• vi259

BF 27 Maj-3 Juni

Hej!

tänkte kolla om de är fler än mig som har BF  någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )

• Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni
  • Guttmund
    Emppo skrev 2016-10-11 10:13:53 följande:

Någon annan som också måste gå o kissa stup i kvarten? Får tom gå upp på nätterna ????

Oh ja! Är uppe minst två gånger varje natt och det besvärliga är att jag mår illa direkt när jag vaknar så får otroligt svårt att somna om.. :/
  • ejh97
    Emppo skrev 2016-10-11 10:13:53 följande:

Någon annan som också måste gå o kissa stup i kvarten? Får tom gå upp på nätterna ????

Uppe några gånger varje natt, nu är det extra illa då jag varit förkyld i tre dagar så kan knappt somna om.
  • An89

Hur mår ni andra?

Idag har jag fått vara hemma från jobbet, orkar inte ta mig upp ur sängen/soffan, direkt när jag reser mig upp mår jag så fruktansvärt illa. Varit så nu de sista dagarna. Sover/vilar, försökt med allt möjligt i mat/dryckesväg för att hitta nåt som funkar mot illamåendet. Än så länge har jag märkt att Loka och clementiner funkar bäst så försöker få i mig det med jämna mellanrum. Någon mer som mår fruktansvärt illa?

Det konstiga (?) är att jag inte spyr, skönt det iaf. Hoppas jag slipper det framöver..

• SarahJ

Här är illamåendet som dominerar å. Inte lätt när jag är ensam varannan vecka med en 3 åring och en 5 månaders plus en hund som ska ha sina promenader.

Har du prövat armbanden? De tar bara bort udden av illamåendet för mig men de är på hela dagarna. Blir så slö av tabletter.

Bubbelvatten med citron och kalla saker funkar för mig att äta. Hittade köttfärssås i frysen som vi skulle äta idag med makaroner. Jag åt endast makaronerna och lite nektarin och clementin till.

Är inte orolig för att inte "hoppsan" får näring för jag har att ta av. Har gått ner ca 2-3 kg på två veckor nu. Är lite irriterad bara för att jag behöver energi för att klara av dagens göromål men att jag inte får i mig det.

• enussune

Bara jag som mår hyfsat med några få symptom?

• Jolly23

Jag har i princip inga symptom alls. Känns dumt art klaga när folk mår så dåligt! Men måste erkänna att det känns lite konstigt.

• Linnea Kristin

Hej! Jag har bf runt den 25 maj, är i vecka 8 nu :) första gången för mig! Jag bor sedan 2 år tillbaka i Norge. Vore spännande att höra lite om hur ni mår och hur ni känner er ???? kul att du startade denna gruppen!

• iiolka

Hej! Bra intiativ med en mindre tråd.

Vi gick in i vecka 8 idag och har BF 31 maj. Första barnet och jag och min sambo är 24 och 26 år, från Värmland.

Symptom som jag har är mest smått illamående om dagarna och lite molande värk då och då.

Vi har redan berättat för några nära vänner och det känns jättebra. Tanken var att vi skulle hålla oss till första ultraljudet i vecka 13 men vi orkade inte haha! Han jobbar dessutom på annan ort så är inte hemma varje dag och då känns det skönt att nån annan i vår närhet vet, om nått skulle hända.

Kul att följas åt här, när vi har liknande BF allihop! :)

• An89

Har inte testat armband, vart får man tag i det? :) Clementiner är riktigt bra, citronlokan går åt här hemma. Idag gjorde jag lite soppa till lunch, det funkade också helt okej.

Vad skönt för er att ni inte har så mycket symtom.. :)

Imorgon ska min sambos syskon komma hit på middag, då både jag och sambon fyllt/fyller år nu i oktober så vi tänkte berätta då. Jag mår ju så dåligt så har fått komma på massa ursäkter för att jag inte har orkat umgås nu sista tiden. Det blir kul att se deras reaktioner :)

• Guttmund
    An89 skrev 2016-10-13 13:05:16 följande:

Har inte testat armband, vart får man tag i det? :) Clementiner är riktigt bra, citronlokan går åt här hemma. Idag gjorde jag lite soppa till lunch, det funkade också helt okej.

Vad skönt för er att ni inte har så mycket symtom.. :)

Imorgon ska min sambos syskon komma hit på middag, då både jag och sambon fyllt/fyller år nu i oktober så vi tänkte berätta då. Jag mår ju så dåligt så har fått komma på massa ursäkter för att jag inte har orkat umgås nu sista tiden. Det blir kul att se deras reaktioner :)

Armbanden kan du köpa på apoteket. Det är egentligen för åksjuka men sägs fungera mot gravid-illamående också. Funkar som ett slags akupressur. Väldigt delade meningar om effekten. Använde armbanden mot just åksjuka för några år sen men tyckte inte de gav någon effekt. Inte testat mot illamående ännu.
Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni