• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Janbanan1968x

Du har redan ett barn med missbrukaren och nu är du gravid igen. Varför har du ö.h.t. kontakt med pundaren? Det känns som om du inte riktigt vill inse sambandet mellan orsak och verkan.

• Anonym (Åsa)

Du verkar tyvärr inte villig att faktiskt läsa folks svar utan bara tolka in delar av vad vissa skriver. Att fortsätta skriva kommer inte leda till någon aha-upplevelse utan det verkar ha tagit stopp. Hade du tagit råd om du fått dem från en myndighet? En annan mamma? En annan medmissbrukare? Vems råd är du villig att lyssna på och faktiskt helhjärtat ta till dig? Ingens? Ingen på FL iaf?

• Anonym (Åsa)

Och är det så att du tagit ditt beslut redan så vet jag inte riktigt vad tråden handlar om längre.. :/

• Corn
    Janbanan1968x skrev 2016-12-20 11:57:59 följande:

Du har redan ett barn med missbrukaren och nu är du gravid igen. Varför har du ö.h.t. kontakt med pundaren? Det känns som om du inte riktigt vill inse sambandet mellan orsak och verkan.

För att han är pappan......?
    Anonym (Åsa) skrev 2016-12-20 11:58:03 följande:

Du verkar tyvärr inte villig att faktiskt läsa folks svar utan bara tolka in delar av vad vissa skriver. Att fortsätta skriva kommer inte leda till någon aha-upplevelse utan det verkar ha tagit stopp. Hade du tagit råd om du fått dem från en myndighet? En annan mamma? En annan medmissbrukare? Vems råd är du villig att lyssna på och faktiskt helhjärtat ta till dig? Ingens? Ingen på FL iaf?

Kanske för att jag knappt fått prata med någon som har nån som helst medkänsla eller förståelse?! Jag har INGEN. INGEN att prata med. Ingen att gråta hos, ingen som kan säga att allt blir bra, ingen som avlastar eller ingen som vill bolla tankar med mig. Istället möt jag av hårda dumförklarande ord. VARFÖR HAR JAG KONTAKT MED PUNDAREN ENS?!?!?!?!?

• Corn
    Anonym (Åsa) skrev 2016-12-20 12:03:44 följande:

Och är det så att du tagit ditt beslut redan så vet jag inte riktigt vad tråden handlar om längre.. :/

Ja tydligen är det det. Hej då.
  • Corn
    Förvirrad hjälp skrev 2016-12-20 12:26:32 följande:

Skriv ett meddelande till mig!

Ok.
  • Regndamen
    Corn skrev 2016-12-20 11:47:49 följande:

Öö, ja det är ju det jag gör. Jag gör abort mot min vilja i v 14 och han är inte en del av vårt liv längre.

Och om han kommer tillbaka skickar du iväg jonom?
  • Corn
    Regndamen skrev 2016-12-20 12:52:28 följande:
    Han sa "Fuck off, radera mitt nr" så jag antar det?
  • Anonym (Nej)
    Regndamen skrev 2016-12-20 12:52:28 följande:

Hon släppte ju in honom till sin dotter trots att han slagit henne när hon var gravid och trots att han försökt ta droger i hennes hem. Hon hade sex med honom oskyddat trots allt som hänt och det mest underliga: hon tycker att han är den finaste person hon vet trots att han skadar hennes dotter regelbundet, frivilligt och medvetet.

TS är så långt nere att hon inte förstår enkla, grundläggande prioriteringar.

Att jämföra pundarföräldrar med föräldrar som dricker på midsommar och tro att hennes förälskelse rättfärdigar det hon utsätter barnet för tyder på att hon helt tappat greppet som förälder. Hänger man med pundare så normaliseras ansvarslöshet.

Tyvärr så bli dotterns uppväxt det som blur hennes referensram i framtiden. För henne blir droger vardag och lite morfin jämförbart med en öl på midsommar :(
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar