• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Corn
    Jw83 skrev 2016-12-19 14:57:11 följande:
    Han är ju inte ren. Du låter ju honom umgås med dottern när han har tagit morfin.

Dessutom så är hans hjärna så skadad (om han knarkat sedan han var 10 år) att han fungerar som någon som är påverkad även om han inte tagit något precis innan.

Att han slagit dig och din pappa tyder ju på att han är farlig. Din uppgift är att ge ditt barn trygghet. Du trodde säkert att han aldrig skulle slå dig och du trodde säkert en massa andra bra saker om honom när du blev kär. Men du hade fel. En dag smäller han till sin dotter och du står brevid och säger "Det där trodde jag aldrig!".

Du bör inte heller ha oskyddat sex med narkomaner. Inte bara för att undvika att få fler barn utan även för att slippa få HIV eller andra könssjukdomar som påverkar ditt barn negativt.

Är man barnlös så får man umgås med vem man vill och ha sex med hur många narkomaner man än önskar. Då är det bara du som får stryk och blir negativt påverkad. Den "lyxen" har du inte längre.

Tänk även på det sociala arvet. Om ingenting förändras så kommer din dotter växa upp och med största sannolikhet själv börja knarka och/eller få barn som tonåring med en misshandlande narkoman :(

Jag tror tyvärr att abort är det bästa. Bättre att ett barn lider än att två gör det. Dessutom är dina chanser att ge ditt barn ett bättre liv större om du kan jobba snart och slipper fler band med pappan.
    Jag har inga sjukdomar, har testat mig massor och senast hos MVC. MEN självklart är det dumt att ha oskyddat sex!

Ja jag har låtit honom träffa henne med morfin i kroppen, något som jag inte märkt direkt och när han försökte smyga i sig mer åkte han ut,

Jag kan säga såhär, största anledningen till att han hållt sig borta är för att han är livröädd för att att göra något mot dottern. För att han är så rädd att han är sin pappa. Vilket han inte är. Och oavsett vad ni nu än tycker om det så är det svårt för MIG att bara skita i det och vara kall. Han har ingen pga sina missbruk, han har ingen för att han ALDRIG har haft någon.
  • Corn

Jaja..... ska på samtal på onsdag, så får jag väl en tid därefter. Är i 13+5 idag tror jag. Nån som gjort en abort i  v 14? Vill helst vara sövd och kommer storgrina om dom inte låter mig vara det!

• Valitesnäll

Vad mycket skit du har fått ta i denna tråd! Om folk ändå kunde peppa mer än att bara ösa skit utöver andra!

Jag tycker att du ska behålla om du nu så önskar det. Vi lever alla olika och har olika förutsättningar och det är inget som säger att det ena är så mycket bättre än det andra.

Du har ju iaf vett att inte låta pappan komma nära när han är påverkad vilket jag anser är det viktigaste. Sen kan folk kommentera hur mycket de vill om hur dumt det är att skaffa barn med en missbrukare... Ingen är perfekt och det ska alla komma ihåg! Vissa kanske egentligen inte har råd med barn men skaffar ändå, andra låter barn äta skitmat flera dagar i veckan, och ibland är man åt helvete för att man inte har en "kärnfamilj"... listan kan göras lång! Så länge man gör allt för att barnen ska må bra och att man själv mår bra så kommer det gå toppen!

• Anonym (Mamma)
    Corn skrev 2016-12-19 15:08:18 följande:

Jag har inga sjukdomar, har testat mig massor och senast hos MVC. MEN självklart är det dumt att ha oskyddat sex!

Ja jag har låtit honom träffa henne med morfin i kroppen, något som jag inte märkt direkt och när han försökte smyga i sig mer åkte han ut,

Jag kan säga såhär, största anledningen till att han hållt sig borta är för att han är livröädd för att att göra något mot dottern. För att han är så rädd att han är sin pappa. Vilket han inte är. Och oavsett vad ni nu än tycker om det så är det svårt för MIG att bara skita i det och vara kall. Han har ingen pga sina missbruk, han har ingen för att han ALDRIG har haft någon.

När du säger att det är svårt att vara kall, betyder det att du trots att det är svårt, kommer att vara kall?

Eller betyder det att du kommer att ge efter?

Den skillnaden är viktig att veta, eftersom det ena innebär att du tar ditt föräldraansvar, och skyddar ditt barn även om du gör dig själv illa.

Det andra innebär att du slipper vara kall, du behöver inte lida och barnet betalar priset för din svaghet. De vuxnas välmående går före barnets. Då tar man inte föräldraansvar.

Och nej, pappan ska hållas borta från barnet, det finns inget gott i att han träffar henne när han är nykter (eller nästan nykter). Psykisk misshandel är fruktansvärt och lämnar ärr på själen. Det vore nästan enklare om han slog henne, för det lämnar synliga spår och kan stoppas snabbare.

Och inte att glömma, du vet inte när han i jakt på kicken provar något nytt.

De räcker med en snedtändning när han i smyg på din toalett dragit i sig något, du hinner inte stoppa honom, och sedan...ja vad händer då? Han slår dig? Han slår barnet? Hur illa? Bestående skador? Dödligt våld? Du eller dottern?
  • Corn
    Valitesnäll skrev 2016-12-19 15:26:01 följande:

Vad mycket skit du har fått ta i denna tråd! Om folk ändå kunde peppa mer än att bara ösa skit utöver andra!

Jag tycker att du ska behålla om du nu så önskar det. Vi lever alla olika och har olika förutsättningar och det är inget som säger att det ena är så mycket bättre än det andra.

Du har ju iaf vett att inte låta pappan komma nära när han är påverkad vilket jag anser är det viktigaste. Sen kan folk kommentera hur mycket de vill om hur dumt det är att skaffa barn med en missbrukare... Ingen är perfekt och det ska alla komma ihåg! Vissa kanske egentligen inte har råd med barn men skaffar ändå, andra låter barn äta skitmat flera dagar i veckan, och ibland är man åt helvete för att man inte har en "kärnfamilj"... listan kan göras lång! Så länge man gör allt för att barnen ska må bra och att man själv mår bra så kommer det gå toppen!

Tack!! Ja... jag blir faktiskt förvånad över hur elaka folk kan vara här inne! Känns som att folk tar MIG som missbrukaren. Jag röker inte ens!
  • Corn
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-19 15:43:52 följande:
    När du säger att det är svårt att vara kall, betyder det att du trots att det är svårt, kommer att vara kall?

Eller betyder det att du kommer att ge efter?

Den skillnaden är viktig att veta, eftersom det ena innebär att du tar ditt föräldraansvar, och skyddar ditt barn även om du gör dig själv illa.

Det andra innebär att du slipper vara kall, du behöver inte lida och barnet betalar priset för din svaghet. De vuxnas välmående går före barnets. Då tar man inte föräldraansvar.

Och nej, pappan ska hållas borta från barnet, det finns inget gott i att han träffar henne när han är nykter (eller nästan nykter). Psykisk misshandel är fruktansvärt och lämnar ärr på själen. Det vore nästan enklare om han slog henne, för det lämnar synliga spår och kan stoppas snabbare.

Och inte att glömma, du vet inte när han i jakt på kicken provar något nytt.

De räcker med en snedtändning när han i smyg på din toalett dragit i sig något, du hinner inte stoppa honom, och sedan...ja vad händer då? Han slår dig? Han slår barnet? Hur illa? Bestående skador? Dödligt våld? Du eller dottern?
    Finns nog inget han inte tagit redan, han har favoriter och håller sig mest till dom och det är droger som lugnar ner eftersom att han har mycket i hjärnan. "Det går för snabbt" säger han. Och kan inte sova...
    Sällan han har tagit uppåt och då INTE här. Jag SER på honom.... tro mig. Jag har bott med människan.

Hur kan du ens säga att det vore bättre om han SLOG henne?!
  • Anonym (Katrin)
    Corn skrev 2016-12-19 13:59:58 följande:
    Tack! Ja jag är ju redan ensamstående, gör allt ensam med henne... Han har varit mer som en besökare, som nån kompis. Vad dottern har sett. När hon sen har sovit (sover hela nätterna) så är det något annat. Är hon vaken låter jag honom fokusera på henne...
    Men jag får ont i magen av den här tråden, hur i hela fridens dar ska du kunna försörja dig själv och två barn utan arbete??
  • Corn
    Anonym (Katrin) skrev 2016-12-19 16:06:35 följande:
    Men jag får ont i magen av den här tråden, hur i hela fridens dar ska du kunna försörja dig själv och två barn utan arbete??
    Jag är knappast den enda unga ensamstående utan jobb under en period i livet?
    Men oroa dig inte du, allt blir sååååå mycket enklare när jag tar livet av den ena!
  • Anonym (M)
    Corn skrev 2016-12-19 16:27:25 följande:

Jag är knappast den enda unga ensamstående utan jobb under en period i livet?

Men oroa dig inte du, allt blir sååååå mycket enklare när jag tar livet av den ena!

:/ friskt att skriva sådär..
  • Corn
    Anonym (M) skrev 2016-12-19 16:34:06 följande:
    :/ friskt att skriva sådär..
    Det är ju precis så det är. Folk hejjar på att döda ena, behåll andra. ALLT blir så mycket enklare då tydligen!
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar