• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    sobrio88 skrev 2017-04-19 09:15:05 följande:

Ja nu är jag supertrött och lätt illamående. Direkt efter detta ska jag på ett viktigt möte en timmes bilfärd bort. Börjar ångra att jag skulle göra det samma dag som detta...

Sist jag gjorde det hade jag sådan huvudvärk att jag sjukade mig resten av dagen.

Nu är jag klar och har ätit lunch. Klarar nog några timmar på jobbet ????.

Lycka till med mötet!
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-19 10:58:44 följande:

Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.

Någon som varit med om liknande eller har en ide om vad det kan vara?

Åt du ngn mäktigt igår till middag? Kan mkt väl vara magkatarr, men samtidigt cirkulerar konstiga magbaciller i min omgivning just nu.
  • Joline84

Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.

Så jobbigt! Fick nyligen så ont i magen, som magkatarr. Svimmade nästan efter jag ätit. Hade omeprazol hemma som tur var. Det försvann på ett par timmar. Mycket skumt som händer i magen nu!
  • Joline84

Vecka 26 nu! =) Mår för det mesta helt okej. Och magen är precis lagom. Nån som är med i nån BF juli grupp på Fb?

• Delilah2001

Tyckte inte heller glykosbelastningen var så farlig, men blev trött. Fick ligga i ett vilrum, och somnade en stund.

På tal om sova, sover inte alls bra, vaknar och är kissnödig flera gånger varje natt. Och ligga på rygg är obehagligt, får liksom sura uppstötningar.

Har massor att göra idag här hemma, men är så sjukt trött att jag måste sova en stund nu...

• GrönaDruvan
    Joline84 skrev 2017-04-19 11:42:30 följande:

Vecka 26 nu! =) Mår för det mesta helt okej. Och magen är precis lagom. Nån som är med i nån BF juli grupp på Fb?

Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!
  • GrönaDruvan

Låter som det jag hade i söndags natt.
    Vaknade och hade grymt ont. Fick ligga i nån slags fosterställning tills det värsta gick över. Väldigt obehagligt.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-04-19 11:08:53 följande:

Åt du ngn mäktigt igår till middag? Kan mkt väl vara magkatarr, men samtidigt cirkulerar konstiga magbaciller i min omgivning just nu.

Åt inget ovanligt till middag vad jag minns. Har varit helt inställd på att det inte är magkatarr bara för att jag är gravid. Men eg kan det ju såklart visst vara det! Har druckit mycket samarin på senaste, kan vara en bov.
  • Sosozo
    Joline84 skrev 2017-04-19 11:40:38 följande:

Så jobbigt! Fick nyligen så ont i magen, som magkatarr. Svimmade nästan efter jag ätit. Hade omeprazol hemma som tur var. Det försvann på ett par timmar. Mycket skumt som händer i magen nu!

Ja, mycket skumt händer! Kanske därför det är så svårt att läsa av kroppen och vad det är som pågår eg. Ska prova omeprazol. Tar du det fortfarande?
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-04-19 13:10:45 följande:

Låter som det jag hade i söndags natt.

Vaknade och hade grymt ont. Fick ligga i nån slags fosterställning tills det värsta gick över. Väldigt obehagligt.

Verkligen obehagligt. Hur har du kännt sedan dess, försvann det helt sedan eller har du fortfarande känningar? Mitt är bättre men långt ifrån borta.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny