• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-04 10:27:25 följande:

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

Hur har det gått med återföringen? Var det ostimulerat?

Håller tummarna för er! Kommer att göra vårt första FET vecka 42-43 någon gång.
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 11:41:07 följande:

Hej! Ja vårt enda lilla guldägg klarade upptining. Så satte in det igår och hoppas det vill stanna och växa till sig i nio månader:)<3

Vi fick testdag på sambons födelsedag, så det hade ju varit perfekt <3
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 11:41:07 följande:

Ja det var ostimulerat med ett 5dagars. Första gången för mig. Någon som har erfarenheter kring stimulerat vs ostimulerat? För -nackdelar?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-04 11:09:04 följande:

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

Härligt :) Kör ni helt ostimulerat?

På onsdag blir det vul och sedan får vi se när det blir ovitrelle. Kommer köra Lutinus 2 ggr om dagen från dag två efter ägglossning. Vad tiden går långsamt nu... Börjar bli otålig.
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 12:05:52 följande:
    Hej! Ja vårt enda lilla guldägg klarade upptining. Så satte in det igår och hoppas det vill stanna och växa till sig i nio månader:)<3

Vi fick testdag på sambons födelsedag, så det hade ju varit perfekt <3
    Grattis till ruvningen. Hopppas på den finaste födelsedagspresenten :) När har du testdag?
    Verkar vara så olika beroende vilken klinik man går på. Vi går på ivf kliniken stockholm, någon mer som går där?
  • FruA78
    Sussie11 skrev 2016-10-06 15:04:20 följande:

Var på VUL idag, äggplock måndag.. Sjukt nervös!

Vad skönt ett steg närmare, förstår att du blir nervös. Lycka till på måndag!
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-04 11:09:04 följande:

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

Ja då ligger vi verkligen lika, för de kan även bli vecka 43 för mig med. Vet mer på onsdag när efter vul. Längtar tills jag ruvar igen.
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:11:12 följande:

Grattis till ruvningen. Hopppas på den finaste födelsedagspresenten :) När har du testdag?

Verkar vara så olika beroende vilken klinik man går på. Vi går på ivf kliniken stockholm, någon mer som går där?

Tack :) Jag har testdag 17/10. Alltså ruvardag 12. Men det är ju också ett fem dagars ägg och satte in det 7dagar efter Utslag på ÄL-Stickan :)

Enligt min cykel ska jag ha mens samma dag:/
Svar på tråden IVF oktober 2016