• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-25 15:19:41 följande:
    Tack för svar! Är på cykeldag 19. Har lång cykel, de tre senaste månaderna har äl kommit på cd 25, 21 och 22. Hoppas verkligen äl inte kommer innan torsdag, helst inte redan då heller!

Håller tummarna den väntar!

Jag är på CD13 idag, brukar ha på 12 men förra månaden på 21...den har inte kommit än så bara snällt vänta.

• Coco123

Jag hoppar in här:) Är inne på CD 34 och har äntligen fått temperaturstegring. Tempar varje morgon nu för ÄL testerna hinner ta slut när det blir så lång cykel, den varierar mellan 28-50 dagar. Så det är inte så lätt att hålla koll. Är inne på tredje försöket nu. Har inga barn sedan tidigare men sambon har ett. Fick MF i dec så efter det tog vi en paus med försökandet. Hoppas verkligen på denna månad!

• Persicca

Är på ÄL+ 4 nu. Jobbar natt så jag vaknade nyligen, med samma mensvärk som jag brukar få precis när jag ska ha mensen. Riktigt tydlig värk! Det börjar avta lite nu några minuter senare.

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-26 12:38:50 följande:

Håller tummarna den väntar!

Jag är på CD13 idag, brukar ha på 12 men förra månaden på 21...den har inte kommit än så bara snällt vänta.

Ja, blinkande gubbe även imorse.. och förhoppningsvis kommer inte den fasta gubben imorgon heller. Lite äl-sekret idag dock! :/

Ok! Kanske cykeln har ändrats sen mf? Hur ser dina tester ut då?
  • Clefairy

Jag försöker ju mig på det här med att tempa med fertility friend-appen, har bara testat det i en månad och med en vanlig endecimals-termometer, men imorse märkte jag att min temperatur gått upp från omkring 36,3 till 36,6. Jag hoppas att det betyder att jag har ägglossning nu, även om jag trodde att jag hade det typ i fredags eller lördags. Då tempade jag i och för sig inte, eftersom jag var iväg och träffade min kille. Tempen kanske var högre då också, att gårdagens bara var nån random lågtemp. Hoppas i alla fall att mina tempar fortsätter att vara höga så att jag kan tro på ägglossning! Har varit orolig över att jag inte skulle ha äl, inte av nån speciell anledning annat än att jag är en nojig själ. :)

En grej som är lite konstig med mig är att jag nog aldrig har sett att jag skulle haft äl-sekret, det där typiska äggvitesekretet som alla pratar om. Istället har jag bara väldigt vattnigt sekret. Har aldrig haft "lotionsflytningar" heller. Är någon som jag eller har verkligen ALLA dessa varianter av sekret? :/

Det är väl bara att vänta och se för mig antar jag, jag har inte så stora förhoppningar om denna cykel dock... En av mina vänner har just fått barn, det är ungefär världens sötaste baby och jag gråter inombords över att jag inte har barn på gång, haha. :)

• Heineken86
    Clefairy skrev 2016-10-26 17:26:07 följande:

En grej som är lite konstig med mig är att jag nog aldrig har sett att jag skulle haft äl-sekret, det där typiska äggvitesekretet som alla pratar om. Istället har jag bara väldigt vattnigt sekret. Har aldrig haft "lotionsflytningar" heller. Är någon som jag eller har verkligen ALLA dessa varianter av sekret? :/

men vattnigt ska ju va fertilt så det är ju bra. :)

Jag kan nog inte säg att jag haft något typiskt äggvitesekret heller, lotionflytningar däremot har jag nog. :)
  • anonymis3ns

Såklart äl-testet var positivt nu ikväll, min kille är bortrest till imorgon kväll. :( Orkar inte!!!!

• FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-26 18:17:02 följande:

Såklart äl-testet var positivt nu ikväll, min kille är bortrest till imorgon kväll. :( Orkar inte!!!!

Men det betyder ju att ägget släpper om 24-48 timmar. Så det borde ju bli perfekt om ni får till det imorn kväll då.
  • Bakmamma

Jag har en fundering.

Jag är utbildad sjuksköterska och i vår utbildning så dömde lärarna ut ägglossnings test. Det är inget som behövs tyckte dom. Och jag funderar i samma bana då spermierna är så pass många per utlysning och dom lever i flera dagar i kvinnan. Om man då har samlag varannan dag iaf kring ägglossning så borde det ju inte göra ngn skillnad med ett ÄL test...?

Jag själv har aldrig provat äl test.

Gjorde nu vårt första försök att skaffa denna månad. Inväntar nu bim denna månad.

Svar på tråden BIM november 2016