• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Virrepannan
    Anonym (S) skrev 2016-12-22 08:42:01 följande:

Välkommen hit Virrepannan!:) Vad roligt det ska bli att följa varandra! Tänk vad kul om vi lyckas följa varandra hela våren/sommaren o ända fram till plus!

Alltså, resultatet av att jag köpte ett bebisplagg blev ett enormt sug efter att köpa meer haha... men tänker att typ ett plagg i månaden är ändå ok fram till plusset ;)

En fråga - är det bara jag som läser massa av graviditetstrådar här på FL? Kollar dagligen i "BF juli 2017" grupper t.ex. och "BIM 15-33 dec" grupper hehe

Igår blev det äntligen klart att jag har heltidsjobb januari-juni och kanske även förlängt till december sen. HALLELUJAH kan jag känna eftersom det kommer höja min mammapenning :D

Läser alldeles för mycket trådar, men på nått sätt så lindrar det längtan lite. Jag hade nog inte klarat av att köpa bebiskläder än, då blir jag knäpp. Men det slog mig igår att det faktiskt bara är fyra månader kvar tills vi kanske börjar försöka :):)

Grattis till jobbet!
  • FrökenJ90

Ja vi får kämpa så att vi alla kan hålla ihop. Var i landet bor ni? Glömde förresten skriva att vi båda är 26 år.

Jag läser också såå mycket trådar. Vet inte om det gör det hela bättre eller värre xD men kan inte låta bli.

Man får försöka stå ut. Men som du säger, kanske bara fyra månader kvar tills vi kan börja ^^

Kan inte bestämma mig för om jag vågar börja köpa saker eller inte.

• Anonym (S)

Tack Virrepannan :)

Skönt att man inte är ensam om att plöja gravid-trådar ;) fyra månader går ju faktiskt väldigt fort, i efterhand åtminstone hehe.

Vi bor i Småland, Kalmar län. Någon som finns i närheten? 

Jag har satt en regel att jag får köpa en sak i månaden tills jag blir gravid hehe, kommer ju sluta med p-piller i slutet av mars såå inte alls länge kvar :) min sambo ska dock åka utomlands i några veckor i februari så kommer känna mig såå ensam och barnlängtan lär ju vara min största sysselsättning då hehe..

• FrökenJ90

Ja men det där med att köpa en sak i månaden kanske är något att ha ^^ Ska överväga detta ^^ Fyra månader är ju inte sååå länge ändå (kan vi ju låtsas iallafall :P ) Så om man köper en sak i månaden så blir det 4 saker, om man nu har tur då. Annars kanske 5 eller 6 grejer. Eller nått. Jag försöker vara positiv iallafall ^^

Ah då kommer du ju ha såå mycket tid att tänka. Du får försöka hitta på saker. Det får vi alla göra. Så kaaanske tiden går lite fortare.

Bor tyvärr inte i närheten. Bor strax utanför Göteborg i Hallands län.

• Virrepannan

Jag har en galopperande längtan, och börjar inse att det inte har att göra med att "alla andra" skaffar barn (jäklar var mycket ul-bilder och gravidtillkännagivelser det ramlar in i fb-flödet..), utan att jag faktiskt har en Egen längtan efter att ha någon att bry mig om 24 timmar om dygnet. Tidigare har det mest varit en panik över att jag kommer bli sista kvinna på jorden att föda fram en liten, men det har verkligen mognat vidare med tiden.

Killen har sin hund på ett drygt halvår som han har med sig överallt, jag vill för tusan också ha någon att ta hand om och som är med mig överallt! Få se utvecklingen och vara med i vått och torrt, himmel så roligt det hade varit.

Jag bor i sydvästra Småland, precis på gränsen till Halland.

• Linda2barnsmamma

Hej. Hoppar in här med om det är okej. Kan ej säga att det blir till sommaren då jag slutat med p-sprutan för 4 veckor sen :)

Lite om oss.. jag är 26 , min man 27. Träffades 09 - Jan . Blev gravid 09 - mars med första. Gravid 10 - dec med andra :) nu försöker vi med nr 3

Gifte oss för 4 år sen. Så det här med att skaffa barn snabbt i ett förhållande , de gjorde vi. FÖRSTA gången vi hade sex med varandra blev jag gravid. Det funkade och håller fortfarande :)

Så ni som har relativt nya förhållanden , det kommer funka kanon

Nu hoppas jag inte vi behöver vänta till sommaren men det kan ta tid :) god jul !

• FrökenJ90

Välkommen in i tråden Linda2barnsmamma :) Var bor du någonstans?

Vad skönt att höra att du har en positiv historia kring att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Vi har, som jag berättat innan, inte bestämt exakt när vi ska börja. Men vi båda önskar att jag har en liten i magen till nästa jul och min sambo vill plugga klart. Så skulle gissa på att vi startar någon gång i vår/sommar.

Vad har ni för preventivmedel just nu? Vi kör med avbrutet (vet att det inte är helt säkert)

• Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-24 21:25:07 följande:

Hej. Hoppar in här med om det är okej. Kan ej säga att det blir till sommaren då jag slutat med p-sprutan för 4 veckor sen :)

Lite om oss.. jag är 26 , min man 27. Träffades 09 - Jan . Blev gravid 09 - mars med första. Gravid 10 - dec med andra :) nu försöker vi med nr 3

Gifte oss för 4 år sen. Så det här med att skaffa barn snabbt i ett förhållande , de gjorde vi. FÖRSTA gången vi hade sex med varandra blev jag gravid. Det funkade och håller fortfarande :)

Nu hoppas jag inte vi behöver vänta till sommaren men det kan ta tid :) god jul !

Sedärja ???? Hur kändes det att det gick så fort?
  • Linda2barnsmamma

FrökenJ90 skrev 2016-12-24 21:36:57 följande:

Välkommen in i tråden Linda2barnsmamma :) Var bor du någonstans?

Vad skönt att höra att du har en positiv historia kring att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Vi har, som jag berättat innan, inte bestämt exakt när vi ska börja. Men vi båda önskar att jag har en liten i magen till nästa jul och min sambo vill plugga klart. Så skulle gissa på att vi startar någon gång i vår/sommar.

Vad har ni för preventivmedel just nu? Vi kör med avbrutet (vet att det inte är helt säkert)

Tack så mycket :)

Ja det kan ju bli en bra julklapp nästa år.

Inget p medel. Hade p-spruta innan båda barnen oxå men då blev jag gravid inom 2 månader båda gångerna. Hann aldrig få någon mens. Men äl hade ja tydligen :)

Så nu e det mer händer det så händer det :)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-24 21:39:17 följande:

Sedärja ???? Hur kändes det att det gick så fort?

Hej. Nja de va väl både ock.. fick ju dock inte reda på att jag var gravid innan v.12 .. inga symtom o inga känningar alls

Vi hade känt varandra 3-4 månader innan vi blev ett par så vi tänkte mer , ja dom 4 månaderna o sen har man ju 9 månader på sig (dock bara 6) att lära känna varann mera ;)

Tror av min egen erfarenhet att man kanske inte hinner tröttna på varandra på samma sätt en om man levt många år ihop :) ( ta det absolut inte som något negativt att leva ihop länge innan )
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?