• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (Oj)
    Corn skrev 2016-12-20 09:49:08 följande:
    Han är den finaste människan jag mött under all den där skiten. Det är det som är så sorgligt för jag kan inte prata med nån annan som med honom och ingen annan ser på mig på samma sätt. Hela skiten är bara en soppa.
    Fast du har ju ALDRIG träffat honom nykter så hur han egentligen är har du ingen som helst aning om!
    Skulle han bli "ren" kanske du inte skulle tycka om honom alls, vem vet?!
    Nu säger du ifs att han aldrig kommer sluta så du är kär i en drogpåverkad man som aldrig är vid sina sinnes bruk!
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 09:53:32 följande:
    Fast du har ju ALDRIG träffat honom nykter så hur han egentligen är har du ingen som helst aning om!
    Skulle han bli "ren" kanske du inte skulle tycka om honom alls, vem vet?!
    Nu säger du ifs att han aldrig kommer sluta så du är kär i en drogpåverkad man som aldrig är vid sina sinnes bruk!
    Men det ändrar ju knappast det jag känner?
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 09:36:22 följande:
    Var väldigt försiktig på mötet imorgon. Tänk på att dom har anmälningsplikt till soc och din livssituation skulle definitivt anmälas om vård eller myndighet fick reda på hur det ligger till!
    Vill inte skrämma upp dig utan bara råda dig!
    Vad är det dom ska anmäla? "Hej jag vill göra abort. Varför? Jag har redan ett barn och har noll stöd av någon i mitt liv."
  • Anonym (Oj)
    Corn skrev 2016-12-20 10:00:03 följande:
    Vad är det dom ska anmäla? "Hej jag vill göra abort. Varför? Jag har redan ett barn och har noll stöd av någon i mitt liv."
    Ja det kan räcka för en anmälan att du inte har något nätverk! Soc tar väldigt hårt på den saken!
    Då kommer soc troligen vilja utreda om du är i behov av "hjälp och stöd" i form av kontaktfamilj eller liknande.
    Nämner du pappans situation blir du garanterat anmäld.

Men i din situation kanske det faktiskt vore bra.
  • EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-20 09:37:49 följande:
    Du tror att du känner mig, sluta skriv som om du vet det.

1. Jag visste att han var missbrukare innan jag ens träffade honom. 
    2. Man väljer inte vem man blir kär i och jag vi klickade.
    3. Jag blev inte gravid med flit, men du kanske inte förstår vad jag skriver? Jag har skrivit det FLERA gånger. Det var inget jag försökte bli och ville inte bli. Han ville inte ens ha ETT barn, nånsin - alls.
    4. Jag ska börja ta ansvar istället. Ok. Istället för.....? Istället för att ensam ta hand om en ettåring och tog studenten precis innan hon föddes. Ok. Jag trodde att jag redan tog ansvar men så fel jag kan ha det.

Jag fick veta att jag var gravid nu i v 9. Jag hoppades nästan att det skulle vara något fel på KUB så jag hade en bra anledning att göra abort. Jag är snart i v 14. Jag ska göra abort på ett friskt barn för att PAPPAN är missbrukare.
    Men ja ja. Jag TAR MITT ANSVAR NU DÅ, som det så fint heter!
    1) Ja du visste att han var missbrukare. Det är HANS problem.
    Du kunde undvika att ha oskyddad sex med honom då han är en ansvarslös person. Eller krävt att han använde kondom. Du kunde sagt utan kondom ingen sex.

2) Det är INGEN i denna tråden som ha sagt det heller.
    Det folk har sagt till dig är att man kan tänka rationellt även om man är kär.  Du brister i rationellt tänkande.  Läser man dina inlägg överlag i tråden så har du ju inte visat ett enda prov på en enda rationell tanke.

3) Nej det är ingen som sagt att du blev gravid med flit. Du blev gravid genom din omdömeslöshet. Det är en otrolig skillnad mellan dessa två egenskaper.

4) När skall du begripa att du brister i ansvarstagandet när du tillåter en missbrukare träffa sitt barn påverkad.
    Ja att du tog studenten innan du födde ditt första barn är ju bra och fint.
    Dock så har det INGET med saken att göra med att du tillåter en missbrukare vara påverkad när det träffar sitt barn. Du har ju själv skrivit att han kan komma och hälsa på när han har morfin i kroppen och han är missbrukare. Så han är nu inte alltid nykter när han hälsar på barnet.
    Du har ju även visat stora prov på att du inte förstår skillnaden heller mellan "bruk" och "missbruk" också.
    Corn skrev 2016-12-20 09:56:52 följande:
    Som sagt man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
    Men bara för att du är kär i honom så kan man anamma rationellt tänkande.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Regndamen
    Corn skrev 2016-12-20 09:37:49 följande:

Du tror att du känner mig, sluta skriv som om du vet det.

1. Jag visste att han var missbrukare innan jag ens träffade honom. 

2. Man väljer inte vem man blir kär i och jag vi klickade.

3. Jag blev inte gravid med flit, men du kanske inte förstår vad jag skriver? Jag har skrivit det FLERA gånger. Det var inget jag försökte bli och ville inte bli. Han ville inte ens ha ETT barn, nånsin - alls.

4. Jag ska börja ta ansvar istället. Ok. Istället för.....? Istället för att ensam ta hand om en ettåring och tog studenten precis innan hon föddes. Ok. Jag trodde att jag redan tog ansvar men så fel jag kan ha det.

Jag fick veta att jag var gravid nu i v 9. Jag hoppades nästan att det skulle vara något fel på KUB så jag hade en bra anledning att göra abort. Jag är snart i v 14. Jag ska göra abort på ett friskt barn för att PAPPAN är missbrukare.

Men ja ja. Jag TAR MITT ANSVAR NU DÅ, som det så fint heter!

Du väljer hur du ska agera. Skydda din dotter från denna nannen. Du är förälder, du får fan börja ta ditt ansvar. Du resonerar som en 14-åring.
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 10:10:21 följande:
    Ja det kan räcka för en anmälan att du inte har något nätverk! Soc tar väldigt hårt på den saken!
    Då kommer soc troligen vilja utreda om du är i behov av "hjälp och stöd" i form av kontaktfamilj eller liknande.
    Nämner du pappans situation blir du garanterat anmäld.

Men i din situation kanske det faktiskt vore bra.
    Du menar att ALLA som tar hand om sina barn själva utan STÖD förtjänar att bli ANMÄLDA TILL SOC?!
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-20 10:35:36 följande:
    1) Ja du visste att han var missbrukare. Det är HANS problem.
    Du kunde undvika att ha oskyddad sex med honom då han är en ansvarslös person. Eller krävt att han använde kondom. Du kunde sagt utan kondom ingen sex.

2) Det är INGEN i denna tråden som ha sagt det heller.
    Det folk har sagt till dig är att man kan tänka rationellt även om man är kär.  Du brister i rationellt tänkande.  Läser man dina inlägg överlag i tråden så har du ju inte visat ett enda prov på en enda rationell tanke.

3) Nej det är ingen som sagt att du blev gravid med flit. Du blev gravid genom din omdömeslöshet. Det är en otrolig skillnad mellan dessa två egenskaper.

4) När skall du begripa att du brister i ansvarstagandet när du tillåter en missbrukare träffa sitt barn påverkad.
    Ja att du tog studenten innan du födde ditt första barn är ju bra och fint.
    Dock så har det INGET med saken att göra med att du tillåter en missbrukare vara påverkad när det träffar sitt barn. Du har ju själv skrivit att han kan komma och hälsa på när han har morfin i kroppen och han är missbrukare. Så han är nu inte alltid nykter när han hälsar på barnet.
    Du har ju även visat stora prov på att du inte förstår skillnaden heller mellan "bruk" och "missbruk" också.
    Corn skrev 2016-12-20 09:56:52 följande:
    Som sagt man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
    Men bara för att du är kär i honom så kan man anamma rationellt tänkande.
    Jag har alltid haft skydd. Jag hade skydd när jag träffade honom, jag hade skydd tills nu nyligen då jag var mellan skydd och vi träffades inte på länge då. Jag blev gravid första gången MED ett väldigt bra skydd. Funkade inte?
    Och ja den här gången var det jävligt korkat, det håller jag med om men det var bara att gilla läget. Det är komplicerat mellan oss och han är en väldigt komplicerad person. Nog sagt om det. Gravid är jag och bla bla bla.
    Omdömeslös är jag också och allt det där.

Ingen person är FARLIG med morfin i kroppen, som dessutom är övervakad.
    Men med det sagt, han kommer inte träffa barnet igen. Det har både han och jag sagt. Väljer han bort henne pga ett till barn så kan han dra åt helvete hur som helst.

• Corn
    Regndamen skrev 2016-12-20 10:47:12 följande:
    Du väljer hur du ska agera. Skydda din dotter från denna nannen. Du är förälder, du får fan börja ta ditt ansvar. Du resonerar som en 14-åring.
    Öö, ja det är ju det jag gör. Jag gör abort mot min vilja i v 14 och han är inte en del av vårt liv längre.
  • Anonym (Stå på dig!!)

Sluta lyssna på de som skriver här! Visa att du är stark och du klarar av detta!

Du kommer klara detta.... Med båda barnen <3

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar