• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Anonym (S)

Åh vilken mysig idé från din man Angelina89! :) barnlängtan går ju liksom inte att "få bort", så ett litet mysigt plagg kan ju stilla det för en stund kanske, hehe. Jag tror nästan jag ska våga mig på att köpa ett litet neutralt plagg snart, för att faktiskt få känna lite lycka i förväg.

Jag och min sambo har nu sagt att jag ska sluta äta ppiller från och med i april, så det är ju faktiskt inte så länge till ändå :D jag har varit gravid en gång tidigare, för ca 1,5 år sedan men valde att göra abort, vilket vara det bästa beslutet. Men jag tror därför att jag kommer ha lätt att bli gravid, hoppas hoppas iaf..

Lite komiskt FrökenJ90, jag var också tillsammans med en annan man fram tills i början av detta år, gjorde slut i mars. Han var minst sagt en otrevlig typ.. har tagit mig några timmar hos psykologen för att bearbeta hur han behandlade mig. MEN jag har en fantastisk pojkvän idag och det är jag så tacksam för.

• FrökenJ90

Ja det kanske kan stilla en längtan liiite om man köper något litet för att då vet att det snart är dags iallafall ^^

Vad jobbigt för dig att ditt ex behandlade dig illa. Det kan jag väl inte säga att mitt gjorde, mer än att datorn prioriterade högre än mig. Hoppas att du mår bättre nu och att du känner dig lycklig med din nuvarande :)

• löparenbe

Åhl blir avundsjuk på er som ska börja nu bara om några månader.. Jag räknar ju ner som det är nu haha- Sluta med p-piller i juli/augusti.. :D Något galet är att jag börjat drömma om hur jag berättar för min man att vi är gravdia. Längtar för mycket då kanske?

Barnkläderna var en rolig ide.. men tror det skulle göra mig tokig och jag skulle bara längta ännu mer :P 

En av mina närmaste kompisar har precis börjat försöka. Kommer ju bli galet avundsjuk på henne om hon blir gravid nu. SEN självklart överlycklig också :D 

• Angelina89

Ja det funkar iaf lite för mig! Men det är skönt att läsa om andra som oxå längtar mycket! Har känt mig så ensam i min längtan. Alla runt omkring oss säger alltid att vi har ju mycket tid på oss och att det inte är någon brådska men jag längtar ju nu!

• FrökenJ90

Jag drömmer ofta om att jag är gravid, man är ju helt knäpp på det sättet :P man längtar ju så mycket så att det är sjukt. Vi har inte bestämt exakt när vi ska börja dock, men vi båda vill att det ska ligga en liten i magen nästa jul och man får ju ändå räkna med att det tar lite tid så till våren/sommaren någon gång tror jag.

Känner inte att jag heller har någon som förstår hur extremt mycket man längtar. Folk tycker att man fortfarande är så ung. Jag tycker jag är lagom för att få barn. Hur gamla är ni?

• Angelina89

Vi har bestämt att jag ska sluta med mina p-piller i slutet av februari för att hinna får ur alla hormoner och börja försöka i april nån gång :)

Nej precis, alla tycker att man är så ung och har tiden med sig. Men det spelar ju ingen roll tycker jag, längtar man så gör man, oavsett ålder! Jag är 27, fyller 28 i februari. Ni andra?

• Anonym (S)

Ja som tur är behandlar min nuvarande pojkvän mig väldigt bra, med den kärlek och respekt jag tycker ska finnas i ett förhållande :)

Vet ni.. idag köpte jag ett litet bebisplagg! Haha känner mig nästan olaglig (?), men tycker att jag kan få börja njuta redan nu. Bara man inte blir tokig och glömmer leva nu ;) visade pojkvännen när jag kom hem, hans kommentar var "men vad gullig du är". Jag frågade om han inte fick panik, "jo lite men jag håller det inne" svarade han haha ;) jag är 22 och han 25år.

• FrökenJ90

Ja och jag bryr mig inte om att jag har "gott om tid på mig". Längtan är alldeles för stor.

Åh vad mysigt! Jag var inne på Lindex igår och tittade. Vågade inte köpa något än. Känns som att man inte borde men vill ju såå gärna. Vad tror ni? Ska man avvakta?

• Virrepannan

Himla trevligt med en sån här tråd, jag som trodde jag var ensam om detta..

Min kille och jag träffades för bara tre månader sen, efter att ha pratat över nät och sms ett tag. Jag gjorde väldigt klart för honom direkt att barn ska här bli, men han är som en filbunke och tycker att "det löööööser sig". Känns otroligt bra med honom, och bortsett från att han jobbar mycket så vet jag att han kommer bli en jättefin pappa. Räckte med att se honom med hans kusinbarn för att hjärtat skulle smälta på mig :)

Jag har velat ha barn i många år (87:a), men är väldans glad att det inte blivit så än, för då hade jag stått där själv nu. Kommer få rodda mycket själv ändå i framtiden, men det är helt okej.

Har funderat på detta typ dygnet runt ett bra tag, går till och med och skjuter handtrucken på jobbet framför mig och fantiserar att det är en barnvagn jag går med, så jag hoppas killen hänger med på tåget så småningom. Jag har kopparspiral, aldrig varit gravid förut, så det återstår att se hur lång tid som behövs. Jag hoppas på en tidig vårbebis 2018, så nån gång under mars-april kan vara läge att ta ut spiralen. Så kanske det krånglar, det vet man aldrig..

Inte haft nån tanke på att köpa bebisplagg, men jag går mer än gärna förbi bebistillbehörshyllan på Ica och sneglar lite.

Som sagt, kul med den här tråden!

• Anonym (S)

Välkommen hit Virrepannan!:) Vad roligt det ska bli att följa varandra! Tänk vad kul om vi lyckas följa varandra hela våren/sommaren o ända fram till plus!

Alltså, resultatet av att jag köpte ett bebisplagg blev ett enormt sug efter att köpa meer haha... men tänker att typ ett plagg i månaden är ändå ok fram till plusset ;)

En fråga - är det bara jag som läser massa av graviditetstrådar här på FL? Kollar dagligen i "BF juli 2017" grupper t.ex. och "BIM 15-33 dec" grupper hehe

Igår blev det äntligen klart att jag har heltidsjobb januari-juni och kanske även förlängt till december sen. HALLELUJAH kan jag känna eftersom det kommer höja min mammapenning :D

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?