• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Thorax
    Nykär15 skrev 2016-10-25 13:26:53 följande:

Vilken tid testade du idag? Man ska inte ta ÄL-test på morgonurin som du kanske säkert redan vet. Det är ju dagarna innan som är de viktigaste. Samma dag du får fast gubbe så släpper ju ägget inom 24-48 timmar så borde ju inte vara försent om ni har sex direkt på torsdag. 

Fast det är rekommenderat att är det första gången man använder äl stickor ska man testa 3 gånger om dagen då alla släpper sitt ägg olika.

Vissa på morgonen, vissa på eftermiddagen och vissa på kvällen. Jag tex måste testa på morgonen för att få bäst resultat :)

Sen när man vet när de är bästa tiden på dygnet så räcker det med att bara testa den tiden. Gärna samma tid också
  • Nykär15
    Thorax skrev 2016-10-25 14:34:37 följande:
    Fast det är rekommenderat att är det första gången man använder äl stickor ska man testa 3 gånger om dagen då alla släpper sitt ägg olika.

Vissa på morgonen, vissa på eftermiddagen och vissa på kvällen. Jag tex måste testa på morgonen för att få bäst resultat :)

Sen när man vet när de är bästa tiden på dygnet så räcker det med att bara testa den tiden. Gärna samma tid också

Ja så är det absolut, så har jag med gjort under en hel cykel för att se hur det varierar och vad som är bäst för mig. Så jag testar ex alltid kl 17. Och min topp är väldigt kort så jag har lätt att missa den, men ser jag starkaste och sen svagare dagen efter vet jag att den har varit. Har ju ändå blivit gravid 4 ggr så ÄL har jag ju och den stämmer i relation till hur jag testat iaf. Men gäller väl hitta sin egen cykel och känna den så blir det ju mindre och mindre testande. Jag kan ex ta test samma dag och dagen efter bara, känner ÄL väldigt tydligt. Men vill ha det bekräftat så jag vet exakt när BIM är.

Men generellt säger ju de flesta att man får bäst resultat när man vart uppe några timmar. Men som jag skrev till henne så vet jag inte just vad hennes test har för instruktioner. 

• Thorax
    Nykär15 skrev 2016-10-25 14:50:05 följande:

Ja så är det absolut, så har jag med gjort under en hel cykel för att se hur det varierar och vad som är bäst för mig. Så jag testar ex alltid kl 17. Och min topp är väldigt kort så jag har lätt att missa den, men ser jag starkaste och sen svagare dagen efter vet jag att den har varit. Har ju ändå blivit gravid 4 ggr så ÄL har jag ju och den stämmer i relation till hur jag testat iaf. Men gäller väl hitta sin egen cykel och känna den så blir det ju mindre och mindre testande. Jag kan ex ta test samma dag och dagen efter bara, känner ÄL väldigt tydligt. Men vill ha det bekräftat så jag vet exakt när BIM är.

Men generellt säger ju de flesta att man får bäst resultat när man vart uppe några timmar. Men som jag skrev till henne så vet jag inte just vad hennes test har för instruktioner. 

Ville bara förtydliga lite :) absolut inget illa menat.

På min är den som starkast på morgonen i vanliga fall sen börjar dala.

Förutom denna gång då den irritersamtp nog är stark 2 dagar och sänker sig sjukt långsamt

Ja det är så skönt när man lärt sig den utantill :) kan nästan ställa klockan efter den ju hahaha

Men som du säger så skönt när man inte behöver 2-3 veckors förbrukning av tester längre utan räcker med 2-3 st bara
  • Nykär15
    Thorax skrev 2016-10-25 15:06:42 följande:
    Ville bara förtydliga lite :) absolut inget illa menat.

På min är den som starkast på morgonen i vanliga fall sen börjar dala.

Förutom denna gång då den irritersamtp nog är stark 2 dagar och sänker sig sjukt långsamt

Ja det är så skönt när man lärt sig den utantill :) kan nästan ställa klockan efter den ju hahaha

Men som du säger så skönt när man inte behöver 2-3 veckors förbrukning av tester längre utan räcker med 2-3 st bara
    Ja det är superskönt! Denna cykel började jag testa på CD10 (brukar ha ÄL på dag 12) mest för att ha bättre koll efter MA. Förra månaden kom den först på dag 21, men känner att den är mer i fas nu och bör bli positivt snart. 
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-25 14:20:32 följande:

Ja ok konstigt då inga av de andra är så. Men som sagt, ingen erfarenhet av digitala alls. 

Vilken dag i cykeln är du på? Jag tror att om du väntar ÄL på lördag först så är det nog lite tidigt att det blir redan i morgon. Jag har ju halvstarka i många dagar men sen blir det positivt under några få timmar bara. Men som idag är jag på dag 12, den dag jag brukar få ÄL, men gissar den är några dagar senare denna cykel (kan vara så efter MA/mf) 

Men att ÄL skulle komma tidigare har inte hänt för mig iaf, Så har du en relativt regelbunden cykel så tror jag du kan vara lugn och att mannen hinner hem, och att du kommer ha blinkande fram till fredag eller så. 

Tack för svar! Är på cykeldag 19. Har lång cykel, de tre senaste månaderna har äl kommit på cd 25, 21 och 22. Hoppas verkligen äl inte kommer innan torsdag, helst inte redan då heller!
  • Sörensen

Hoppar också in här, så skönt och se att man inte är själv med alla tankar som flyger runt!

BIM 17/11 :)

• Bakmamma
    SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

Hej

Jag har också BIM 2/11. Förta försöket nu. Håller tummarna för oss.
  • SBernin
    Bakmamma skrev 2016-10-25 17:50:42 följande:

Hej

Jag har också BIM 2/11. Förta försöket nu. Håller tummarna för oss.

Vad spännande!! Planer på att ta något test innan BIM ? :)

Håller tummarna!!
  • Nova2014
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 16:11:03 följande:

Typ samma som mig :D har ÄL om en vecka idag, BIM 13 november :D har väntat länge på ÄL nu, sex år haha :P men tror nog att väntan på BIM blir värre ;D

Haha ja denna väntan alltså! Men nu håller vi tummarna att det resulterar i plus :)
Svar på tråden BIM november 2016