• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • FrökenE1985
    Thorax skrev 2016-10-25 08:51:18 följande:

Håller också med. Listan kommer bli rätt lång gissar jag på sån på så då kan de bli jobbigt att skrolla igenom den flera gånger

Ja men precis. De andra posterns försvinner liksom mellan alla uppdaterade listor.
  • sweetcandy
    waattos skrev 2016-10-24 22:45:17 följande:
    Att dem inte funkar som gravtest förstår jag haha. Men båda strecken var lika svaga, alltså dem var inte starka streck någon av dem :) vet inte hur jag ska tolka det. Tidigare har det varit ett starkt streck och nu var det två "svaga".. hade ÄL symtomer dagen innan detta test viss två svagare streck. Nu är allt som bortblåst och jag mår illa!
    Ah dåså haha, många tror att det är som på ett grav test att teststrecket bara behöver synas. Och jag ska ju inte va den, det trodde jag också när jag använde äl tester 1:a gången Hahaha! Tills jag läste anvisningar en gång till och såg att dom måste vara lika starka :P

Oj de har jag nog aldrig vart med om :) men då kanske det va äl. Är ju så olika beroende på märke! Skulle det vara graviditet borde strecken vara kvar tycker man!

Jag provade med äl tester när jag va gravid med yngsta bara för skoj skull och för att jag jade tester kvar. Då vart de två starka streck! :D
  • anonymis3ns

Skriver igen då jag skrev fel tidigare.. skrev då bim istället för beräknad äl. Ursäkta förvirringen!

Fasiken, beräknad äl enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :( Någon med erfarenhet av dessa tester?

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-25 13:04:55 följande:

Skriver igen då jag skrev fel tidigare.. skrev då bim istället för beräknad äl. Ursäkta förvirringen!

Fasiken, beräknad äl enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :( Någon med erfarenhet av dessa tester?

Vilken tid testade du idag? Man ska inte ta ÄL-test på morgonurin som du kanske säkert redan vet. Det är ju dagarna innan som är de viktigaste. Samma dag du får fast gubbe så släpper ju ägget inom 24-48 timmar så borde ju inte vara försent om ni har sex direkt på torsdag. 
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-25 13:26:53 följande:

Vilken tid testade du idag? Man ska inte ta ÄL-test på morgonurin som du kanske säkert redan vet. Det är ju dagarna innan som är de viktigaste. Samma dag du får fast gubbe så släpper ju ägget inom 24-48 timmar så borde ju inte vara försent om ni har sex direkt på torsdag. 

Med detta test står det specifikt att man ska testa efter den längsta sömnperioden. Är mest orolig att jag ska få fast imorgon. :(
  • lisohl
    Ruffs skrev 2016-10-25 08:39:34 följande:

Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?

Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.

Att träna som vanlig motionär är endast bra då det sänker stressnivån i kroppen bl a. Att träna v ä l d i g t  hårt under en längre tid (nu pratar vi i stort sett elitnivå) kan göra att ägglossningen uteblir vilket vi ju inte vill. ;) När man blivit gravid kan man träna på som vanligt under första trimestern för att sedan göra lite justeringar efter det.
  • KCEG

Den elaka och jobbiga tant röd kom idag, så jag hoppar in här. 
    Så ledsamt och tråkigt och just idag är besvikelsen total. Fyyy! 

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-25 13:36:41 följande:
    Med detta test står det specifikt att man ska testa efter den längsta sömnperioden. Är mest orolig att jag ska få fast imorgon. :(

Ja ok konstigt då inga av de andra är så. Men som sagt, ingen erfarenhet av digitala alls. 

Vilken dag i cykeln är du på? Jag tror att om du väntar ÄL på lördag först så är det nog lite tidigt att det blir redan i morgon. Jag har ju halvstarka i många dagar men sen blir det positivt under några få timmar bara. Men som idag är jag på dag 12, den dag jag brukar få ÄL, men gissar den är några dagar senare denna cykel (kan vara så efter MA/mf) 

Men att ÄL skulle komma tidigare har inte hänt för mig iaf, Så har du en relativt regelbunden cykel så tror jag du kan vara lugn och att mannen hinner hem, och att du kommer ha blinkande fram till fredag eller så. 

• Srce

Jag fick fast gubbe idag. Vet inte hur det är med andra ÄL-tester, men CL digitalt ska man som du skrev, ta på morgonurinen. Hur är det nu om man fick fast gubbe idag och har sex, räcker det eller bör man försöka pricka in nån mer gång, i så fall när?

• Nykär15
    KCEG skrev 2016-10-25 14:07:43 följande:

Den elaka och jobbiga tant röd kom idag, så jag hoppar in här. 
    Så ledsamt och tråkigt och just idag är besvikelsen total. Fyyy! 

Usch o fy....alltid lika deprimerande. Känner igen ditt nick..ni har försökt ett tag va? 
Svar på tråden BIM november 2016