BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Börjar också bli lite less på graviditeten nu. Blev lite extra tungt när värmen slog till med full kraft... Hela mina ben är fulla av åderbråck efter denna graviditet. Någon mer som lider av detta? Kommer behöva gå med stödstrumpor hela sommaren känns det som :( Kul när man inte ens har fyllt 28 år än...
V. 34+1. Så 5 v kvar. Jag är också jättetrött på att vara gravid. Har ingen energi, kan inte gå ut eller göra något för får sammandragningar så fort jag går och magen känns som en spärrballong. Väldigt spänd hela tiden. Går inte att sitta eller ligga bekvämt. Ständigt känsla av att vara uppblåst. Ständig kamp mot långsamma tarmar..
Men det ska väl vara såhär. På slutet blir man så less att man kan tänka sig vad som helst för att få ut bebben
Jag också!
Sover sjukt dåligt och är ständigt trött. Trött och trött på.
Sammandragningar som gör ont och är obehagliga. Känner mig och ser ut som en flåsande flodhäst.
Värmen idag förstärker alla krämpor, tycker jag.
Nog med gnäll nu! Har fått tid för snitt, 6 juli blir det av
Bläää i natt sov jag inte långa stunder. Har ju periodvis (nu i flera veckor) haft molande värk på höger sida under revbenet in mot ryggen. Gallan antagligen, men läkaren trodde mer på att det var muskelärt. Kollat levervärdena och det såg bra ut. Men fattar inte vad det är! Hade så periodvis under mina tidigare grav med men inte såhär. Har inte kunnat sova på höger sida på evigheter men i natt gjorde det ont oavsett hur jag låg. Vaknar av smärtan. I natt käbde jag mig så uppgiven. Det lättar oftast när jag kommer upp och rör på mig. Men är ju så trött och vill ju ligga ner och vila.
Galen som jag är drog jag till Ikea i det här skicket haha. Vi har ju inte köpt ngt typ men nu har jag gett mig fan på att ta tag i saker. Tror att jag kommer bli allt mer trött och sliten så bäst att passa på. Så idag blev det spjälsäng med alla tillbehör och så var vi och beställde vagn. Check på det! Snacka om att bäckenet värkte sen. Nu sitter jag med fötterna högt på balkongen i skuggan. Unnar mig en kopp kaffe och en bit kexchoklad.
Bläää i natt sov jag inte långa stunder. Har ju periodvis (nu i flera veckor) haft molande värk på höger sida under revbenet in mot ryggen. Gallan antagligen, men läkaren trodde mer på att det var muskelärt. Kollat levervärdena och det såg bra ut. Men fattar inte vad det är! Hade så periodvis under mina tidigare grav med men inte såhär. Har inte kunnat sova på höger sida på evigheter men i natt gjorde det ont oavsett hur jag låg. Vaknar av smärtan. I natt käbde jag mig så uppgiven. Det lättar oftast när jag kommer upp och rör på mig. Men är ju så trött och vill ju ligga ner och vila.
Galen som jag är drog jag till Ikea i det här skicket haha. Vi har ju inte köpt ngt typ men nu har jag gett mig fan på att ta tag i saker. Tror att jag kommer bli allt mer trött och sliten så bäst att passa på. Så idag blev det spjälsäng med alla tillbehör och så var vi och beställde vagn. Check på det! Snacka om att bäckenet värkte sen. Nu sitter jag med fötterna högt på balkongen i skuggan. Unnar mig en kopp kaffe och en bit kexchoklad.
Höger njure blir större under graviditeten, pga livmodern oftast ligger mer åt höger så den får jobba hårdare. Helt normalt, men kan klart ge ömhet!
Höger njure blir större under graviditeten, pga livmodern oftast ligger mer åt höger så den får jobba hårdare. Helt normalt, men kan klart ge ömhet!
Det verkar vara väldigt olika de där. I 31+5 var jag på tillväxtultralljud och bebis vägde enligt hennes beräkningar något på 1700 och sa till mig att det "ska" vara något på 1900 (minns ek exakta siffror) Bebis låg på -7 men det är tydligen helt ok?!
Jag har lite olika gravidappar och bland annat 1177 som ju bör vara den man kan lita mest på då BM alltid hänvisar dit som "säker källa".
Där står det dock att bebisen är större än i alla andra appar som känns mer lika varandra vad det gäller mått och ibland vikt.
I tex Preglifeappen står det att bebis är ca 39cm och väger 1.79-1.95kg under veckan (är i vecka 32), men i 1177:s app så står det att bebisen är ca 44cm och väger 1,8kg.
När jag var hos BM sist (förra veckan) och frågade hur stor bebisen ungefär kan vara så sa hon ca 38cm (1177 sa 43cm) vilket stämmer bättre med övriga appar.
Nu är det ju bara ett snitt men ändå, blir förvirrad?
Nu har jag tagit två alvedon och hoppas på en bättre natt... zzzzz...