• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • FruA78
    Muffins2017 skrev 2016-10-06 11:18:08 följande:

Hjälp!

Tror ägglossning är på G här för har mycket symptom och stegring på lh testen även om det inte är ordentligt utslag ännu. Ringde och bokade snabb vul koll i morgon.

Nu blir jag lite nervös.. i så fall förmodligen återföring på torsdag el fredag nästa v :-O

Vad skönt att din ägglossning är på väg. Ser ingen bild i appen. Lycka till nästa vecka!
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:18:56 följande:
    Tack :) Jag har testdag 17/10. Alltså ruvardag 12. Men det är ju också ett fem dagars ägg och satte in det 7dagar efter Utslag på ÄL-Stickan :)

Enligt min cykel ska jag ha mens samma dag:/
    Hoppas på positivt test :) Okej har också en femdagars denna gång tillskillnad från förra gången då var det en tredagars.
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:27:29 följande:

Hoppas på positivt test :) Okej har också en femdagars denna gång tillskillnad från förra gången då var det en tredagars.

Vad spännande:) håller tummarna för er:) visst känns det ändå lite mer hoppfullt med ett femdagars? När brukar ni sätta in ägget vid FET och testdag?
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:31:04 följande:
    Vad spännande:) håller tummarna för er:) visst känns det ändå lite mer hoppfullt med ett femdagars? När brukar ni sätta in ägget vid FET och testdag?
    Ja får hoppas att det inte blir missfall igen. Blev gravid sist med tredagars. Så skönt att göra något annorlunda, kommer även köra progesteron och blodförtunnande sprutor denna gång. Har haft tre missfall i rad, så hoppas att det hjälper nu. Känner mig hoppfull.

Jag vet inte det blir vårt första FET, men vid ET så har vi haft testdag ruvardag 18. Testade positivt ruvardag 14 en dag efter bim.
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 15:41:34 följande:

Ja får hoppas att det inte blir missfall igen. Blev gravid sist med tredagars. Så skönt att göra något annorlunda, kommer även köra progesteron och blodförtunnande sprutor denna gång. Har haft tre missfall i rad, så hoppas att det hjälper nu. Känner mig hoppfull.

Jag vet inte det blir vårt första FET, men vid ET så har vi haft testdag ruvardag 18. Testade positivt ruvardag 14 en dag efter bim.

Oj, vad trist att höra. :( Men ni har alla möjlighet att lyckas denna gång. :) Blev du gravid med den "kullen" ägg du har i frusen nu?
  • FruA78
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-06 15:55:46 följande:
    Oj, vad trist att höra. :( Men ni har alla möjlighet att lyckas denna gång. :) Blev du gravid med den "kullen" ägg du har i frusen nu?
    Tack så mycket! Ja nu är det andra förutsättningar :) Ska lyckas nu!

De två första missfallen blev vi gravida på egen hand. Den senaste graviditeten var från vårt första ivf-försök och de är "samma kull". Har 5 eskimåer i frysen från det försöket :)
  • Kärleksbarn00
    FruA78 skrev 2016-10-06 16:01:46 följande:

Tack så mycket! Ja nu är det andra förutsättningar :) Ska lyckas nu!

De två första missfallen blev vi gravida på egen hand. Den senaste graviditeten var från vårt första ivf-försök och de är "samma kull". Har 5 eskimåer i frysen från det försöket :)

Känns ju ändå väldigt lovande . Håller alla mina tummar ????????
  • gammelpysen

Äggplock igår. Inte den roligaste erfarenheten men personalen är så otroligt gulliga och snälla. Drygt 20 blåsor och 16 ägg, ICSI. Hela dagen har vi varit oroliga för att de ska ringa och säga att det inte tog sig, men nu kan vi nog snart andas ut... i morgon ska vi dit för insättning....

• jasmin79

Äggplock igår. Inte den roligaste erfarenheten men personalen är så otroligt gulliga och snälla. Drygt 20 blåsor och 16 ägg, ICSI. Hela dagen har vi varit oroliga för att de ska ringa och säga att det inte tog sig, men nu kan vi nog snart andas ut... i morgon ska vi dit för insättning....

Stort lycks till!

• gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-06 21:27:30 följande:

Stort lycks till!

Precis som vi! ÄP igår, 20 blåsor, 16 ägg, ICSI, insättning i morgon gjorde ont men väldigt gullig personal. Nu hoppas vi på att vi kan följas åt då stort lycka till!!!
Svar på tråden IVF oktober 2016