• vi259

BF 27 Maj-3 Juni

Hej!

tänkte kolla om de är fler än mig som har BF  någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )

• Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni
  • frost1984
    vi259 skrev 2016-10-03 16:12:31 följande:

hoppar ur tråden nu. mf är nog här. Blodblandat som kommer ur mig nu=/

neej va tråkigt... hoppas verkligen att det inte är ett mf utan bara en liten blödning....
  • Emppo
    vi259 skrev 2016-10-03 16:12:31 följande:

hoppar ur tråden nu. mf är nog här. Blodblandat som kommer ur mig nu=/

Åh nej. Är du säker?
  • An89
    Guttmund skrev 2016-09-30 10:56:34 följande:

Hej, välkommen hit!! Otroligt att vi nu är FEM med exakt samma datum! (5+2 idag).

Visst är det helt ofattbart att något växer i magen och ska bli en liten människa!!

Vi har redan berättat för våra föräldrar och våra närmaste vänner. Vi tänker att vi berättar för dem som också skulle få veta om vi fick missfall. Alltid bra att kunna hämta stöd från omgivningen! Missfall är ju faktiskt inget att skämmas för utan något som är väldigt vanligt och en egentligen naturlig process för kroppen. Även om det är väldigt olyckligt.

Grattis till huset, skönt att ni är på plats nu när ni snart får börja förbereda för en ny familjemedlem!

Ja, roligt att vi är flera med samma datum :)

Tänker också att de jag/vi berättar för är de som vi skulle vilja prata med om det skulle hända nåt tråkigt.

Fler än jag som känner av spänningar i magen/livmodern? Jag känner det varje dag, främst på em/kvällarna. Tycker dessutom redan att det börjar synas en liten pyttemage. Men kanske är ens längtan som gör att man inbillar sig, hehe :)

Vi är nu 3 tjejer på mitt jobb som är gravida och som planeras få barn framåt våren. Så roligt att vi kan följa varandra, men kommer bli kaos på jobbet. Vi är sjuksköterskor, så 3 st som försvinner inom loppet av 2 månader lär inte bli roligt då vi redan är för några ssk på vår avdelning.. Så vi bävar lite för att berätta för chefen senare. Men samtidigt så är det ju ingen som kan ta ifrån oss rätten att skaffa familj :)

Någon som vet hur lång tid innan bf som man har rätt till att gå hem? :)
  • Emppo
    An89 skrev 2016-10-04 09:22:31 följande:
    Ja, roligt att vi är flera med samma datum :)

Tänker också att de jag/vi berättar för är de som vi skulle vilja prata med om det skulle hända nåt tråkigt.

Fler än jag som känner av spänningar i magen/livmodern? Jag känner det varje dag, främst på em/kvällarna. Tycker dessutom redan att det börjar synas en liten pyttemage. Men kanske är ens längtan som gör att man inbillar sig, hehe :)

Vi är nu 3 tjejer på mitt jobb som är gravida och som planeras få barn framåt våren. Så roligt att vi kan följa varandra, men kommer bli kaos på jobbet. Vi är sjuksköterskor, så 3 st som försvinner inom loppet av 2 månader lär inte bli roligt då vi redan är för några ssk på vår avdelning.. Så vi bävar lite för att berätta för chefen senare. Men samtidigt så är det ju ingen som kan ta ifrån oss rätten att skaffa familj :)

Någon som vet hur lång tid innan bf som man har rätt till att gå hem? :)
    Ja men jag tycker också magen blivit lite större, men de är nog för att den svullen. hade samma i mina förra graviditeter, hade svårt o dölja redan i v 8-9.

Tror du kan söka havandeskaps penning från v. 30 om jag kommer ihåg rätt.
  • Jn1

Åh får jag också vara med? Har bf 3 juni om jag har räknat rätt. Ska till bm på fredag! Jag har typ "växtvärk", känns nästan varje dag. Mår illa på morgonen och har ont i ljumskarna :P och jätteömma bröstvårtor! Jag har varit en storrökare och dricker väldigt mycket kaffe så har haft ett par kämpiga dagar, men det är värt det i slutändan :) plussade i fredags

• Treansresa

Hoppar gärna in här. Bf den 30/5 blir tredje barnet

• Emppo
    Jn1 skrev 2016-10-04 09:57:44 följande:

Åh får jag också vara med? Har bf 3 juni om jag har räknat rätt. Ska till bm på fredag! Jag har typ "växtvärk", känns nästan varje dag. Mår illa på morgonen och har ont i ljumskarna :P och jätteömma bröstvårtor! Jag har varit en storrökare och dricker väldigt mycket kaffe så har haft ett par kämpiga dagar, men det är värt det i slutändan :) plussade i fredags

Välkommen!! Och grattis
  • Emppo
    Treansresa skrev 2016-10-04 10:32:32 följande:

Hoppar gärna in här. Bf den 30/5 blir tredje barnet

Välkommen!! Vi är många med bf 30/5
  • crizziepalm
    vi259 skrev 2016-09-30 15:27:55 följande:

Alltså jag måste fråga. Är det någon fler än jag som slutar med nikotin nu? Jag mins det inte som såhär svårt

Japp, slutat snusa, men hade tur som kunde göra det i samband med att jag är i ett öand där det inte finns snus nu i 3 veckor. Men det kommer bli tufft när jag kommer hem o sambon sprider snusdosor överallt.
  • crizziepalm
    ejh97 skrev 2016-10-01 18:42:06 följande:

Någon mer än jag som har sjuk trötthet? Men kan ändå aldrig sova på nätterna.

Samma här..
Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni