• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • ohhello

Har idag fått beskedet att jag har borrelia och måste äta antibiotika. Tror ni det kommer försämra mina chanser denna månad? :(

• Heineken86
    ohhello skrev 2016-10-24 20:31:20 följande:

Har idag fått beskedet att jag har borrelia och måste äta antibiotika. Tror ni det kommer försämra mina chanser denna månad? :(

En ren gissning, men det tror jag inte att det gör.
  • waattos

Jag förstår ingenting... Igår (söndag) när jag tog ÄL var det ett "svagt positivt" svar.. vi hade lite vuxenmys på lördagkväll.. mina symtomer för ägglossning slutade redan på lördagen. (Brukar sitta i längre) och jag har mått väldigt illa hela dagen idag! Jag hade inte ens några tydliga streck på ÄLtestet och är inte ens säker på om jag haft min ÄL ännu, så jag fortsätter testa nu kommande dagar.

Men min fråga... OM jag (skulle ha haft sån sjuk tur) nu skulle vara gravid, vilket jag inte tror... och blivit det i dem "fertila" dagarna... kommer testet att visa ägglossning i huvudtaget då? Jag är så förvirrad!!!

• Väntar på magen
    waattos skrev 2016-10-24 21:29:27 följande:

Jag förstår ingenting... Igår (söndag) när jag tog ÄL var det ett "svagt positivt" svar.. vi hade lite vuxenmys på lördagkväll.. mina symtomer för ägglossning slutade redan på lördagen. (Brukar sitta i längre) och jag har mått väldigt illa hela dagen idag! Jag hade inte ens några tydliga streck på ÄLtestet och är inte ens säker på om jag haft min ÄL ännu, så jag fortsätter testa nu kommande dagar.

Men min fråga... OM jag (skulle ha haft sån sjuk tur) nu skulle vara gravid, vilket jag inte tror... och blivit det i dem "fertila" dagarna... kommer testet att visa ägglossning i huvudtaget då? Jag är så förvirrad!!!

Är inte så hemma på detta med ägglossningstest, men har läst om dom som fått positivt utslag på dessa när dom varit gravida. :) Så stämmer det så finns det ju en chans att dom kam visa något :)
  • sweetcandy

Hej!
    Hoppar in här!

Fick missfall i förra veckan här (tidigt i V5+4), så det får bli nytt försök så snart det skuta blöda, men de känns som att det börjar avta! Så jag borde ha nästa BIM någon gång i november!

Är mamma till 2pojkar! Vår Goa 3åring och hans lillebror som skulle fyllt 1 nyligen. Men som tyvärr somna in och förlora kampen mot en blodsjukdom vi tydligen är bärare på (vi visste inte om detta sen innan) så blir det en ny graviditet blir det moderkaksprov i v11 ca!
    Står även i kö för att göra PGD om vi inte skulle lyckas själva!!

Lycka till alla <3

• sweetcandy
    waattos skrev 2016-10-24 21:29:27 följande:

För att ett ÄL test ska vara positivt så måste båda strecken vara minst lika starka. Då man alltid har LH hormon i kroppen så ger dom alltid eller oftast ett svagt utslag. Dom funkar alltså inte som graviditetstest. Så jag skulle fortsätta testa :)

Rekommenderar starkt att även prova med digitala tester.

Jag brukar köra såna billiga stickor tills jag ser en stegring, då går jag över till digitala!
  • sweetcandy
    sweetcandy skrev 2016-10-24 22:39:40 följande:
    För att ett ÄL test ska vara positivt så måste båda strecken vara minst lika starka. Då man alltid har LH hormon i kroppen så ger dom alltid eller oftast ett svagt utslag. Dom funkar alltså inte som graviditetstest. Så jag skulle fortsätta testa :)

Jag brukar köra såna billiga stickor tills jag ser en stegring, då går jag över till digitala!
    (Sen kan man såklart få pos ÄLtest om man är gravid, men det måste även då vara lika starka streck)
  • waattos
    sweetcandy skrev 2016-10-24 22:39:40 följande:

Att dem inte funkar som gravtest förstår jag haha. Men båda strecken var lika svaga, alltså dem var inte starka streck någon av dem :) vet inte hur jag ska tolka det. Tidigare har det varit ett starkt streck och nu var det två "svaga".. hade ÄL symtomer dagen innan detta test viss två svagare streck. Nu är allt som bortblåst och jag mår illa!
  • Thorax
    Mandypandy90 skrev 2016-10-24 18:47:49 följande:

ÄL test kan ju visa utslag hela månaden för vissa vad jag förstår men det kan även reagera när mens är på ingång och graviditet. Håller tummarna för det sistnämnda :):) när tänker du testa dig?

Det är 13-15 dagar kvar till mens så det är tyvärr ingen graviditet än :/ tänkte testa på bim som borde komma som tidigast den 1/11

Har testat med äl innan från och till och då har den inte gett utslag såhär länge :/
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 19:34:48 följande:

Haha så jäkla skönt att det inte bara är jag xD

Hahaha bra att man inte är ensam med knäppa "tvångssyndrom"
  • Thorax

BIM LISTA

Fia007: 1/11

Thorax: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

Svar på tråden BIM november 2016