• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mandypandy90
    Thorax skrev 2016-10-24 22:54:24 följande:
    Det är 13-15 dagar kvar till mens så det är tyvärr ingen graviditet än :/ tänkte testa på bim som borde komma som tidigast den 1/11

Har testat med äl innan från och till och då har den inte gett utslag såhär länge :/
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 19:34:48 följande:

Haha så jäkla skönt att det inte bara är jag xD

Hahaha bra att man inte är ensam med knäppa "tvångssyndrom"
    Men om du har BIM tidigast 1/11 så är det ju bara 8 dagar kvar till beräknad mens? Eller hur menar du? :)
  • äpplelina

Hoppar in här jag mä! Bim 11/11 första försöket, så jag väntar spänt med pirr i magen????

• FrökenE1985

Jag har ett litet förslag. Ni som vill vara med på bim-listan, kan man inte göra en egen tråd enbart för själva listan. Har sett att man gjort så förut, och tänker att det tar så mycket plats i tråden. Vad säger ni? Själv är jag mer intresserad av vad som händer i våra kroppar under tiden vi inväntar äl och bim m.m. Blir lite tradigt att behöva scrolla förbi listan så ofta.

• Treansresa
    FrökenE1985 skrev 2016-10-25 01:41:46 följande:

Jag har ett litet förslag. Ni som vill vara med på bim-listan, kan man inte göra en egen tråd enbart för själva listan. Har sett att man gjort så förut, och tänker att det tar så mycket plats i tråden. Vad säger ni? Själv är jag mer intresserad av vad som händer i våra kroppar under tiden vi inväntar äl och bim m.m. Blir lite tradigt att behöva scrolla förbi listan så ofta.

håller med dig=) är ju kroppen som är intressant att prata om nu=) 

här klassar jag nog kroppen som att äl har varit så nu börjar den långa väntan!
  • Thorax
    Mandypandy90 skrev 2016-10-24 23:51:29 följande:

Men om du har BIM tidigast 1/11 så är det ju bara 8 dagar kvar till beräknad mens? Eller hur menar du? :)

Ja men jisses det har du ju rätt i, äl är ju den 6e. Varför har jag fått för mig den 1a för hahaha
  • Ruffs

Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?

Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.

• anonymis3ns

Fasiken, bim enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :(

• Thorax
    Ruffs skrev 2016-10-25 08:39:34 följande:

Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?

Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.

Råkade trycka på nån av tummarna, såg inte vilken då telefonen är så sjukt liten.

Träna kan du göra utan problem fram tills magmusklerna börjar dela på sig. Då får man vara mer försiktig med dom men de finns bra övningarna så man inte behöver sluta helt.

Det påverkar inte om du vill bli gravid eller ej. Gör det du brukar bara :)
  • Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-10-25 01:41:46 följande:

Håller också med. Listan kommer bli rätt lång gissar jag på sån på så då kan de bli jobbigt att skrolla igenom den flera gånger
Svar på tråden BIM november 2016