• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-26 19:20:56 följande:

Men det betyder ju att ägget släpper om 24-48 timmar. Så det borde ju bli perfekt om ni får till det imorn kväll då.

Jo, jag vet. Men jag tänker att i värsta fall släpper det imorgon under dagen, och han kommer inte hem förrän imorgon midnatt. Lever ägget då? Jag blir så less och känner mig så negativ, men det är så typiskt. Tack för positivitet! :)
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-26 19:39:47 följande:

Jo, jag vet. Men jag tänker att i värsta fall släpper det imorgon under dagen, och han kommer inte hem förrän imorgon midnatt. Lever ägget då? Jag blir så less och känner mig så negativ, men det är så typiskt. Tack för positivitet! :)

Vad jag läst mig till så lever ägget i 12-24 timmar. Jag håller på dig! Se till att få till det när han kommer hem bara.
  • polly82
    Heineken86 skrev 2016-10-26 18:08:12 följande:
    men vattnigt ska ju va fertilt så det är ju bra. :)

Jag kan nog inte säg att jag haft något typiskt äggvitesekret heller, lotionflytningar däremot har jag nog. :)
    Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)
  • zion

Hej hoppar in här ?detta blir första försöket . mensen kom idag har oregelbunden mens på grund av pco men ska till gyn imorgon och se hur vi ska gå tillväga. Förhoppningsvis får jag pergotime redan denna cyklen så du blir bim nån gång i slutet av november.

• Bakmamma
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)

Jag har haft 0 koll på min mens...den har kommit när den kommit. Men nu inför första försöket nu så laddade jag hem en app på min Android mobil som heter Ladytimer. Jag knappade in min senaste mens och sen när den visade på äl så märkte jag även om mitt sekreterare att det blev förändrad. Vi hade sex dagarna runt detta datum och håller nu tummarna att det blir resultat.

Jah tror äl test är ploj och skapar bara stress och onödiga utgifter.

Prova ni med med appen och håll koll på sekretet och ha sex så kommer det nog ge lika bra resultat, och mer pengar till kommande bebis :)
  • waattos

Okej, nu börjar jag noja mig... hade ÄL känningar helgen som var, vi låg ganska mycket då.. det var 3-4 dagar tidigare än beräknad ÄL enligt appen. Även fast jag kände att ÄL var på G så visade testen inte direkt starka positiva svar. Jag tänkte att det nog var ett förprov på komma skall.. men nu idag visar appen ÄL och jag har inte den minsta känning för ÄL och det visar så negativt det bara kan, jag tar ÄL tester 2 ggr om dagen..

Någon dag efter ÄL känningarna och vi hade sex mådde jag sjukt illa. Nu är det som bortblåst, är lite öm mellan benen, känner det när vi har sex, men det är allt! Får väl fortsätta testa mig tills mensen kommer antar jag. Hoppas på att det var ÄL i helgen bara att testerna inte visa starka pos svar. Eller så kanske jag inte har ÄL överhuvudtaget :( Bolla idéer med mig!! Är nybörjare på detta!

• waattos

Glömde tillägga att jag fryser konstant men det är ju höst så det är väl inte så konstigt?? Haha

• Bakmamma
    waattos skrev 2016-10-26 21:18:37 följande:

Okej, nu börjar jag noja mig... hade ÄL känningar helgen som var, vi låg ganska mycket då.. det var 3-4 dagar tidigare än beräknad ÄL enligt appen. Även fast jag kände att ÄL var på G så visade testen inte direkt starka positiva svar. Jag tänkte att det nog var ett förprov på komma skall.. men nu idag visar appen ÄL och jag har inte den minsta känning för ÄL och det visar så negativt det bara kan, jag tar ÄL tester 2 ggr om dagen..

Någon dag efter ÄL känningarna och vi hade sex mådde jag sjukt illa. Nu är det som bortblåst, är lite öm mellan benen, känner det när vi har sex, men det är allt! Får väl fortsätta testa mig tills mensen kommer antar jag. Hoppas på att det var ÄL i helgen bara att testerna inte visa starka pos svar. Eller så kanske jag inte har ÄL överhuvudtaget :( Bolla idéer med mig!! Är nybörjare på detta!

Jag tror att många lägger för mycket fokus på äl tester. Skippa det och ha sex istället under perioden runt äl. Spermierna lever i flera dagar i kvinnan och det är många spermier i varje utlösning så sluta stressa och ha sex varannan dag i dagarna kring äl.

Min teori iaf och mina ssk lärare
  • Kåtisroinen
    Bakmamma skrev 2016-10-26 19:32:32 följande:

Jag har en fundering.

Jag är utbildad sjuksköterska och i vår utbildning så dömde lärarna ut ägglossnings test. Det är inget som behövs tyckte dom. Och jag funderar i samma bana då spermierna är så pass många per utlysning och dom lever i flera dagar i kvinnan. Om man då har samlag varannan dag iaf kring ägglossning så borde det ju inte göra ngn skillnad med ett ÄL test...?

Jag själv har aldrig provat äl test.

Gjorde nu vårt första försök att skaffa denna månad. Inväntar nu bim denna månad.

Jag är inte utbildad alls inom vården, men jag tänker exakt likadant som dig. Jag kör på Natural Cycles, köpte ett paket ÄL-tester för ganska längesen (när jag gick på prevent) eftersom att appen efterfrågade det. Lyckades aldrig på ett positivt sådant så la av. Nu har jag tre kvar som jag tänkte prova nu till helgen då jag enligt NC ska ha ägglossning. Mest bara för att jag har dem. Jag tror mest på att köra varannan dag under hela cykeln snarare än att försöka ligga mycket en vecka.

Däremot så litar jag faktiskt väldigt mycket på NC. Har kört nästan två år med den nu och vad gäller mensen så kommer den alltid på dagen (+/- en dag), så jag litar faktiskt på att ÄL stämmer ungefär med samma precision.

Första försöket nu i helgen! Har laddat till tusen :P Bara jag? Köpt nya underkläder, var hos frisören häromdagen och vaxade mig idag (aj! haha). Imorgon åker jag hem till min man, då jäklar :D
  • Kolan91
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag tempar och använder ff och försöker också kika efter sekret. Första månaderna tyckte jag liksom inte att det var någon skillnad var dag men efter några cyklar började jag faktiskt se ett tydligt mönster, men några trådiga äggviteliknande sekret har jag då aldrig skådat i trosorna/pappret/fingret där emot har jag vattnigt sekret dagarna innan äl :)

Om du sätter dig in lite mer i sekret ämnet och har tålamod är jag säker på att även du hittar dina signaler. Jag testade med äl tester också för att liksom få det bekräftat och det stämde varje gång :)

Efter att ha blivit en ff nörd har en helt ny värld öppnat sig. Hihi
Svar på tråden BIM november 2016