• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)

Jag kör inga tester. Vill inte att det ska kännas för vetenskapligt. Tänker att ägglossning sker där nån gång i mitten och exakt när den sker är inte så viktigt. Vi försöker ha sex varannan till var tredje dag under hela den mensfria perioden så tycker chanserna borde va okej ändå. :)
  • Svelin

Äääntligen kan jag skriva in mig på listan. Hade ett MF förra cykeln och visste inte om det skulle ställa till äl, men nu har äl varit och bim är på tisdag. Jag har en lutealfas på bara sju dagar så jag kör med progesterall för andra gången. Nu hoppas jag att krämen ska hjälpa som den verkade göra förra månaden utan mf då vill säga.

BIM LISTA

Fia007: 1/11

Thorax: 1/11

Svelin: 1/11, 35 år, tredje barnet, sjunde försöket.

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Persicca: 6/11 25 år. Första försöket. Första barnet.

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

• Bakmamma

Testade neg idag bim - 6 dagar. Så besviken. Men försöker tänka att ännu finns det en chans.

• zion

Pergotime utskrivet så nu satsar vi på äl om 14 dagar och bim blir runt den 25 november

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-26 16:44:36 följande:
    Ja, blinkande gubbe även imorse.. och förhoppningsvis kommer inte den fasta gubben imorgon heller. Lite äl-sekret idag dock! :/

Ok! Kanske cykeln har ändrats sen mf? Hur ser dina tester ut då?

Igår var det klart starkare, jämför man med förra månaden så var det i jämförbar styrka med dagen före ÄL, så stämmer det så borde jag ha positivt i em. Så hoppas det för då är den nästan i fas denna gången om den kommer på dag 14 mot 12 som annars. Det hade känts skönt. Men kan likaväl ta en dag till, vi får se. 

Men skönt för dig att den fortfarande blinkade bara så hinner ju mannen hem igen Glad känns ju skit att känna stress över att ev missa en ÄL, de är ju så himla viktiga!

• LAVISA

Hej! Jag hoppar in lite sent här! Jag är 24 år och försöker nu bli gravid tillsammans med min sambo (25år). Första försöket nu och BIM 23/11. Hoppas!! 

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-27 11:00:58 följande:

Igår var det klart starkare, jämför man med förra månaden så var det i jämförbar styrka med dagen före ÄL, så stämmer det så borde jag ha positivt i em. Så hoppas det för då är den nästan i fas denna gången om den kommer på dag 14 mot 12 som annars. Det hade känts skönt. Men kan likaväl ta en dag till, vi får se. 

Men skönt för dig att den fortfarande blinkade bara så hinner ju mannen hem igen  känns ju skit att känna stress över att ev missa en ÄL, de är ju så himla viktiga!

Okej, skönt! Hoppas du har äl idag eller imorgon då. Jag antar att ni ligger på!? ;)

Jag är rätt less nu. Postivt äl-test på sticka igårkväll, fast smiley imorse och fortfarande postivt på äl-sticka nyss. Det bästa vore ju självklart om vi haft sex igår. Är inatt försent tro? Ägget lever ju inte så länge. :( Känns som att jag missar precis. Vi hade sex i måndags, och sedan blir det sent ikväll och förmodligen imorgon. Vad är mina chanser tro?
  • Bakmamma
    SBernin skrev 2016-10-25 18:33:52 följande:
    Vad spännande!! Planer på att ta något test innan BIM ? :)

Håller tummarna!!
    hej jag testade imorse och grav testet visade neg. Efter ngn timme så fick jag en mensliknande blödning i toaletten. Vet inte om detta kan vara mens redan eller om det är en nidblödning :/
  • Nykär15
    Bakmamma skrev 2016-10-27 12:25:30 följande:
    hej jag testade imorse och grav testet visade neg. Efter ngn timme så fick jag en mensliknande blödning i toaletten. Vet inte om detta kan vara mens redan eller om det är en nidblödning :/

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

anonymis3ns skrev 2016-10-27 11:27:25 följande:
    Okej, skönt! Hoppas du har äl idag eller imorgon då. Jag antar att ni ligger på!? ;)

Jag är rätt less nu. Postivt äl-test på sticka igårkväll, fast smiley imorse och fortfarande postivt på äl-sticka nyss. Det bästa vore ju självklart om vi haft sex igår. Är inatt försent tro? Ägget lever ju inte så länge. :( Känns som att jag missar precis. Vi hade sex i måndags, och sedan blir det sent ikväll och förmodligen imorgon. Vad är mina chanser tro?

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL Flört har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon Glad

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:42:26 följande:

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL  har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon 

Skönt att höra! Vet du hur snart äl-stickan blir negativ efter att ägget släppt?
Svar på tråden BIM november 2016