• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • zion
    Malin Cc skrev 2016-11-23 20:01:43 följande:

bim - 3 och testade idag på em. La upp bild i annan tråd men tyckte inte att de syntes på bilden alls. Tog en nytt kort nu (dock inte inom tiden). Strecket syns ändå rätt tydligt i verkligheten, dock inte så pass att man är säker på att det inte är ett spökstreck..

Kan inte avgöra färgen på strecket men ser det i alla fall håller tummarna
  • Anonym (försiktig)
    Madelonen1 skrev 2016-11-23 20:43:53 följande:

Tog nyss ett test efter att ha hållt mig i en timme bara, fick detta resultatet... det är faktiskt starkare än i söndags, även om det fortfarande är svagt. Borde inte hcg sjunka om det är ett pågående missfall?

hcg nivåerna sjunker inte särskilt fort. När jag fick mf (en torsdag) så fick jag ta nytt blodprov (hcg) först i början av veckan därpå. Först 2-3 veckor efter ett mf har nivåerna sjunkit så lågt att de inte längre ger utfall på ett gravtest. Nivåerna går alltså upp fort, med start runt 10 dagar efter befruktning för att kunna synas på ett test inom en vecka, men ner väldigt långsamt.

Däremot är det även vanligt med mindre blödningar när man i normala fall skulle haft mens, alltså i v, 4, 8 och 12. Blödningar som inte behöver betyda mf. Så dina blödningar kan alltså betyda mf, men lika gärna betyda att kroppen gör någon sen "rensning" men som inte påverkar ägget. Tyvärr omöjligt att säga.

Det du kan göra är att antingen vänta 1 vecka innan du testar igen. Eller ringa gyn imorgon och fråga om du kan få komma in. Vet inte hur mycket de kan se på ett UL så tidigt dock.

Lider med dig.
  • Anonym (5an)
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-23 13:44:15 följande:

Jag har bim på lördag eller söndag.

Vad märkligt! Du har alltså fått +, som sedan blivit - ? När jag testade några tester i våras som hette Diagnos fick jag + på dom, men det var falskt positiva. Måste ha reagerat på några andra värden, fråga mig inte vilka. Gyn kunde inte förklara det heller (trodde nog att jag hade tomtar på loftet).

Men vad tror ni? Bim - 3 idag, negativt test, kan det fortfarande finnas hopp?
    Fick negativt på testet ifrån testlagret också så jag är helt borta i med vad jag ska tro.. Spöklinje, 2 st gånger med klar blåfärg som det ska vara på CB eller falskt positivt..? Fattar ingenting .. fortfarande ingen mens, bim+3

• Anonym (Jojo)
    Emlin skrev 2016-11-23 19:57:19 följande:

Så föll jag såklart i "testaförtidigtfällan" och det va såklart negativt så jag passar på å tar ett glas vin och väntar på bättre tider!

Blir nog samma visa med vin för mig ikväll!

Tog ett test idag på bim+5 som visade negativt.. De enda tecknen som jag har är halsbränna om kvällarna samt är så otroligt trött och hungrig.. vilket inte brukar vara normalt för mig..
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-23 13:16:50 följande:
    Ja precis vi hade tur att han kämpade sig förbi! ;D har ju inte varit lika fertil dessa månader som jag var då men det lär väl fastna någon snart hoppas jag!

Åh vilket flyt ni haft! Ni måste passa riktigt bra till att skaffa ungar :D

Har ett tidigt test kvar från tradera som jag tänkte ta på fredag när jag är på äl +10 svårt att hålla sig till dess xD testat från +7 dom andra gångerna.....
    Ja vi håller tummarna att det tar sig snart!:) Haha ja det har gått fort de andra gångerna men tänker att det kommer ta lång tid denna gång. Kan ju inte ha flyt jämt liksom.. Åh vad spännande!! Jag plussade ÄL+ 10 sist:) Tänkte vänta tills efter bim men vaknade av att hela kroppen sa något till mig så utan att fundera gick jag och hämtade testet. Ska tänka lite extra på dig imorn bitti!
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-24 13:34:41 följande:

Ja vi håller tummarna att det tar sig snart!:) Haha ja det har gått fort de andra gångerna men tänker att det kommer ta lång tid denna gång. Kan ju inte ha flyt jämt liksom.. Åh vad spännande!! Jag plussade ÄL+ 10 sist:) Tänkte vänta tills efter bim men vaknade av att hela kroppen sa något till mig så utan att fundera gick jag och hämtade testet. Ska tänka lite extra på dig imorn bitti!

Jag råkade köpa fler test igår som bör landa i brevlådan imorgon så kunde inte hålla mig å testade imorse.. tyckte det såg ut som ett streck först fick en bild på det, la upp bilden under spökstrecktråden men fl ger inte riktigt bilden rättvisa x ( nu syns inget på testet så kanske bara var lite färgrester just då dock...

Har du börjat avvänja amningen än då?
  • bluebird6

Och där kom min, 2 dagar tidig och på jobbet. Suck..

Får sikta på ett + till julklapp istället. Lycka till ni andra..

• LAVISA

BIM +2 idag. Ingen mens än så länge. Ingen mensvärk heller. Testade negativt i söndags :) 

• BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-24 14:05:53 följande:
    Jag råkade köpa fler test igår som bör landa i brevlådan imorgon så kunde inte hålla mig å testade imorse.. tyckte det såg ut som ett streck först fick en bild på det, la upp bilden under spökstrecktråden men fl ger inte riktigt bilden rättvisa x ( nu syns inget på testet så kanske bara var lite färgrester just då dock...

Har du börjat avvänja amningen än då?
    Okej skönt med fler test:) Tyckte inte jag såg något men som du säger så blir bilder inte bra här på fl. Det är ju rätt tidigt också så vi fortsätter hålla tummarna!

Hon ammar 3 ggr på natten, försöker att vagga henne först och ibland har hon somnat om av det. Har testat att ge henne vatten istället men det gjorde ingen skillnad. Vill inte börja ge nåt annat då jag tänker att man måste kämpa med det sen då istället. Läste att de inte behöver äta något för näringens skull vid den här åldern. Har du några tips??
Svar på tråden BIM november 2016