är det vul. Får se om det är något där eller inte... :/
Halloj
Har BF 14 juni, är på gravidvecka 7. Mitt första barn och är 24 år.
Har också molande värk i nedre delen av magen. Nästan som mensvärk. Vad tror ni om värktabletter? Skulle jag kunna ta alvedon när jag får riktigt ont. Känns nästan som att jag ska få mens.
Halloj
Har BF 14 juni, är på gravidvecka 7. Mitt första barn och är 24 år.
Har också molande värk i nedre delen av magen. Nästan som mensvärk. Vad tror ni om värktabletter? Skulle jag kunna ta alvedon när jag får riktigt ont. Känns nästan som att jag ska få mens.
Dagens vul började med att vi, läkaren och jag, inte såg nåt annat än ett svart "hålrum". Jag frågade om det är en ofostrig graviditet och han sa att det ser ut som det. Så min nästa fråga var ifall jag ska bli skrapad och det skulle hans kollegor få ta ställning till sa han.
I nästa stund sa han vänta lite nu, det är inte helt tomt. Det är nog något där. Och i samma stund som jag tittar på skärmen så ser jag hjärtat slå! =)
Han mätte "hoppsan" och fick den till 8+1. Vilket stämmer bra i och med att jag är 8+2 idag! Så imorgon är det inskrivning på mvc. =D
Dagens vul började med att vi, läkaren och jag, inte såg nåt annat än ett svart "hålrum". Jag frågade om det är en ofostrig graviditet och han sa att det ser ut som det. Så min nästa fråga var ifall jag ska bli skrapad och det skulle hans kollegor få ta ställning till sa han.
I nästa stund sa han vänta lite nu, det är inte helt tomt. Det är nog något där. Och i samma stund som jag tittar på skärmen så ser jag hjärtat slå! =)
Han mätte "hoppsan" och fick den till 8+1. Vilket stämmer bra i och med att jag är 8+2 idag! Så imorgon är det inskrivning på mvc. =D
Hej, jag är i v 9, (8+2) med andra barnet, är 25 år gammal. Imorgon är det vul för att se om det är en eller två. :) mycket illamående, sjukskriven 50% just nu..
Hej, jag är i v 9, (8+2) med andra barnet, är 25 år gammal. Imorgon är det vul för att se om det är en eller två. :) mycket illamående, sjukskriven 50% just nu..
Vad spännande om de är en tvilling graviditet. Meddela gärna hur de går på vul :)
[/quote]
Det var "bara" en, men så glad ändå! Bekräftad BF 3/7. :)
Vad spännande om de är en tvilling graviditet. Meddela gärna hur de går på vul :)
En fråga... Någon av er som har hund (eller vilket djur som helst egentligen) som har reagerat på er graviditet?
Min hund har alltid varit min lilla tjej, skaffade henne innan jag träffade sambon så det har alltid varit vi två bara och hon har alltid valt mig framför alla andra :)
Men nu har vi märkt sista veckorna att hon har varit väldigt avvaktande mot mig, valt att ligga hos honom i soffan isf för hos mig. Hellre lagt sig i hallen än hos när jag är själv hemm, tittar ledsamt på mig osv.. Insett att hon reagerar på gravidhormonerna såklart, de är ju superkänsliga mot dofter..
Någon som varit med om liknande, och går det isf över? Man blir ju superledsen när man märker att hon är ledsen. :( Hittar bara om hundar som reagerat tvärtom på internet, dvs mer beskyddande och gosiga..
Hoppas ni mår bra allihopa. :)
Hur mår ni?
I morse var jag på ett extra ul och fick se en livlig "hoppsan". Är i v 12+2 men han mätte den till v 13+0. =)