• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-24 19:56:05 följande:

Okej skönt med fler test:) Tyckte inte jag såg något men som du säger så blir bilder inte bra här på fl. Det är ju rätt tidigt också så vi fortsätter hålla tummarna!

Hon ammar 3 ggr på natten, försöker att vagga henne först och ibland har hon somnat om av det. Har testat att ge henne vatten istället men det gjorde ingen skillnad. Vill inte börja ge nåt annat då jag tänker att man måste kämpa med det sen då istället. Läste att de inte behöver äta något för näringens skull vid den här åldern. Har du några tips??

Min son har alltid sovit tät intill mig i sängen för han kunde inte sova själv x ( han vakna Så fort man la ner han... så både han och jag somna med tutten I hans mun då xD haha när jag skulle vänja av honom fick jag sova i tröja och så gav jag han välling ist! I början fick jag ge 1-2 ggr Per natt men nu har han självmant slutat helt bara vissa nätter han vaknar och vill ha :) har ställt en termos med varmvatten och en välling doserare och en nappflaska brevid sängen så kan ordna allt i sängen smidigt att slippa gå upp och värma på!
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-24 20:37:01 följande:
    Min son har alltid sovit tät intill mig i sängen för han kunde inte sova själv x ( han vakna Så fort man la ner han... så både han och jag somna med tutten I hans mun då xD haha när jag skulle vänja av honom fick jag sova i tröja och så gav jag han välling ist! I början fick jag ge 1-2 ggr Per natt men nu har han självmant slutat helt bara vissa nätter han vaknar och vill ha :) har ställt en termos med varmvatten och en välling doserare och en nappflaska brevid sängen så kan ordna allt i sängen smidigt att slippa gå upp och värma på!
    Men va skönt att han slutat självmant! Tack för tipset om termos vid sängen. Jag är rädd att hon kommer vilja ha välling på natten tills hon är 12 om jag börjar med det.. fast jag vet att det gick bra med vår andra dotter;P
    Vi ger en flaska precis innan hon somnar, hon dricker då ca75%. Kanske kan vi testa ge 25% vid första vaket för att se. Eg så är hon nog inte så hungrig utan bara myssugen.
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-24 22:14:44 följande:

Men va skönt att han slutat självmant! Tack för tipset om termos vid sängen. Jag är rädd att hon kommer vilja ha välling på natten tills hon är 12 om jag börjar med det.. fast jag vet att det gick bra med vår andra dotter;P

Vi ger en flaska precis innan hon somnar, hon dricker då ca75%. Kanske kan vi testa ge 25% vid första vaket för att se. Eg så är hon nog inte så hungrig utan bara myssugen.

Hahaha xD ja men det är som du säger mest för å mysa! Ja men absolut vi ger nu en portion på kvällen sen en halv om han vaknar och inte vill somna om på natten :) kan ju vara så att hon sedan inte tycker det är lönt att vakna när man inte får snutta tutte!
  • Persson123

BIM +2 och nu kom mensen smygandes. Så nu får man vänta tills den tar slut och önska sig en bebis i julklapp och hoppa över i decembertråden. Lycka till alla som är kvar:)

• lindstroom

Bim idag, testade precis negativt. Är det någon som tagit ett testa tidigt test från clearblue och fått negativt och efter det positivt? Tog ett sådant för 2 dagar sen men eftersom det visade negativt idag också så är jag nu inställd på mens.

• Anonym (försiktig)
    lindstroom skrev 2016-11-25 08:55:18 följande:

Bim idag, testade precis negativt. Är det någon som tagit ett testa tidigt test från clearblue och fått negativt och efter det positivt? Tog ett sådant för 2 dagar sen men eftersom det visade negativt idag också så är jag nu inställd på mens.

Jag såg att CB själva säger att deras tidiga test ska vara korrekt till 67% innan bim. 1/3 får alltså inkorrekt svar. Men det är ju även vid test innan bim.

Jag är i ungefär samma situation, jag har bim idag med, men ska testa imorgon. Men jag testade neg i onsdags. Då googlade jag som en dåre och kom fram till att det förekommer många som fått positivt först några dagar efter bim (och negativt på bim) och även att de flesta testat positivt 17 dagar eller senare efter ÄL.
    Men samtidigt ska man tänka på at många skriver ju inte om sina misslyckade försök (kan ju bli ett antal innan ett +).
    Så jag skulle gissa på att det finns en liten chans fram tills dess att mensen väl kommer, men sannolikheten för ett plus är mindre.

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (försiktig)
    Malin Cc skrev 2016-11-25 09:16:38 följande:

Bim -1 idag ????

Grattis Malin!!!!
  • Aspargus
    bluebird6 skrev 2016-11-24 14:17:14 följande:

Och där kom min, 2 dagar tidig och på jobbet. Suck..

Får sikta på ett + till julklapp istället. Lycka till ni andra..

Vad tråkigt! Ska verkligen hålla tummarna i december! Nu är det ju din tur faktiskt.
Svar på tråden BIM november 2016