• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag

ÅÅh nu börjar det hända grejer här i tråden!
    Så härligt för er som redan ruvar och för er som har insättning på G. jag har gjort ostimulerat FET innan bara och ska göra det nu med. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
    Jag ska ha mens på söndag, och efter mensen börja testa ägglossning. Jag har kort menscykel (25 dagar). Inte så ofta man längtar till mensen men det gör jag ju nu, så att man kan få ägglossning nån gång och sedan få sätta in mitt sista 5dagars. Alltså jag hoppas typ ihjäl mig att det ska vara 4 gången gillt.... Tänk att få vara gravid på julafton.................

Lycka till alla från en som är i väntans tider......

Hittade den här bilden på tumblr, lite "kul". eller ja. hög igenkänningsfaktor iaf.

• A S E

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

• jasmin79

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

• gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-07 14:45:06 följande:

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

Stackare!! Jag hoppas det går vägen. Börjar ni redan med långa protokollet fast att du nyss haft äggplock? trodde att de hade en månads paus mellan för att låta äggstockarna vila.
  • gammelpysen

Tillbaka idag för insättning. Av 16 ägg blev 15 befruktade med ICSI, 6 klarade sig, varav ett följde med hem Glad hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går vägen nu. 

• gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-07 08:46:26 följande:

Så härligt för er som redan ruvar och för er som har insättning på G. jag har gjort ostimulerat FET innan bara och ska göra det nu med. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
    Jag ska ha mens på söndag, och efter mensen börja testa ägglossning. Jag har kort menscykel (25 dagar). Inte så ofta man längtar till mensen men det gör jag ju nu, så att man kan få ägglossning nån gång och sedan få sätta in mitt sista 5dagars. Alltså jag hoppas typ ihjäl mig att det ska vara 4 gången gillt.... Tänk att få vara gravid på julafton.................

Hittade den här bilden på tumblr, lite "kul". eller ja. hög igenkänningsfaktor iaf.

Haha, om man känner igen sig... helt sjukt! tack för att du delar med dig!
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-07 08:46:26 följande:

Haha, om man känner igen sig... helt sjukt! tack för att du delar med dig!
  • jasmin79

Nej gammelpysen, jag gjorde FET sept. Så nu är det dags igen.

Nu håller vi tummarna för dig!

• typjag

Heja gammelpysen! Håller varenda tumme!

• typjag

A E A och jasmine - det låter besvärligt hoppas allt löser sig!!!!!!!

Svar på tråden IVF oktober 2016